هیوندای

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

گوگل امروز پستی داخل بلاگ رسمی اش منتشر کرد که از ارائه ی به روزرسانی جدیدی بخاطر اپلیکیشن محبوب گوگل مپ خبر می رحم. در سال های گذشته، گوگل به دفعات انفراد ها و قابلیت های متاخر را همراه با به روزرسانی ها به اپلیکشین گوگل مپ اضافه کرد و حال بوسیله دیدن می رسد زمان آن فرارسیده تا اطلس ها نیز به روز شوند و لباس و شمایل جذاب تری بوسیله خود بگیرند.

داخل پست منتشرشده توضیح داده می شود که گوگل از الگوریتم هایی مصرف کرده تا هر منطقه از نقشه باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط زیست محیطی ته رنگ آمیزی شوند. نتیجه ی مصرف از این طور الگوریتمی باعث شده نقشه ای حی تر دراختیار کاربر قرار گیرد.



در تصاویر می توان رودها و حوض درست کردن ها را داخل رنگ بندی آبی و فضا های سرسبز را در رنگ جزیی بندی سبز و صحراها و سواحل را داخل فام بندی متمایل بوسیله برنزه مشابه کرد. گوگل می گوید کاربر با تماشای نقشه ها تفاوت میان شهری بزرگ با شهرهای کوچک را دانا خواهد شد؛ به نحوی که تا اینکه مناطق مسکونی با غیرمسکونی نیز متمایز شده اند.

سران گوگل در نظر دارند نقشه های موجود در گوگل مپ به بخشی کنجکاو شود که کاربران جزئیات باریک بین خیابان ها و حتی پیاده روهای هر شهر را مشاهده کنند. تو همین زمینه، نقشه های دقیق تری از خیابان های نیویورک و لندن و سان فرانسیسکو بوسیله گوگل مپ اضافه خواهد شد.

همان طورکه درون تصاویر بالا مشاهده می کنید، نقشه های موجود در اپلیکیشن گوگل مپ از رنگ بندی بهتری کاربرد خواهند کرد تا کاربر بهتر بتواند وضعیت محیطی هر منطقه را باتوجه بوسیله رده بندی آن متوجه شود.مقاله های مرتبط:پروژه ی مخفیانه ی گوگل داخل ارتباط با باند فرکانسی ۶ گیگاهرتزی معین شدگوگل وب سایت هایی با زمان بارگذاری بیش کم را مشخص می کند

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این اطلاع چیست؟ آیا از اپلیکیشن گوگل مپ استفاده می کنید؟ درون صورتی که استفاده می کنید، آیا تغییرات درنظر پژمرده شده برایتان مفید خواهند بود؟بیشتر بخوانید:اپل هزاران بازی را از اپ استور چین حذف کرده استاپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۲۹ مرداد)امکان اسکن کد QR با دوربین های متنوع در آخرین نسخه ی اینستاگرام فراهم شدپروژه ی مخفیانه ی گوگل در ارتباط با باند فرکانسی ۶ گیگاهرتزی فاش شدحجم مصرفی فیلیمو، نماوا و سرویس های استریم دیگر چقدر است؟
اینتل در مراسم مهم Architecture Day 2020 اطلاع دادن کرد که مشیت دارد داخل سال ۲۰۲۱ پلتفرم پردازنده مرکزی Sapphire Rapids را بوسیله میدان عرضه کند. به گفته ی اینتل، پردازنده های Sapphire Rapids از حافظه ی DDR5 به همراه PCIe 5.0 پشتیبانی می کنند و به لطف داشتن اینترکانکت CXL 1.1، قرار است «نسل اینده» تراشه های مخصوص دیتاسنترها لقب گیرند. اینتل نیز اعلام کرده است که طبق دستور کار ریزی قبلی، می خواهد مقیاس برنامه نویسی OneAPI را تا پیش از پایان سال جاری میلادی دردسترس قرار دهد. انتشار OneAPI به اینتل برای دستیابی به اکوسیستم یکپارچه ی دیتاسنتر دستیار شایانی خواهد کرد. 

اینتل هنوز از مشخصات طولانی پلتفرم Saphire Rapids و لیتوگرافی این خانواده از پردازنده ها پرده برداری نکرده است؛ بااین حال، گرایش داریم قوم ی Saphire Rapids برپایه ی لیتوگرافی جدید ۱۰ نانومتری سوپرفین (SuperFin) باریک شود. فناوری ۱۰ نانومتری سوپرفین نیز درون همان تشریفات Architecture Day 2020 شناساندن شد. اینتل می گوید سوپرفین نسخه ی بهبودیافته ی فین فت (FinFET) است که تو حدواندازه ی تغییر یک نسل لیتوگرافی، بهبود قدرت و کاربرد انرژی را به همراه می آورد.



بخاطر مشاهده ی تمثال اوج تو ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید.

احتمال بهره مندی Saphire Rapids از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین را به این برهان مطرح می کنیم که جایگزینی برای خانواده ی آیس لیک به احصائیه می آید. ناگفته نماند آیس لیک برپایه ی نسخه ی معمولی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری باریک شده است. دلیل دیگر روزی مندی قوم ی متاخر پردازنده های اینتل از TME است. TME یا رمزنگاری کلِ حافظه نوعی سیستم جدید تو معماری اینتل است که می تواند سراسر حافظه را رمزنگاری بطی ء. این یعنی حتی اگر کسی داده های حافظه ی رم را در جایی دیگر کپی کند، عملا به داده ی مفیدی دسترسی محسوس نخواهد کرد. تو دیدن داشته باشید که استعداد TME در پردازنده های خانواده ی تایگر لیک نیز حضرت دارد که برپایه ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین هستند. همین موضوع نیز بوسیله نوبه ی خود احتمال مخلوق شدن پردازنده های خانواده ی Sapphire Rapids را برپایه ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین خواربار می بخشد. 





برای مشاهده ی تصویر بالا در ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید.



همچنین، اینتل داخل رسم جدیدش اعلام کرد می خواهد پیش از سرانجام سال ساری میلادی حافظه ی QLC از جنس ۱۴۴ لایه عرضه درنگ. این نوع حافظه لایه های بیشتری از میانگین فعلی صنعت دارد و غلظت قطعاتش درمقایسه با خاندان سوم QLC تقریبا ۵۰ درصد افزایش نمایان می کند. تولید حافظه ی ۱۴۴ لایه ی QLC همچنین یکی دیگر از تلاش های شدید اینتل برای ایجاد اکوسیستم یکپارچه ی دیتاسنتر به حساب می آید. پلتفرم نهایی اینتل قرار است در نقش رقیبی یمین برای خانواده ی EPYC Genoa ظاهر شود که برپایه ی معماری Zen 4 انبازی AMD مصنوع شده اند. خانواده ی EPYC Genoa قرار است بوسیله پلتفرم جدیدی با نام SP5 مهاجرت کند. 

AMD پیش نمدار در بیانیه ای مطبوعاتی تأیید کرده است که نسل بعد اینده پردازنده های قوم ی EPYC Genoa از ذهن ی بیشتر و استعداد های مختلف مرطوب پشتیبانی خواهند کرد که ویژگی هایی همچون پشتیبانی از DDR5 ،PCIe 5.0 و... را شامل می شود. اینتل ازطریق پردازنده های قوم ی Sapphire Rapids قصد دارد از دو جنبه بوسیله جانب AMD هجوم ببرد: ۱. افزایش توان خروجی به ازای هر هسته؛ ۲. کاهش خرج ی مالکیت بخاطر هر هسته. اینتل اعتقاد دارد تا اینکه با وجود CXL و اکوسیستمی جامع، عملکرد تک تردی (Sngle-Threaded) بوسیله تنهایی برای جلب توجه طرفداران AMD بوسیله پردازنده های خودش کفایت نمی بطی ء.



برای مشاهده ی شمایل بالا درون ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید.

اینتل در مراسم خویشتن اخبار کرد پردازنده های خانواده ی الدر لیک قرار است به فناوری هیبریدی مجهز باشند. براساس اطلس ی وضع اینتل، پردازنده های قوم ی الدر لیک از هسته های ویژه ای با عنوان Golden Cove و Gracemont بهره خواهند برد و در سال آینده ی میلادی روانه ی میدان خواهند شد. Golden Cove معماری جدید اینتل بخاطر جایگزینی با Willow Cove (ریزمعماری مصرف شده برای پردازنده های تایگر لیک) به حساب می آید و می تواند از قوم ی تایگر لیک IPC (رخصت العمل درون هر سیکل) و حداکثر سرعت کلاک بیشتری نمایش دهد. این گفته ها بخاطر هسته های Gracemont نیز صدق می یواش که جایگزینی بخاطر آخرین قبیله هسته های Mont بوسیله شمار می آیند.  مقاله های مرتبط:پردازنده های اینتل آلدر لیک اس با معماری هیبریدی x86 بخاطر میدان دسکتاپ آماده می شونداینتل جزئیات اولیه پردازنده های تایگر لیک و پردازنده گرافیکی Xe LP را اخبار کرداینتل ترانزیستور ۱۰ نانومتری SuperFin معرفی کرد

پردازنده های خانواده ی الدر لیک اینتل قرار است هسته های بزرگ و کوچک را دربرگیرنده باشند و بوسیله اینتل برای تسلط روی بازار پردازنده های مخصوص لپ تاپ ها معاون شایانی کنند. استعمال از هسته های کوچک بوسیله اینتل معاون می کند مصرف انرژی پردازنده را درون حالت آماده به کار ۹۱ درصد کاهش دهد تا زندگی باتری نوت بوک های مجهز به پردازنده های الدر لیک اضافه محسوسی محسوس کند. به علاوه، هسته های قدرتمند و بزرگ Golden Cove به پردازنده ها امکان می دهند ازپسِ وظایف سنگین بربیایند. بیشتر بخوانید:اینتل جزئیات لیتوگرافی پردازنده گرافیکی Xe-HPC (پونته وکیو) را منتشر کرداینتل بنچمارک جدیدی از پردازنده گرافیکی ۴۲ ترافلاپسی Arctic Sound منتشر کردپردازنده های اینتل آلدر لیک اس با معماری هیبریدی x86 برای میدان دسکتاپ آماده می شونداینتل ترانزیستور ۱۰ نانومتری SuperFin معرفی کردجزئیات معماری گرافیکی Xe LP مشخص شد
۲۴ فوریه ی ۱۹۸۷، فوران کیهانی غیرمنتظره ای جامعه ی ستاره شناسی را شگفت زده کرد. غلیان اسمی به سوپرنوای SN 1987A نتیجه فروپاشی ستاره ای غول آسا و نزدیک ترین سوپرنوای ثبت شده بوسیله زمین از زمان اختراع تلسکوپ بوده؛ البته این شکافتن در وضع شیری رخساره نداده است. SN 1987A تو اسفنج بزرگ ماژلانی قیافه داد که یکی از کهکشان های ماهواره ای راه شیری است و در فاصله ی ۱۷۰ هزار سال نوری از زمین قرار محزون است؛ بااین حال، SN 1987A بوسیله قدری درخشان بود که تا اینکه ناظران بدون چشم مسلح هم تا هفته ها می توانستند آن را در کرسی شب ببینند.

چشم انداز خارق العاده ی SN 1987A از زمین، عزب نکته ی مهم این سوپرنوا نبود. این پدیده فرصت بی سابقه ای بخاطر بازیگر شناسان بود تا عامل غلیان سوپرنوا و قدرت تزلزل انفجار درون فضای اطراف را ارزیابی کنند. هنوزهم می استعداد موج ضربه ای حاصل از SN 1987A را احساس کرد که با ابرهای غباری گرداگرد خود در حال تعامل است. بااین حال، هنوز رازی درباره ی این پدیده وجود دارد؟ SN 1987A چه ردپایی از خویشتن به جای گذاشت؟ طبق پژوهشی جدید، پاسخ بوسیله این پرسش هنرپیشه ای نوترونی است.لاشه ی SN 1987A

ستاره شناسان برای مدتی تصور می کردند SN 1987A از خود هنرمند ای نوترونی را برجای خواهد گذاشت. نور سوپرنوا پس از چند ساعت به زمین رسیده بود و طبق انتظار، جریان ذرات نوترینو بوسیله سمت زمین لول کردند. این ذرات توقف ناپذیر از مواد متراکم سوپرنوا عبور کردند. درواقع، دانشمندان مقدماتی بار درون سوپرنوای 1987A موفق شدند نوترینوهای خارج از منظومه ی شمسی را کشف کنند.

اگرچه نوترینوها حاصل تولد ستاره ای نوترونی تو SN 1987A بودند، بازیگر شناسان هنوز مطمئن نبودند که این هنرمند هنوز در بقایای سوپرنوا بود دارد یا به سیاهچاله تغییر شده است. آن ها با وجود دَه ها سال بازرسی بر این سوپرنوا هنوز موفق نشدند آماج های قانع کننده درباره ی جرم فشرده ی نزدیک به مرکز 198A را کشف کنند.

پژوهشگران در مقاله ی جدیدشان که ۳۰ ژوئیه در مجله ی Asrophysical منتشر شد، گزارشی از شواهد مربوط به هنرمند ی نوترونی در SN 1987A ارائه دادند. این ستاره جوان ترین ستاره ی نوترونی است که تاکنون کشف شده. بازیگر ی رکورددار قبلی، کاسیوپیا A، تقریبا ۳۳۰ سال داشت. بازیگر شناسان این پژوهش را با کاربرد از تلسکوپ رادیویی ALMA (آرایه ی زیرمیلی متری/میلی متری عظیم آتاکاما) برقرار داخل شیلی انجام شدند تا بتوانند به مداقه روی غبارهای سوپرنوا تمرکز کنند.

 در تصاویر جدید، گلوله ای داغ در هسته ی SN 1987A دیده می شود؛ بااین حال، گلوله ی یادشده خود ستاره ی نوترونی نیست؛ زیرا ستاره های نوترونی معمولا تقریبا به اندازه ی ۱/۴ مقابل جرم خورشید در کره ای با قطر ۲۵ کیلومتر متراکم می شوند و امکان رصد یمین آن ها حیات ندارد. به نظر می رسد گلوله ی کشف شده ابر گازی غول آسایی باشد که محیط اطراف خود را جلوه گر می کند و جماز تو خال ای نزدیک بوسیله ستاره ی نوترونی SN 1987A فراغت دارد. میکاکو ماستورا، از دانشگاه کاردیف و یکی از مؤلفان این پژوهش می گوید:چیزی در اسفنج غباری حیات دارد که باعث افزودن حرارت غبار و درخشش آن شده است. این گلوله حداکثر ۴،۰۰۰ واحد ستاره شناس را پوشش می دهد (هر واحد نجومی طبق با فاصله ی زمین تا خورشید است) و طبق تخمین ها منصب ی حرارت آن به پنج میلیون منصب ی سانتی گراد می رسد؛ به همین دلیل، معتقدیم هنرپیشه ای نوترونی درون این ابر غباری مخفی شده است.

البته گلوله ی گازی دقیقا در مرکز SN 1987A استراحت ندارد و کمی با آن فاصله دارد؛ ولی این جرم زیاد پهلو درستی نظریه تأثیر ندارد. هنرمند شناسان مدت ها به انفجار نامتقارن SN 1987A و توزیع نابرابر مواد در آن وسواس داشتند. این طور انفجار نامتقارنی براساس طریق سومین نیوتن به جابه جایی ستاره ی نوترونی تو جهت مخالف با سرعت هزاران کیلومتربرثانیه منجر شده است؛ درنتیجه ستاره شناسان با لحاظ ی مسافتی که هنرپیشه ی نوترونی در کشش سی سال گذشته خلال کرده است، می توانند بور ی آن با مرکز SN 1987A را حدس بزنند. برابر مشاهدات و تصاویر ALMA، بازیگر ی نوترونی می تواند داخل گلوله ی مدفوع و غباری باشد.مقاله های مرتبط:کشف مبصر ترین هنرپیشه نوترونی تو برخورد کیهانی عجیبستاره شناسان برای ابتدایی جنین نور تلاقی دو سیاهچاله را کشف کردند

حالا که هنرمند شناسان تقریبا موفق شده اند موقعیت هنرمند ی نوترونی را در SN 1987A بیابند (نام مستعار این ستاره NS 1987A است)، نبض وجو و مسئله ی پا بر جا بخاطر دریافتن ماهیت آن آغاز می شود. اکنون این استفسار مطرح می شود: آیا ستاره ی متاخر نوعی تپ اختر است؟ تپ اختر بازیگر ای نوترونی است که پرتوی قدرتمندی از تشعشعات رادیویی را منتشر می کند. این پرتوها به دور ستاره می چرخند. به طور کلی، تمام تپ اخترها ستاره های نوترونی هستند؛ اما تمام هنرپیشه های نوترونی تپ اختر نیستند.

با اینکه هنرمند شناسان هنوز از مکانیزم ترویج جت رادیویی داخل تپ کوکب اطلاعاتی ندارند، آن را با چرخش ستاره و راسته مغناطیسی آن مرتبط می دانند؛ اما تاکنون موفق نشده اند هیچ کدام از این پالس های رادیویی از SN 1987A را کشف کنند. هنرمند شناسان بخاطر اینکه مشخص کنند NS 1987A تپ کوکب یا صرفا ستاره ی نوترونی خاموشی است، باید جرم و دمای گلوله ی گازی را تجزیه وتحلیل کنند. سپس با مطالعه تغییرات دوره ای درون درخشندگی گلوله ی گازی، می توانند هر سنخ لرزه را با ریتم تپ کوکب احتمالی معادله دهند. پژوهشگران تقریبا به راز دیرینه ی هسته ی SN 1987A پی برده اند؛ اما برای مطالعه پیامدها و آثار این سوپرنوا هنوز در آغاز راه هستند.بیشتر بخوانید:منظومه ماهواره ای کویپر آمازون؛ حقیقت نگرانی جدید هنرمند شناسانتلسکوپ فضایی TESS ناسا مأموریت اولیه ی خویشتن را با موفقیت به انتها رساندآیا نظریه بیگ باونس یا پریدن بزرگ می تواند جایگزینی برای بیگ بنگ باشد؟اخترشناسان نخستین وهله ترکیدن رادیویی سریع با الگویی منظم کشف کردندنوبل فیزیک بوسیله کاشفان سیاره فراخورشیدی رسید
دانشمندان گمان می زنند مردم ها احتمالا بدون کنترل آتش هرگز نمی توانستند مغزهای ارشد را تکامل دهند و از مزیت های آن بهره مند شوند. حال این سؤال مطرح می شود: انسان ها اولین بار چه زمانی کشف کردند چگونه از آتش کاربرد کنند؟

ایان تاترسال، دیرینه انسان شناس و کفش دار بازنشسته ی موزه ی تاریخ طبیعی نیویورک گفت:این سؤال پیچیده ای است. شاید شواهد مربوط بوسیله آتش بوسیله انعام حفظ نشده باشد و آنچه می بینیم، فقط بقایای چیزی باشد که قبلا رکورد بسیار غنی رطوبت بوده است. بااین حال، باز این هم حدس است و ما نمی دانیم.

براساس مطالعه ا ی مروری که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، آنچه کارشناسان می دانند، این است که حدود ۴۰۰ هزار سال پیش آتش با فراوانی بسیار بیشتری تو رکوردهای باستان شناسی سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا ظاهر شد. کارشناسان چنین در نظر می گیرند که کاربرد آدم ها از آتش زیاد بوده است؛ اگرچه مکان های دارای شواهد هنوزهم نسبتا کمیاب است.

تاترسال گفت حداقل دو مکان جداگانه نشان می دهد که آدم های اولین قبل از ۴۰۰ هزار سال پیش از آتش استفاده می کردند. برای مثال، باستان شناسان تو محوطه ای تو فلسطین اشغالی که قدمت آن به حدود ۸۰۰ هزاره سال می رسد، قطعاتی از چوب سوخته و آتش دان و عقل چخماق پیدا کرده اند.مقاله های مرتبط:اکتشافات اخیر، داستان تکامل و مهاجرت انسان ها را تبدیل داده است۹ حقیقت جالب و باورنکردنی درمورد نئاندرتال هانئاندرتال ها از فاصله دور قادر به شکار حیوانات بودند

براساس وارسی ای که سال ۲۰۱۶ در مجله ی PNAS منتشر شد، دانشمندان در غار واندرورک در آفریقای جنوبی شواهدی صریح کردند که نشان می داد انسان ها حدود یک میلیون سال پیش از آتش استعمال می کردند. آن ها در آن غار بقایای عظم و گیاهان سوخته و چیزی شبیه به آتش دان معلوم کردند. سارا هلوبیک، دیرینه مردم شناس و پژوهشگر زبر دکتری دانشگاه جورج واشنگتن گفت:جایی که شواهد از آنجا می آید، واقعا داخل عمق غار صبر دارد. حتی چنانچه آتش سوزی غریزی در آن اطراف رخ داده باشد، نمی توانسته تا آن اندازه عقب برود. به عبارت دیگر، ظن کمی وجود دارد که این داده ها تصادفی باشند.

اگرچه غار واندرورک اولیه مکانی است که بیشتر کارشناسان عقیده دارند داخل آن انسان از آتش استفاده کرده است، ازنظر تئوری انسان باید خیلی زودتر از این زمان به استفاده از آتش روی آورده باشد.

حدود دومیلیون سال پیش، روده ی انسان ضایع قامت شروع بوسیله کوچک شدن کرد که نشان می دهد چیزی مشابه طبخ خوردنی هضم را بسیار ساده تر کرد. در همین حین، مغز او ابتدا به رشد کرد که به انرژی زیادی حاجت دارد. تاترسال با رمز به پختن گوشت و سبزیجات گفت: «بدون استفاده از آتش برای پختن غذا، این انرژی را از کجا می قابلیت بوسیله دست آورد؟»

هلوبیک برای از کار افتادن استدلال خود به متعاقب نشانه هایی از آتش کنترل شده ی باستانی داخل مکان هایی در کوبی فورا است. کوبی فورا، منطقه ای تو خصیصه کنیا، غنی از بقایای دیرینه انسان شناسی است و قدمتش بوسیله حدود ۱/۶ میلیون سال پیش بازمی گردد. تاکنون، وی استخوان های سوخته ای همراه با مصنوعات دیگر پیدا کرده است. رسوبات سوخته تو محل جداگانه ای جمع شده بودند که نشان می دهد منطقه ای برای نگه داری از آتش و همچنین منطقه ی دیگری حیات داشته است که آدم های باستانی بیشتر زمان خود را در آن سپری می کردند. هلوبیک گفت:در این مرحله، با اطمینان می گویم در این محوطه انسان ها از آتش استفاده می کردند. مرحله ی مربوط باینده پژوهش این است که بگوییم چند مکان دیگر در این منطقه شواهد کاربرد از آتش را دارند.

بااین همه، تمام کارشناسان با هلوبیک برابر نیستند؛ زیرا آتشی که او تو این محل مشهود کرده، ممکن است به دست آدم ها آغاز نشده باشد. این امکان وجود دارد که شواهد از بته هایی نشئت پژمرده باشند که با آتش سوزی طبیعی رک شده باشد.

هر زمانی که استعمال از آتش ظاهر شده باشد، چه ازطریق کسب توانایی گرفتن و کنترل آتش از طبیعت، چه ازطریق ایجاد آتش، تأثیرات درخور توجهی روی تکامل مردم گذاشته است. تاترسال گفت این حکم احتمالا انگیزه افزایش طول عمر شده است و با مهیاکردن مکانی که در آن مردم ها گرد غصه آیند، آن ها را مدنی تر و همراه با ساختن لباس به آن ها کمک کرده است تا به سمت اقلیم های سردتر لول کنند. هلوبیک افزود:استفاده از آتش احتمالا دوست مردم را نیز استحکام کرده است. مزایای استفاده از آن باعث شده پیشرفت های شناختی پیشین را استواری کند و به ایجاد شناخت های بیشتر معاون کرده است. ازآنجاکه آتش عنصر تیره ای است، اگر از آن به درستی استعمال نکنید، آسیب خواهید دید.بیشتر بخوانید:ساخت دستگاهی که می تواند رویای افراد را دستکاری کندآمونیوم نیترات چیست و چگونه موجب انفجار مرگ بار در لبنان شد؟چرا گیاهان سبز هستند؟انتقام جویان یا بازگشت به آینده؛ کدام فیلم، سفر داخل زمان را درست پر حرارت به تصویر می کشد؟مهندسی بی نهایت: تونل مانش، بلندترین تونل والا آبی جهان
به گزارش همشهری آنلاین، درون این عکس نوشت که بوسیله مناسبت سالگرد جلای وطن آیت الله خامنه ای از ایرانشهر بوسیله جیرفت تو ۲۲ مرداد ۵۶ منتشر شده است، به نقل از ایشان آمده است؛

«غلام قبل از نهضت غم این استان کرمان را دیده بودم و به مناطق محروم این استان رفته بودم. غلام در جیرفت نفی بلد بودم و آن روز کهنوج را از نزدیک دیدم؛ میدانم وضع آدم چگونه اســت. دوستان ما تو شهرهای مختلف این استان - در بافت و شــهر بابک و جاهای دیگر - نفی بلد بودند؛ لذا ماجرای این مناطق را آن روز شنیدیم. البته سپس از پیروزی نهضت کارهای اضافی داخل همین مناطق صــورت گرفته، که یک روز فقــط رویا و خیال بــود؛ اما آنچه انجام شــده، تا آنجایی که بایــد ادا بگیرد، فاصله خیلی زیاد است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بندیکت شانزدهم نخستین و تنها راهنما کاتولیک های گیتی در ۶۰۰ سال اخیر است که پیش از مرگ از مقام خویشتن کناره گیری کرد و جای خود را به پاپ فرانسیس رحم. یک مجله آلمانی مدعی شد پیتر سیوالد، سخن سنج آلمانی زندگینامه بندیکت ۹۳ ساله روز شنبه با او واتیکان دیدار کرده و خبر بلای ناگهانی اش را بوسیله رسانه ها داده است. هر چند سخنگوی واتیکان اطلاع دادن کرد اوضاع سلامتی بندیکت چندان خطرناک نیست و اسقف اعظم گئورگ گنسواین که سال ها دستیار مبصر بندیکت بود، هنوز تو این باره تقریر نظر نکرده است.

بر شالوده آنچه سیوالد گفته، صدای پاپ پیشین بوسیله عذاب شنیده می شود و از این رو خبرهای پیشین درباره انقراض جسمانی و بلای ناگهانی او درست به نظر می رسد. ابتلا بوسیله بیماری زونا چنان بندیکت را آزار می دهد که او مدتی است پروژه نگارش کتاب زندگینامه را کنار گذاشته و بوسیله سیوالد قول داده است اگر بهتر شود، پروژه را پیش می سرما. او ماه ژوئن امسال نخستین وهله پس از کناره گیری از مقام خویشتن داخل ۲۰۱۳ اقامتگاهش را در واتیکان زین کرد تا برای آخرین وهله به ملاقات برادر مبصر ترش گئورگ در قصبه باواریا برود.

گئورگ و جوزف راتسینگر (نام حقیقی بندیکت شانزدهم) با اندوه سه سال مغایرت سنی داشتند ولی هر دو در ۱۹۵۱ کشیش شدند. آقای گئورگ روز ابتدا ژوییه ۲۰۲۰ پس از ملاقات با برادر کوچک ترش جوزف در ۹۶ سالگی داخل زادگاهش آلمان از جهان رفت. بندیکت شانزدهم که تو ۲۰۰۵ بوسیله مقام رهبری کاتولیک های دنیا رسیده و جانشین ژان پل دوم شده بود، پس از فقط هشت سال غرض گرفت از مقام خود کناره بگیرد. هیچکس حتی نزدیک ترین دستیاران و یاران بندیکت بی قراری از ماجرا خبر نداشتند و همگی غافلگیر شدند.

هر چند او گفته بود به دلیل ناتوانی جسمی دیگر نمی خواهد پاپ و رهبر ۱.۳ میلیارد مسیحی کاتولیک باشد اما در آن زمان کلیسا با چند مجادله بزرگ از یکسره بحران گسترده اخلاقی، ماجراهای مالی و البته درز کردن اطلاعات و اسناد مهم و محرمانه دست به گریبان بود. درون برابر ۲۷ سال حکومت ژان پل دوم کنار کلیسای کاتولیک، هشت سال حضور بندیکت شانزدهم درون مقام پاپ بسیار کمینه به نظر می رسید. فدایی مقام های بزرگ کلیسای کاتولیک در سال های اخیر از اقدام های پاپ فرانسیس انتقاد کرده و بندیکت شانزدهم را پاپ حقیقی دانسته اند.
این روزها با مشتعل شدن میدان بورس درون کشور و همین طور اقبال عمومی آدم به سمت آن، تماشاگر ظهور کارشناسانی در قالب اساتید آموزش بورس همچنین هستیم که با هزینه های گزاف رفتار به نمایش ی سیگنال های معاملاتی یا برگزاری کلاس های آموزشی می کنند. جدای از اینکه چندی از آن ها جزو اساتید بازار بورس هستند، اما نباید این نکته را نیز کتمان کرد که بسیاری از افرادی که در حال نمایش پکیج های آموزش بورس با دریافت مبالغ میلیونی هستند، تا اینکه بدیهیات حوزه ی پول و سرمایه را نیز نمی دانند و تو پکیج های آموزشی یا کلاس هایی که عرضه می کنند به اعاده مبانی و اصول نخستین ی بورس کفایت می شود.

از ابتدای رالی بزرگ شاخص بورس، بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان از حبابی بودن شاخص سهام سخن گفته اند و عده ای نیز برخلاف این ادعا معتقدند انتظارات تورمی باعث چنین افزایش تصادفی متمایز تو بورس می شود. داخل این میان تعدادی افراد در شبکه های رمزی ادعایی مطرح کردند مبنی بر اینکه تو کشش فرایند اضافه بی متد ی شاخص بورس، ارج سهام ایران خودرو از شرکت بی ام و (BMW)، یکی از خودروسازان بزرگوار جهان پیشی گرفته است. این افراد با لحاظ قیمت سهام انبازی ایران خودرو مدعی شدند نرخ سهام ایران خودرو حدود ۴۳ میلیارد دلار بوده و از شرکت های خودروسازی عظیمی مانند مرسدس بنز و بی ام و هم بیشتر است. ادعای اخیر درحالی مطرح می شود که تنها میزان بیع و سود سالانه ی انبازی های یادشده چندبرابر مغز ۴۳ میلیارد دلار است؛ با یک مقایسه ساده می استعداد کذب بودن این ادعا را مدلل یواش. 

با رجوع به سایت سازمان بورس و جست وجوی شرکتایران خودرو متوجه می شویم ارزش بازاری این انبازی حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال است که با تبدیل آن به دلار حرفی کمتر از ۱۰ میلیارد دلار به دست می آید؛ درحالی که ارزش بازاری ب ام و  حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار است توجه داشته باشید که نمی استعداد با مقایسه ی ارج بازاری به مقایسه دو شریک پرداخت و باید عوامل دیگری قرین ارزش برند، منفعت سالانه، مسائل مربوط به اقتصاد دیپلماتیک و... را نیز تو چنین مقایسه ای گنجاند؛ اما باز هم بوسیله رویت می رسد بها میدان ایران خودرو زیاد بیشتر از آن است که واقعا باید باشد. عوامل تأثیر گذار بر بها یک سهم

قیمت یک سهم به عوامل پرشماری وفاق دارد که سودآوری و میزان فروش عزب یکی از آن ها است. اگرچه ممکن است سودآوری مهم ترین عامل باشد؛ اما تنها عامل برای تعیین ارزش سهام محو. بسیار پیش آمده که شرکتی چند سال با زیان انباشته مواجه بوده باشد اما سهام داران که رویت بلند مدت به سهام داشته اند مشتاق بوسیله خرید آن بوده اند. بخاطر درک بیشتر مطلب بهتر است به برخی از عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت سهام تو بورس ایران بپردازیم:۱. سودآوری

یکی از ابتدایی محرک های اقتصادی بخاطر تنخواه گذاری روی یک همدستی مدل سودآوری آن است. هرچه میزان سودآوری یک سهم بیشتر باشد و از طرف دیگر، این سودآوری جماز سرمد بماند، بها تسهیم نزد سرمایه گذاران افزایش پدیدار می درنگ. نرخ گذاری براساس سودآوری مشارکت عموما ازطریق روش P/E ارتکاب می شود.

داخل روش P/E قیمت سهام کنار EPS آن شاخه می شود. EPS میزان سودی است که شرکت به ازای هر تسهیم بوسیله دست می آورد؛ بوسیله عنوان مثال چنانچه شرکتی یک میلیون سهم منتشر کرده و در آخر سال ۱۰۰ میلیون تومان منفعت خالص به دست آورده باشد، EPS آن برابر با ۱۰۰ خواهد شد. حال اگر مقدار تسهیم را تقسیم پهلو EPS کنیم نسبت P/E بدست می آید. این نسبت نشان می دهد که سرمایه گذاران به ازای هر یک ریال سود، حاضرند چند ریال هزینه کنند.

بی شک نحو P/E تو تک ایران خودرو و برخی دیگر از همکاری های بورسی درحال حاضر بوسیله راحتی زیبنده کاربرد نیست؛ چرا که این شرکت ها مدت ها است زیان قریه هستند؛ البته این موضوع فقط در مورد شرکت های ضرر بطرف خانه صادق ازاله. بسیاری از مشارکت هایی که در راسته بورس ایران حضور دارند، P/E بسیار فوقانی دارند که بعضا به چندهزار نیز می رسد تو حالی که این عدد در بازارهای جهانی کوچکتر ۱۰ است. ۲. دارایی ها:

اگرچه شریک شدن هایی مانند ایران خودرو خسران ده هستند، اما این به معنای بی ارزش بودن آن ها نیست. هنگامی که شما سهامی می بیع خود را علاوه بر منفعت شرکت، درون اموال های شرکت نیز باهم اتحاد کردن می کنید. داخل وضعیت امروز یکی از مهم ترین علت های مردم برای ادخال بوسیله بورس شراکت تو سرمایه های شرکت ها است. هنگامی که آدم هوی تورم بالایی دارند، اولیه اقدام آن ها، حرکت به سمت معامله مایملک های تنخواه ای است. این دارایی ها می تواند مسکن، طلا، ارز و حتی ارز های دیجیتال باشد. سهام شریک ها نیز نوعی مایملک سرمایه ای بخاطر محافظت در مقابل تورم محسوب می شود نه به خاطر سودآوری همدستی بلکه به خاطر مایملک های آن .۳. انتظارات تورمی:

چنانچه سرمایه گذار انتظار تورم بیشتر داشته باشد، هوی بیشتری به سودا کالاهای سرمایه ای از خود نشان می دهد. پس قیمت بالای سهام درون بورس تا حدودی منعکس کننده انتظارات تورمی سرمایه گذاران است. به رویت می رسد آدم خواست تورم های بسیار اعلی از میزان کنونی را دارند و اگر نوبت بتواند این انتظارات را ایستا کند، قطعا رشد سرگیجه آور بورس متوقف یا حتی معکوس می شود. این مهم ترین عامل در افزایش نرخ سهامی متشابه ایران خودرو و سایر سهام موجود در بازار محسوب می شود. داخل اوایل سال جاری که دلار داخل حدود مقدار ۱۶ هزار تومان بوسیله سر می برد، ارزش راسته سهام ایران خودرو از باهم اتحاد کردن رنو پیشی گرفت، در حالیکه پس از جهش مجدد نرخ ارز تا ۲۳ هزار دلار این ارزش نیز کاهش یافت، حال آنکه انتظارات تورمی و بیع تسهیم از سوی متقاضیان باعث شد که فقط درون طول یک روز پس از گرانبها شدن دلار، ارزش هر تسهیم ایران خودرو بیش از ۲۲ درصد افزایش را تماشاگر باشد. با جهش مجدد مقدار ارز این امکان وجود دارد که یکبار دیگر ارج سهام شرکت ایران خودرو (از رویت دلاری) کاهش پیدا کند و این یکی از انتظارات تنخواه گذاران برای آینده سهم است. ۴. انحصارات و معاون های دولتی:

یکی از عمده ترین فاکتورها برای ارج گذاری سهام داخل بورس معیار ابتیاع محصولات شرکت است. چنانچه یک همدستی راسته کشور را تو زمینه ای اختصاص در منحصر داشته باشد یا طالع تضمین یواش همواره خریدار محصولات شرکت خواهد حیات یا هموار از دولت یارانه های ارزی دریافت کند، در این صورت اعتماد تنخواه گذاران برای خرید سهام مشارکت تا اینکه با حیات زیان ده وجود داشتن آن تکثیر می یابد؛ چراکه سرمایه گذار اطمینان دارد در هر قیافه حمایت دولت از شریک شدن وجود خواهد داشت و شرکت ورشکسته نخواهد شد.۵. سایر اموال های باهم اتحاد کردن:

دارایی های شرکت عزب محدود به زمین و ساختمان و تولیدات و سایر دارایی های فکری نیست. خود همدستی ها نیز در قالب یک شخصیت حقوقی می توانند تو بورس فعالیت کرده و از افزایش ارزش سهام سایر مشارکت ها کاربرد کنند. هنگام تعیین ارج یک همکاری تنها نمی قابلیت به مقیاس منفعت و خسران خواه مایملک های آن بسنده کرد، بلکه باید سایر دارایی های شرکت از جمله زنبیل سهام، اوراق بدهی ی خریداری شده توسط انبازی و... را همچنین در این محاسبات دخیل کنیم؛ به عنوان مثال همکاری سرمایه گذاری سمند متعلق به ایران خودرو، داخل انتهای خرداد سال ۹۹  حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یا بوسیله پول امروز ۱۰ میلیارد دلار سهام از انواع شرکت های بورسی و غیربورسی دراختیار داشته که این موضوع به افزایش قیمت سهام آن کمک می کند و این به معنای افزودن ارج سهام باهم اتحاد کردن مام است. در حالی که شرکت های اروپایی شبیه شرکت های ایرانی به بنگاه داری نمی پردازند و سود خود را بیشتر از روال صنعت خود تامین می کنند؛ البته انبازی های خودروسازی شراکت هایی با سایر خودروسازان دارند، اما شبیه خودروسازان داخلی سهام صنایعی مانند سیمان، بانک، بیمه و ساختمان را تو پورتفوی خود ندارند.سخن پایانی:

همان طور که گفته شد ادعای گذر قیمت ایران خودرو از بی ام و خواه مرسدس بنز و حتی باهم اتحاد کردن های پایین رده تر متشابه هیوندای و مزدا از زمینه کذب است. اما آیا ایران خودرو یا سایر نمادهای بورسی دارای حباب هستند؟

درواقع نمی توان با قطعیت چنین نظری قسط. بوسیله حدس متجاوز تعداد اضافی از نمادهای بورسی در وضعیت کنونی زیاد اعلی از نرخ واقعی و قیمت ذاتی آن ها معامله می شوند؛ اما این به معنای حبابی بودن قیمت ها محو. این به معنای آن است که سرمایه گذار فرض می کند این مشارکت درآینده ارزشی بیشتر از آنچه اینک دارد، به دست خواهد آورد. این افزایش ارزش می تواند ازطریق افزایش فروش، اضافه سود، تکثیر مقدار اموال ها و... صورت پذیرد. درون شرایط کنونی که عدم قطعیت فوقانی نسبت به آینده ی قناعت وجود دارد ناچیز کسی می تواند تشخیص دهد شرایط به چه رخ پیش خواهد رفت. 

از طرف دیگر با توجه به مشکلات جهانی ناشی از بیماری کرونا، بایکوت ها، کاهش ارزش و مدل فروش نفت و... تفریق ها و فرمول های بنیادین برای کمیت گیری نرخ پا بر جا سهام چندان جوابگو نخواهند بود. اکثر افرادی که از حباب بودن یا حباب نبودن سهام مصاحبت می کنند، عزب بر روی انتزاع های شخصی خویشتن اتکا دارند که مقدور است جماز یا خبط باشد؛ اما چیزی که مشخص است در وضعیت کنونی نمی نبوغ حکم وظیفه شناس و ۱۰۰ درصدی صادر کرد.

در عاقبت باید این نکته تذکر داده شود که این مطلب توجیهی برای فروش یا ابتیاع سهام ایران خودرو و هیچگاه سهام دیگر بورسی تراشیدن و تنها پاسخی به ادعایی است که اخیرا در شبکه های رمزی به گونه بی ریا است؛ بنابراین باید سرمایه گذاران علم با آموزش و اطلاعات کافی مخبر بورس شوند و فریب بعضی مدعیان و مدرسین دروغین را که در شبکه های مدنی فعالیت می کنند، نخورند. بیشتر بخوانید:گزارش مالی اپل برای منفصل ثالث ۲۰۲۰ منتشر شد؛ عملکرد فراتر از مراد با بود دنیاگیری ویروس کروناگزارش مالی سه ماهه دوم 2020 ال جی منتشر شدکوالکام عملکرد بهتر از پیش بینی را برای انفصال سومین سال مالی ۲۰۲۰ گزارش کردسود عملیاتی سامسونگ در گسستگی دوم ۲۰۲۰ باوجود غوغا کرونا تکثیر یافتمک کنزی اسکات، شوهر سابق جف بزوس، ۱/۷ میلیارد دلار از ثروت خویشتن را به امور خیریه بخشید
بوسیله روزرسانی های کیفی تجمعی (Quality updates) در ویندوز ۱۰، به صورت خودکار دانلود و انتصاب می شوند. گرچه انتصاب این به روزرسانی ها تضمینی بخاطر امن و عملکرد سیستم هستند، معمولا برای کاربرها مزاحمت ایجاد می کنند.

پیاده سازی و نصب به روزرسانی ها به رخساره خودکار تو حکم کاربران ایست و اختلال ایجاد می کنند؛ علاوه به خشکی امدن این، انتصاب به روزسانی ها به زمان اضافی نیاز دارد و بوسیله این زیبایی تأثیری سلبی بر تجربه ی کاربری می گذارند. در هر صورت، بر زمینه نسخه ی ویندوز ۱۰، می توانید بوسیله روزرسانی های خودکار را با استفاده از تنظیمات Windows Update یا Group Policy و Registry متوقف و کنترل کنید.

در این مقاله، مراحل توقف دانلود و گمارش به روزرسانی های خودکار نمایش شده اند:روش غیرفعال سازی بوسیله روزرسانی های خودکار با استعمال از Settingsروش غیرفعال سازی به روزرسانی های خودکار با استفاده از Group Policyروش غیرفعال سازی بوسیله روزرسانی های خودکار با استفاده از Registryروش غیرفعال سازی به روزرسانی خودکار با استفاده از Settings

تو صورتی که می خواهید انتصاب به روزرسانی جدیدی را بوسیله تأخیر بیندازید، لازم است این سرو را به صورت دائمی غیرفعال کنید. برای این کار فقط لازم است بوسیله روزرسانی ها را تا زمانی که به آن ها نیاز ندارید، متوقف کنید. صرف کردن نظر از اینکه از نسخه ی ویندوز ۱۰ پرو یا هوم استفاده می کنید، با مصرف از تنظیمات Windows Update می توانید به روزرسانی ها را ایستا کنید.غیرفعال سازی کل بوسیله روزرسانی ها

برای غیرفعال سازی موقتی به روزرسانی های خودکار، مراحل دامن را انجام دهید:

۱. Settings را باز کنید.

۲.  روی Update
بوسیله لطافت اپلیکیشن سامسونگ گلکسی واچ ۳ در پلی استور عرضه شده است و نبوغ جدید کنترل این ساعت هوشمند با لول دست ازجمله بی صداکردن آلارم ها، گرفتن عکس خواه مدیریت وفاق ها در آن دیده می شود.

باتوجه به امکانات جدید، با چرخاندن دست می استعداد آلارم ها و تماس ها را بی نغمه کرد و با مشت کردن و بازکردن دست، تماس ها را پاسخ داد. همچنین با مشت کردن دست و پس ازآن بازکردن آن می توان با اپلیکیشن Camera Controller، عکس و ویدئو گرفت.

اشاعه اپلیکیشن واچ ۳، وجود واچ فیس های متاخر در این روزگار هوشمند را ثبوت می کند و کاربران می توانند به صورت خودکار، واچ فیس ها را تغییر دهند.مقاله ی مرتبط:اطلاعات جدیدی از گلکسی واچ 3 سامسونگ منتشر شد

هفته های قبل، اطلاعات دیگری از گلکسی واچ ۳ صریح شده بود ازجمله نام، نمایشگر ۱/۲ اینچی و ۱/۴ اینچی، افزودن باشگاه ی چرخان دور صفحه ی نمایش، دریافت تاییدیه FCC و اتصال بوسیله وای فای و LTE.

انتظار می رود اندام ی این شایسته کردن از فولاد ضدزنگ ساخته شده باشد و از قابلیت هایی همچون GPS و سنسور ECG، حسگر سنجش ضیق خون و ضربان قلب، ۱ گیگابایت ذهن رم، ۸ گیگابایت ذهن پس انداز سازی و باتری ۲۴۷ یا ۳۴۰ میلی آمپرساعتی (ودیعه به اندازه ی ساعت) داشته باشد.

رویداد آنپکد سامسونگ درون تاریخ پنجم اوت (۱۵ مرداد) برگزار می شود و سامسونگ محصولات پرچم دارش را معرفی خواهد کرد.بیشتر بخوانید:گجت پوشیدنی تهویه مطبوع سونی، عملکرد برازنده قبولی را ارائه می کندتصاویر تاک بند B6 و تبلت C5 10 هواوی فاحش شدال جی احتمالا داخل سال ۲۰۲۱ عینک واقعیت افزوده نمایش می کندشیائومی از می بند 5 و می ایرفون بیسیک تمام بی سیم رونمایی کردسامسونگ احتمالا روی معیار متاخر گلکسی فیت کار می درنگ
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، اقدام خلبان هواپیمای مسافربری ایران درون پارسایی از برخورد احتمالی با جنگنده های آمریکایی باعث شد برخی مسافران به سقف و جثه هواپیما تلاقی کنند و آسیب ببینند. مبدا تصور می شد هواپیماها اسرائیلی هستند اما خلبان ماهان اعلام کرد جنگنده های مزاحم و متخاصم خود را آمریکایی شناساندن کرده اند. ضمن اینکه خیل رژیم صهیونیستی هر نوع دخالت تو این حادثه را نفی کرد.

فداکار منابع خبری مدعی شده بودند در فرود اضطراری هواپیمایی ماهان در فرودگاه بیروت یکی از مسافران ایرانی جان خود را از دست داده و بوسیله شهادت فصیح است اما این خبر اندوه نادرست حیات. گفته می شود حال برخی مسافران نامساعد است و گروه های امداد و پزشکی داخل حال رسیدگی به مصدومان هستند.

شبکه المیادین در بدوی دقایق پس از حادثه اعلام کرد جنگنده ها عمدا در آسمان سوریه بوسیله هواپیمای مسافربری ایرانی نزدیک شده اند تا پدافند هوایی سوریه در تلاش برای ساقط کردن جنگنده های متجاوز هواپیمای ایرانی را هدف قرار دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه - سانا در خبری اعلام کرد جنگنده های آمریکایی از شان التنف در مقبره این کشور بوسیله پرواز درآمده و مزاحم تصعید ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان ایران شده اند. ضمن اینکه پدافند هوایی سوریه منطقه تصادم را پوشش نمی دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خاصیت به رخداد روز پنجشنبه در آسمان سوریه گفت که مراتب تعرض ایران به اقدام آمریکا به نویسنده کل راه اندازی ملل و سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا در ایران) ابلاغ شده است.