هیوندای

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

با نگاهی به سال ۲۰۱۹ میلادی که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم، نفوذهای اطلاعاتی متعددی را درون سازمان های کوچک و بزرگ شاهد هستیم. شاید در نگاه اول طرحی که از یک نفوذ اطلاعاتی به حافظه شما خطور کند، هکری با شکل سیاه درون یک حجره تاریک باشد که به صفحه ای تیره با کدهایی سبز، خیره شده است. البته تکراری ترین تصویر سال ۲۰۱۹، چنین شکلی نداشت.

شمایل رایج امنیتی سال ۲۰۱۹ را می توان کلکسیون ای از مدیران اجرایی و متخصصان امنیت تصویر کرد که در حجره هایی روشن نشسته اند. آن ها با وکلای حقوقی و متخصصان روابط عمومی تماس می گیرند و عزب به دنبال راهی برای اعتذار از کاربران هستند. اختصاص دادن مشترک آن ها، باز گذاشتن دیواره های امنیتی سرورها به روی عموم است.مقاله های مرتبط:بیشتر آمریکایی ها حفاظت از اطلاعات شخصی خویشتن را مقدور نمی داننداطلاعات کاربران اغلب انبازی های بزرگ جهانی لو رفته است

کلمه ی «دیتابیس ناامن» در اخبار امنیتی سال ۲۰۱۹ بوسیله دفعات دیده شد. هر ماه تماشایی بیانیه های متعدد از انبازی های گوناگون بودیم که از کاربران درخواست می کردند تا رمزهای عبور خود را تغییر داده و هرگونه ضرر امنیتی را گزارش دهند. شرکت های نمایش دهنده ی خدمات ابری مانند آمازون AWS و ElasticSearch نام خویشتن را تو رمان های خبری شرکت های قربانی می دیدند؛ شریک هایی که در انواع حوزه ها از مصونیت تا خدمات دولتی و موارد دیگر، فعال بودند. همکاری هایی که اطلاعات عمومی را با کمترین حفاظ های امنیتی در دنیای وحشی اینترنت رها کرده بودند تا هکرها با کمترین تلاش، توانایی دستیابی بوسیله آن ها و سودا و سودا اطلاعات را داشته باشند.

داستان های امنیتی سال ۲۰۱۹، تنها تیترهای خبری با هدف جذب مخاطب نبودند. آمارها نشان می دهند که سال خوبی را از لحاظ حمایت در دنیای فناوری سپری نکردیم و تعداد نفوذهای اطلاعاتی (برابر گزارش شرکت امنیتی Risk Based Security)، با اضافه ۳۳ درصدی همراه بوده است. شریک های خدمات پزشکی، خرده فروشی ها و راه اندازی های عمومی، بیشترین آمار نفوذ اطلاعاتی را به خویشتن اختصاص داده اند. گزارش تقاضا می کند که در سال ۲۰۱۹ تماشاگر ۵٫۱۸۳ نفوذ اطلاعاتی و افشای ۷/۹ میلیارد داده بوده ایم. مشارکت مذکور، داخل ماه نوامبر، سال ۲۰۱۹ را بدترین سال کتاب از شمارش پناه اطلاعاتی نام گذاری کرد.

واکنش اطلاعاتی به رخساره میانگین چه ارزش هزینه بخاطر یک سازمان دارد؟ برابر آخرین آمارهای IBM، هزینه های تحمیل شده ی تحقیقات، کنترل خسارت، بازیابی و تعمیر، بایگانی های حقوقی و جریمه ها به رخساره میانگین به ۳/۹۲ میلیون دلار می رسد. آمار مذکور، رشد ۱۲ درصدی هزینه ها را در دوره ی پنج ساله علامت می دهد که سرعت آن نیز کاهش نمی یابد.



از لحاظ آماری نمی توان هزینه ای را شمارش کرد که هر خاصیت اطلاعاتی به کاربران خبردار می کند. به علاوه نمی توان پیش دماغ مفت نیز از این نفقه برای سال ۲۰۲۰ داشت. اطلاعاتی همچون سریال گذرنامه، گزارش های پزشکی، اطلاعات حساب بانکی، مفروضات شخصی شبکه های اجتماعی و موارد مشابه، در سال ۲۰۱۹ به سرقت رفتند. به اشعار دیگر، حساس ترین داده های کاربران در معرض خطر تاثیر قرار داشت و میلیون ها نفر را مجبور به قرنطینه ی اطلاعاتی کرد.

زمان و پولی که مردم برای استخلاص از غفلت خجلت آور برخی از شرکت های فناوری نفقه کردند، به فراغت شمارش نمی شود. پیش بینی هزینه های آتی همچنین به هیچگاه وجه ممکن نیست. برخی باور دارند تو دوران کنونی که نفوذهای اطلاعاتی روز به روز افزایش می یابند، تعهد حفاظت از داده ها، برعهده ی خود اشخاص است. به هرحال تا زمانی که قوانین سخت گیرانه لطافت برای حفاظت از داده های کاربران بخاطر همکاری ها وضع نشود و برنامه های جاسوسی دولت های انواع با هدف گیری شهروندان یکدیگر راکد نشود، راهی به جز نگاهداری شخصی از مفروضات خویشتن نداریم.

کاربران دنیای اینترنت باید درون تقلا باشند تا داده های انحصاری خویشتن را از گوناگون تاثیر حفظ کنند. ازطرفی شکست شرکت های فناوری را نمی توان عجیب گرفت. به هرحال امروز در وضعیت مناسبی از شمارش نفوذ اطلاعاتی به اداره ها بوسیله ضابطه نمی بریم. شاید دراین میان نگاهی به گذشته و بزرگ ترین نفوذهایی که در سال ۲۰۱۹، انبازی های اطلاعاتی را هدف قرار داد، چشم اندازی پیدا تر از وضعیت اطلاعاتی دنیای فناوری داخل اختیار ما قرار دهد.ژانویه

قسمت قسمت کردن هتل های ماریوت سال ۲۰۱۹ را با یک رکوردشکنی از شمارش نفوذ اطلاعاتی مطلع کرد. آن ها در گزارشی تقریر کردند که مجرمان سایبری بوسیله اطلاعات ۳۸۳ میلیون میهمان هتل شامل سریال گذرنامه و اطلاعات کارت اعتباری دست علنی کرده اند. آمار مذکور، بیش از دو طبق تعداد افرادی بود که داخل نفوذ اطلاعاتی به Equifax قربانی شدند. اگر آمارهای مذکور به اندازه ی کافی برای ماه ژانویه عجیب و بزرگ نبودند، به گزارش محقق امنیتی، تروی هانت، دقت کنید که آدرس ایمیل ۷۷۳ میلیون کاربر را به همراه مجموعه ی مجلل دیگری از داده در یک سرویس ابری ذخیره ی فایل محسوس کرد.

فوریه

دومین ماه سال میلادی، با اخباری شوکه کننده در حوزه ی امان آنلاین همراه بود. تو مبصر ترین نفوذ اطلاعاتی، ۶۱۷ میلیون احصائیه کاربری از ۱۶ وب سایت به دزدی رفت و برای سودا تو دارک وب عرضه شد. سرویس هایی همچون Dubsmash، Armor Games، 500px، Whitepages و ShareThis جزو قربانی های نفوذ اطلاعاتی بودند. اطلاعات حساب های کاربری قربانیان این وب سایت ها با بانوا کم از ۲۰ هزار دلار بوسیله صورت بیت کوین در دارک وب بیع و فروش می شد.درخت سرو های پزشکی و خدمات دولتی، تسهیم عمده ای از اخبار نفوذ امنیتی را بوسیله خود ویژه دادند

در کنار نفوذهای اطلاعاتی ارشد ماه فوریه، شاهد رخدادهای کوچک تری نیز بودیم که توجه ها را به سرویس های پزشکی احضار کرد. به عنوان مثال یک مجرم سایبری مفروضات ۱۵ هزار بیمار استرالیایی را بخاطر دریافت باج، جمع آوری کرد. در مدل ای دیگر، دسترسی غیرمجاز ایمیلی، معلومات ۳۲۶ هزار ناسالم را در کنتیکت در معرض نفوذ کردن استراحت رحم. بیماران بی جنبش واشینگتن آمریکا همچنین از نفوذ اطلاعاتی در امن نبودند و داده ها نزدیک به یک میلیون نفر از آن ها تو دیتابیسی باز داخل وارستگی مجرمان سایبری قرار گرفت. گزارش امنیتی دیگری همچنین اطلاع دادن کرد که ۲/۷ میلیون مناسبت با مراکز پزشکی سوئد، ضبط شده و در دسترس جمله قرار گرفت.مارس

مفروضات صدها میلیون کاربر اینستاگرام و فیسبوک به خاطر ضعف شرکت تو سیستم مدیریت رمز عبور، در معرض خطر استراحت گرفت. گزارش امنیتی دیگری همچنین در آن ماه منتشر شد. در نفوذی اطلاعاتی که تقریبا کوچک تر از نمونه ی اول بود، ۲۵۰ هزار سند حقوقی افشا شد که درون یک دیتابیس عمومی ذخیره شده بود.

آوریل

فیسبوک داخل ماه آوریل نیز در صدر اخبار امنیتی فراغت داشت. ۵۴۰ میلیون رکورد اطلاعاتی بوسیله فکر قرار گرفتن نام کاربری، اطلاعات شخصی و اشاره عبور کاربران در سرورهای ناامن، قربانی نفوذ اطلاعاتی شد. فیسبوک در همان ماه اعتراف کرد که رمز عبور میلیون ها کاربر اینستاگرام به صورت فایل متنی و داخل کمترین پیکربرندی امنیتی ذخیره شده وجود.

اخبار امنیتی پیرامون فیسبوک، تنها رخدادهای نگران کننده درون ماه آوریل نبودند. مبصر ترین رخداد، بوسیله افشای ۱۲/۵ میلیون گزارش پزشکی از زنان باردار ویژه داشت. اطلاعات مذکور از یک آژانس سلامت دولتی هند بوسیله سرقت رفته بود که داده ها را درون سرورهایی با حفاظ های امنیتی ضعیف نگه داری می کرد.مه

خبر بزرگ امنیتی درون ماه مه به افشای معلومات صدها میلیون مدرک بیمه ای اختصاص داشت که از غول املاک و مستغلات آمریکا، First American Financial Corp بوسیله ربودن رفت. در این ماه، برخی از بزرگان صنایع غذایی نیز دچار نفوذهای امنیتی شدند. برگرکینگ بوسیله پندار استفاده از یک دیتابیس ناامن، اطلاعات کاربری ۴۰ هزاره مشتری فروشگاه KoolKing را در معرض مخاطره فراغت قسط. مشتریان فروشگاه مذکور، عمومی کودکان هستند.

از اعلام مهم امنیتی ماه مه می توان بوسیله رقابت دو شرکت تأمین تغذیه ی مدرسه در آمریکا اشاره کرد که منجر به یک تلاطم سایبری شد. درنهایت مدیر مالی یکی از رقبا، به خیال نفوذ اطلاعاتی بوسیله وب سایت رقیب و افشای اطلاعاتی علم آموزان آن ها، دستگیر شد.

ژوئن

نفوذ اطلاعاتی بوسیله همکاری های خدمات اشتی در میانه ی سال میلادی نیز ادامه داشت. اطلاعات ۲۰ میلیون بیمار پس از هک شدن سرورهای شرکت American Medical Collection Association بوسیله دزدی رفت. درنتیجه ی حادثه مذکور، پرونده های حقوقی متعددی دشت AMCA و پیمانکارهای آن بوسیله سیلان افتاد. بایگانی های مذکور، به اندیشه افشای اطلاعات پرداختی بیماران، شماره های معارفه بیمه، اطلاعات پزشکی، تاریخ تولد، شماره ی تماس، آدرس و موارد دیگر، علیه سازمان مطرح شدند. درنهایت AMCA ذیل فشار مالی زیاد بیش برای پرداخت جریمه، اعلام افلاس کرد.ژوئیهجریمه ی فداکار از نفوذهای امنیتی منجر به ورشکستگی سازمان قربانی شد

بانک Capital One اطلاع دادن بنیانی امنیتی ماه ژوئیه را به خود اختصاص داد. اطلاعات ۱۰۰ میلیون فرم درخواست کارت اعتباری، ۱۴۰ هزار شماره ی خدمات اجتماعی و ۸۰ هزار عده ی حساب بانکی به دزدی کردن رفت. داده های به اختلاس رفته دربرگیرنده معلومات شخصی مهمی همچون نام، آدرس، کد پستی، شماره ی ارتباط و تاریخ تولد افراد بود. واکنش اطلاعاتی مذکور، ضربه ی مشقت به بانک کپیتال وان وارد کرد و منجر به بنده کارمند بخش متخصص آن ها پیج ای تامسون شد که طبق ادعای FBA، داخل فایده اطلاعاتی نقش داشت.

تو ماه ژوئیه چند معارفه اطلاعاتی دیگر نیز در رسانه ها منتشر شد که جلال بالایی داشت. Equifax که در سال ۲۰۱۷ یک پرونده ی نفوذ کردن عظیم داشت، محکوم بوسیله صیقل ۷۰۰ میلیون دلار جریمه شد. در همان ماه، فیسبوک، جریمه ای پنج میلیارد دلاری را به تفکر رسوایی اطلاعاتی کمبریج آنالیتیکا پذیرفت.

اوت

کاربران سرویس MoviePass در ماه اوت با خبری شوکه کننده روبه رو شدند. یک نظارت امنیتی از سرویس مذکور اعلام کرد که ۱۶۰ میلیون رکورد اطلاعاتی به صورت رمزنگاری نشده و بدون اشاره عبور درون دیتابیس مشارکت ذخیره شده است. درنتیجه ی این طور ساده انگاری امنیتی، اطلاعات کارت اعتباری کاربران تو معرض نفوذ قرار گرفته حیات. داخل همان زمان یک نفوذ اطلاعاتی عظیم داخل بریتانیا قیافه عدل که ۲۷/۸ میلیون داده ها بیومتریکی را افشا کرد. مفروضات مذکور توسط سازمان پلیس، بانک ها و سازمان های دیگر نگه داری می شد.

اخبار بنیانی دیگر داخل ماه اوت به سرو های شناخت یابی ویژه داشت که شکست امنیتی آن ها را در رسانه ها علنی می کرد. تعدادی از سرویس های معروف این مرزوبوم به فکر کردن ضعف های امنیتی مجبور به پاسخ بوسیله مقام های حقوقی شدند.سپتامبر

بسیار از ۲۱۸ میلیون شمار کاربری بازی Words with Friends تو یک تاثیر اطلاعاتی به اختلاس رفت. تو میان معلومات مذکور، داده های مهمی همچون آدرس ایمیل، نام، مشخصات ورود حساب کاربری و داده های دیگر دیده می شد. مقصر سایبری با نفوذ به یکی از دیتابیس های بازی، کاربرانی را کمال مطلوب گرفت که ورزش را پیش از نمایش ی به روزرسانی امنیتی خطیر گمارش کرده بودند.

اطلاع مهم دیگر ماه سپتامبر تو مملکت ی امنیت، از لحاظ تعداد قربانی کوچک تر از شناسایی مطلع بود، اما خطر بیشتری را به همراه داشت. یک دیتابیس دولتی با پیکربندی غلط امنیتی درون این ماه تک نفوذ قرار گرفت که داده های ۲۰/۸ میلیون کاربر اکوادوری را افشا کرد. قابل تذکر است جمعیت رسمی اکوادور، ۱۷/۵ میلیون نفر گزارش می شود. در میان معلومات به سرقت رفته، داده های تولد، شرایط تعهل و عده های ملی افراد دیده می شد. آدرس کامل محل سکونت، اطلاعات فرزندان، عده های وابستگی و گزارش های آماری تحصیلی نیز درون بخشی از اطلاعات، بوسیله اختلاس رفت.

اکتبر

پیکربندی ناامن سرورهای Elasticsearch باعث شد تا مفروضات کاربری چهار میلیارد کاربر رسانه های مدنی افشا شود. تو این افشاسازی، اطلاعات ۱/۲ میلیارد کاربر منحصربه فرد دیده می شد که آماری شوکه کننده بود. نفوذ اطلاعاتی سابق الذکر را می توان یکی از ارشد ترین رخدادهای امنیتی معاصر دانست.دیتابیس ناامن، کلیدواژه ی اکثر نفوذهای داده ای بود

شریک ادوبی اطلاع بزرگ امنیتی دیگر را در ماه اکتبر به خود اختصاص داد. ۷/۵ میلیون معلومات کاربری سرویس Creative Cloud در یک دیتابیس ناامن نگه داری می شد که تو معرض خاصیت اطلاعاتی قرار داشت. در همین ماه، خبری از سرو روسی Motherland به رسانه ها نحو یافت. گزارش های مالیاتی ۲۰ میلیون شهروند روسیه داخل یک دیتابیس باز نگه داری می شد و تقریبا هر ویژگی به آن ها دسترسی داشت. معلومات مذکور، سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ را پوشش می انصاف.نوامبر

تو میان اخبار امنیتی ماه نوامبر، نمونه هایی شاگرد از اشتباه یا عملکرد انقلابی کارمندان دیده می شود. فیسبوک درون این ماه بار دیگر به صدر اخبار آمد. آن ها دسترسی نامناسب به داده های کاربری را بوسیله حدود ۱۰۰ میلیون ترقی دهنده ی اپلیکیشن داده بودند. تو ماه نوامبر، خبر یک تاثیر سابق نیز در رسانه ها منتشر شد. یکی از کارمندان ویرانه کار مشارکت امنیتی Trend Micro، اطلاعات شخصی بیش از ۷۰ هزاره خریدار انبازی را به سرقت برد و از آن ها برای اخاذی کاربرد کرد.

دسامبر

بسیار از ۱۰۰ زوجه درون دادگاهی علیه یک محاکمه مدار سابق هلندی شرکت کردند که مفروضات و تصاویر شخصی آن ها را بوسیله صورت عمومی منتشر کرده بود. این محاکمه مدار سابق با استعمال از اطلاعاتی که بوسیله تفکر نفوذهای امنیتی قبلی به دیتابیس های اشتراکی در دسترسش قرار خمود بود، به حساب کاربری آی کلاد قربانیان نفوذ کرده و اطلاعات آن ها را منتشر کرد. شاکیان التماس حداقل سه سال زندان برای او داشتند که ظاهرا محکمه نهایی همچنین رأی به همین حکم رحم.

اخبار امنیتی سال ۲۰۱۹، نفوذهای امنیتی متعددی را به شرکت های فناوری و سازمان هایی نشان می دهد که از زیرساخت های فناوری بخاطر نگه داری داده های کاربران استعمال می کنند. دراین میان علاوه پیاده شدن مواجب ی کاربران مبنی بر پیاده سازی راهکارهای امنیتی در احصائیه های کاربری، وظیفه ی دایره ها و مدیران امنیتی و فناوری آن ها نیز بسیار رادیکال به دید می رسد. شاید قوانین سخت گیرانه تر و جریمه های شدیدتر برای سهل انگاری امنیتی شرکت ها، بتواند باعث پیاده سازی زیرساخت های زنهار تر در آن ها شود.بیشتر بخوانید:مایکروسافت: قربانیان باج ابزار نباید بوسیله پرداخت باج انگیزش شوندفیشینگ چیست؟ چگونه سایت های کلاهبرداری را معارفه کنیم؟بیوگرافی جولین آسانژ، بنیان گذار ویکی لیکس، مردی بدون وطندر زمان موکد اینترنت چه خطرات امنیتی کاربران دستگاه های هوشمند را ترساندن می کندچگونه در مصرف اینترنت آیفون و آیپد صرفه جویی کنیم؟
عادل فردوسی پور بوسیله عنوان یکی از پرطرفدارترین برنامه سازان و مجریان سرزمین که در حوزه ی ورزش فوتبال فعالیت می کند و در بیش از یک دهه ی اخیر، با برنامه ی نود قاهر شده حیات مخاطبان لحن و سیما را راضی نگه دارد، با برنامه ی جدیدش در شبکه های نمایش اینترنتی رکورد ضعف. پروگرام ی کلاسیکو که بوسیله تهیه کنندگی عادل فردوسی پور آماده شده و اجرای آن برعهده ی اندوهناک جمشیدی بود، فیروز شد داخل هنگام ۲۴ روزگار زیاد از یک میلیون و ۸۲۰ هزار گواه جذب نرم. 

آمار سابق الذکر مربوط به هر سه گانه پلتفرم کافه میدان و نماوا و فیلیمو است که حامیان اصلی برنامه ی کلاسیکو همچنین هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم رقم یک میلیون و ۸۲۰ هزار وعده دیده شدن مربوط بوسیله تعداد دستگاه هایی است که این برنامه ازطریق آن ها دیده شده و باتوجه بوسیله اینکه احتمالا تعداد تماشاگران هربار پخش روی وسیله های مختلف بیش از یک نفر بوده اند، احتمالا آمار ملاقات بسیار بیشتر از معیار اخبار شده است. 



زمانی به جلال این رقم اثر می بریم که بدانیم کلاسیکو هم حالا پربازدیدترین برنامه ای است که درون شبکه ی نمایش اینترنتی تویی پخش شده است و بینندگان آن را تماشا کرده اند. این برنامه که به مناسبت نزدیک شدن بوسیله رقابت حساس دو آویشن بارسلونا و رئال مادرید و با اجرای پژمان جمشیدی ساخته شده است، با پیشگاه مهمان هایی ازجمله علی دایی، وریا غفوری، امیرمهدی ژوله و ژابی آلونسو درباره ی این مسابقه مهم بحث و آن را تحلیل می بطی ء. ناگفته نماند تماشای کلاسیکو بخاطر عموم مردم مجانی است. 

باتوجه بوسیله ادامه داربودن پخش ویژه پروگرام ی کلاسیکو، پیش دماغ می شود در روزهای آتی با استقبال چشمگیری رو به رو خواهد شد و دست خط تولیدات مشابه آینده را هموارتر خواهد کرد.بیشتر بخوانید:مراکز داده رتبه بندی می شوندعادل فردوسی پور با برنامه کلاسیکو به شبکه های نمایش اینترنتی می آید؟ [به روزرسانی]ثالث همایش روز بازاریابی دیجیتال دی ماه امسال برگزار می شودشاتل موبایل سری متاخر شماره های رند خود را به بازار عرضه کردرونمایی محصولات جدید هواوی درون ایران
گزارش ها نشان می دهد فیسبوک از ابتدای سال سیال میلادی تو تکاپو است تا سه پلتفرم مخصوص چت خود، فیسبوک مسنجر و واتساپ و اینستاگرام را ادغام کند. هرچند چنانچه نگرانی های اخیر درباره ی فیسبوک بموقع باشد، تمام این تلاش ها بی ثمر خواهد ماند. به گزارش وال استریت ژورنال، آژانس فدرال تجارت (Federal Trade Commision) اخیرا بوسیله دستور کار های فیسبوک حساس شده و ممکن است فعالیت های این شرکت برای ادغام این سه پیام رسان را متوقف نرم.

مارک زاکربرگ ایده ی ادغام این سه پیام رسان را اولین بار اوایل امسال مطرح کرد. براساس این ایده، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام و واتساپ هچنان فعالیت افسون شده خواهند داشت؛ اما کاربران هریک از این پیام رسان ها، ول از وضعیت شمار کاربری پایگاه درون دو پلتفرم دیگر، می توانند با اعضای آن ها مناسبت برقرار کنند. این بدین معنا است که اگر حساب کاربری واتساپ داشته باشید، می توانید با افرادی صحبت کنید که در اینستاگرام حساب کاربری دارند؛ اما داخل واتساپ احصائیه کاربری ندارند. این دگرگونی باعث خواهد شد کسب و کارهای مبتنی بر امکانات مالی و تجاری فیسبوک پررونق شود. مهم ترین محدودیت ادغام این سه گانه پلتفرم کدگذاری شدن تمام پیام هایی خواهد حیات که ازطریق این سه پیام رسان و بین آن ها تبادل می شود.مقاله های مرتبط:فیسبوک تو حال آزمایش توان Popular Photos استتغییرات پیام رسان واتساپ در به روزرسانی متاخر

فیسوک ارباب سه پیام رسانی است که درواقع از بزرگ ترین پیام رسان های گیتی محسوب می شوند؛ به همین دلیل، FTC درزمینه ی ادغام آن ها نگرانی هایی دارد. شایان تذکر است فیسبوک مدت ها است که مالک این سه پیام رسان است و جای تعجب دارد که FTC تاکنون دراین اساس صحبتی نکرده است. چنانچه آن ها واقعا نگرانی هایی داشتند، باید پیش از این مداخله می کردند.

نگرانی ها درباره ی مورد قطبی سازی پیام رسان ها به دست فیسبوک چندان بی بنیان نیست؛ اما همین واقعیت که این سه پیام رسان متعلق بوسیله فیسبوک است، مدال می دهد صدور حکم قضایی درباره ی ادغام آن ها پی بسیار ضعیفی دارد و درواقع، همین الان تیمار برای کاهش سلطه ی فیسبوک بر دنیای پیام رسان ها بسیار دیر است. ظاهرا یکی دیگر از نگرانی های FTC این است که فیسبوک چطور می تواند پس از ادغام این سه پلتفرم امنیت آن ها را تأمین یواش.



صدور حکم قضایی درباره ی این رفتار فیسبوک هنوز قطعی نیست و برای قطعیت آن باید سه گانه نفر از پنج جثه هیئت رئیسه ی این آژانس به آن رأی مثبت دهند. اگر این حکم بتواند سه رأی مثبت به دست آورد، باید منتظر آن باشیم FTC در ژانویه ی ۲۰۲۰ اقداماتش را علیه فیسبوک آغاز درنگ. علاوه براین، گزارش شده است وزارت دادگستری آمریکا تیمار نیت دارد تحقیقات خود را درباره ی تک قطبی سازی های این غول تکنولوژی آغاز کند و در آن، درباره ی دستاوردهای پیشین این انبازی مانند اینستاگرام و واتساپ تحقیق و تحقیق خواهد کرد. بااین همه، هنوز FTC اطلاعیه ای رسمی درباره ی این موضوع منتشر نکرده است.

 بیشتر بخوانید:اینستاگرام مخبر کردن کتاب متولد لحظه ثبت صیت را برای کاربران الزامی کردابزار جدید فیسبوک امکان انتقال تصاویر به Google Photos را خواهد دادنگاهی به هوش مصنوعی اینستاگرام در پیشنهادهای بخش اکسپلورفیسبوک برای شرکت داخل نظرسنجی ها و تحقیقات خود به کاربران پول صیقلی می کندتغییرات پیام رسان واتساپ در به روزرسانی جدید
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده طالع آمریکا در امور ایران ضمن تکرار مواضع واشنگتن درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران و همچنین ناآرامی ها در این کشور پس از افزایش بهای بنزین، التماس گفت وگوی کنسولی با ایران را مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی که پیش از این بارها درون زنهار از اغتشاشگران در ایران و ناآرامی های اخیر در این کشور موضعگیری کرده است، در مصاحبه با «ان پی آر» (رادیو ملی آمریکا) تیمار اتهام های تندی بوسیله جمهوری اسلامی ایران خورده است.

نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» مردمان آمریکایی از ایران که به همزمان با آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی از آمریکا قیافه گرفت، گفت: «من با (ژیو وانگ) در زوریخ و درون چارچوب مبادله زندانیان ملاقات کردم. مقام های سوئیس که شرکای علو العاده ما بوده اند، توانستند تبادل را عملی کنند».

قوطی ان معلول آر با اندازه گپ های برایان هوک و برای پدیدار کردن مخاطبان آمریکایی برنامه خویشتن گفت: «آنها (سوئیسی ها) میانجیگران ایالات متحده با ایران هستند».

هوک در پاسخ بوسیله این اظهارنظر بوسیله تکرار لفاظی ثمر ایران پرداخت و گفت: «بله ما روابط سیاسی با رژیم (ایران) نداریم و الان بخاطر ۴۰ سال است که اینطور است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما (درون ایران) شناخته شده است». برایان هوک و ژیو وانگ بعد از آزادی او از ایران

پاسبان اختصاص آمریکا در امور ایران افزود: «سفیر سوئیس درون ایران به طور مرتب ژیو وانگ را ملاقات می کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن ژیو وانگ به قلمرو مذاکره و کار کرده بودم».

مجری رادیو ملی آمریکا در قدری از این مصاحبه بوسیله پیام توئیتری محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره آمادگی کامل این کشور برای مبادله تمامیت زندانیان با آمریکا اشاره کرد کرد و پرسید: «آمریکایی هایی بیشتری (تو ایران زندانی) هستند و ایرانی هایی حزن در زندان های آمریکا زندانی هستند. آیا شما می توانید عاری اینکه ایران را به زندانی کردن تعداد بیشتری از آمریکایی ها اغوا بکنید، تبادل زندانیان رخساره دهید؟»

هوک داخل جواب گفت: «این یک پرسیدن بی نهایت خوب است. به نظر من این تبادل زندانیان (آزادی وانگ و سلیمانی) ثابت می یواش که ما با هم می توانیم به یک توافق برسیم. گفت وگوها و همچنین کارهای پشتیبانی (برای آزادی این دو زندانی) خیلی خوب پیش رفت به همین خاطر ما امیدواریم که این نمایانگر اولین گام بخاطر مذاکرات بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی هایی که هنوز در ایران زندانی هستند، آزاد شوند».

بوسیله ادعای این مقام آمریکایی، «آنها (زندانیان آمریکایی در ایران) بی گناه هستند و باید فورا آزاد شوند. رژیم ایران به طور مکرر به دلیل بازداشت افرادی از قبیل ژیو وانگ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم شده است».

وی مدعی شد: «آنچه که ما درباره این قضیه (آزادی وانگ) قادر به انجامش بودیم آن بود که عاری دادن پولی، برداشتن تحریم و تغییر سیاستگذاری مان، یک آمریکایی را آزاد کردیم».

هوک فوری بعد از این عموم افزود: «من عزم دارم  خواستار گفت وگوی کنسولی با ایرانی ها شوم تا ما بتوانیم بقیه آمریکایی های را (از زندان درون ایران) خارج کنیم البته این یک واقعا این یک موضوع مرتبط با ایرانی ها است ولی ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم».

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این شخص دونالد ترامپ مهتر جمهور آمریکا، از موضع ایران داخل قبال آزادی ژیو وانگ تشکر کرده بود.
گزارشSGHAROOOON های معتبر درباره ی محصول آینده ی سامسونگ، هربار حدس معرفی کردن گوشیتاشو جدید آن را افزودن می دهد. خبرگزاری بلومبرگ در جدیدترین گزارش مربوط به این بایگانی اطلاع دادن کرد گوشی گلگسی فولد ۲، ثمر تاشو بعدی سامسونگ، بوسیله دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. براساس این گزارش، دوربین اصلی گلکسی فولد جدید قابلیت بزرگ نمایی اوپتیکال پنج برابری دارد.مقاله ی مرتبط:جزئیات بیشتری از گلکسی اس 11 سامسونگ فاش شد

طبق گزارش های پیشین، دوربین واقعی گوشی گلکسی اس ۱۱ که بوسیله زودی معرفی خواهد شد، دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

براساس گزارش Gsmarenaگوشی فولد احتمالی سامسونگ مشخصات متخصص کاملا مشابهی با گلکسی اس ۱۱ خواهد داشت. اشتیاق می رود این گوشی در فوریه و تیمار زمان با محصولات خانواده ی گلکسی اس جدید رونمایی شود.



بها به روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای سودا مفت و آگاهانه ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه ی مشخصات فنی انواع گوشی های سری S، J، M و A A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همه در بخش محصولات داخل دسترس شما خواهد.حیات مشاهده لیست گوشی های سامسونگبیشتر:بخوانید رندرهای مطبوعاتی گلکسی A51 پیش از رونمایی رسمی واضح شدگوشی های 5G سهم سودا ۵ درصدی بازار پرچم داران را ازآن خویشتن کردندرندر جدیدی از گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت رؤیت شدگلکسی اس 11 پلاس به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز می شودرندرهای سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از وجود جک هدفون اطلاع می
انتظار می جوی نوا ۶ هواوی داخل رویداد رونمایی ۵ دسامبر (۱۴ اذرماه) معرفی کردن شود. تاکنون اطلاع دادن بی پرده شده ی بسیاری در تک گوشی هوشمند جدید چینی ها بوسیله پول اعانه گذاشته شده و اکنون اطلاعات خوبی در مورد طراحی معنوی و مشخصات مایه جدید در اصالت کاربران و فرع مندان هواوی قرار دارد. 

احتمالا باید منتظر حداقل سه نسخه از گوشی هوشمند نوا ۶ در کنار دو دستگاه پرچم دار و دستگاه میان رده ی دیگری با معروفیت نغمه ۶ اس ای  (nova 6SE) باشیم. آخرین تصاویر به اشتراک گذاشته شده، طراحی قشری دستگاه جدید را به نواخت نشان می دهد.

مقاله های مرتبط:لحن 5G 6 هواوی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی معرفی می شودنوا 6 5G هواوی در رندر جدیدی به فام قرمز دیده شد

صدا ۶ هواوی از روزنه ی روی نمایشگر بیضی شکل مخصوص دوربین سلفی به همراه حسگر اثرانگشت در کناره ی مایه و نیز دوربین چهارگانه داخل پنل پشتی بهره می برد. گوشی هوشمند متاخر با نمایشگر ۶/۴۴ اینچی LCD، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پیاده شدن دوربین ۸ مگاپیکسلی زبر گشاد با زاویه ی دید ۱۰۵ منصب در کنار آن به بازار عرضه خواهد شد. 

حاشیه ی پایینی ندا ۶ بخشی چاق تیز از حاشیه نویسی ی بالایی دستگاه به دید می رسد. با نگاهی به تصاویر می بینید که داخل کناره ی سمت راست نوا ۶، دکمه ی مخصوص حسگر اثرانگشت/ تکمه ی پاور و دکمه ی کم و زیاد کردن حجم صدا قرار دارد.

پنل پشتی نوا ۶ از نوع گلس است و همان طور که گفته شد از دوربین چهارگانه در گوشه ی جانب چپ بالای پنل پشتی بهره می سرما که محتوی دوربین اصلی ۶۰ مگاپیکسلی، دوربین ثانویه ی فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و درنهایت حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. باتوجه به مستندات منتشر شده از سوی بنچمارک گیک بنچ، صدا ۶ با خراش ی کرین ۹۹۰، ظرفیت حافظه ی رم ۸ گیگابایتی، جهیز عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به علاوه نغمه ۶ با باتری دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی بوسیله بازار عرضه خواهد شد. بیشتر بخوانید:پتنت جدید ال جی از گوشی تاشدنی با مدل سازی معنوی مثل بوسیله هواوی میت ایکس معارفه می دهددوربین کدام گوشی هوشمند بیشترین تشخیص DxoMark را داخل سال ۲۰۱۹ کسب کرده است؟آنر دو ویدئوی تبلیغاتی و نمونه شمایل با دوربین وی 30 منتشر کردرنگ بندی و ظرفیت ذخیره سازی هواوی نوا 6 رک شدنوا 5G 6 هواوی با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی معرفی می شود
نئاندرتال ها با وجود دارا وجود داشتن فرهنگی غنی، جثه ای قوی و شباهت های ظاهر بسیاری که به ما آدم های مدرن داشتند حدود ۴۰ هزاره سال قبل به طرز غیرمنتظره ای برای همیشه از ورقه ی روزگار تراشیدن شدند. دلیل انقراض این انسان های باستانی یکی از رادیکال ترین (و بوسیله تعبیری بنیانی ترین) معماهایی است که کهنه-مردم شناسان از بدو ساخت این علم بوسیله عقب محلول آن بوده اند. تاکنون فرضیات زیادی درون مورد برهان ضعف نئاندرتال ها مطرح شده از عموم رقابت با انسان های مدرن که محتملا از برتری جسمی و ذهنی لازم برای غلبه کنار نئاندرتال ها برخوردار بوده اند. با این حال پژوهش جدید، انگاره ی جدیدی را مطرح کرده است.

کریست وایسن، فیلسوف و متخصص مهندسی زیستی از دانشگاه فناوری آیندهوون در هلند، به همراه همکارانشپژوهشی را عمل داده اند که مدال می دهد، ممکن است نئاندرتال ها تنها به دلیل تقارن چند بد اقبالی بخاطر همیشه منقرض شدند. درواقع، مشابه سازی های وایسن و همکارانش مدال می دهد، انباشتگی نئاندرتال ها همواره مستعد شکست بوده و احتمالات ناگهانی کافی بوده تا این انسان های باستانی به سرانجام شیار برسند.مقاله های مرتبط:آیا سایر گونه های مردم قربانی ششمین انقراض قسمت قسمت کردن جمعی شدند؟چرا هنوز نئاندرتال ها را دست کم می گیریم

نئاندرتال ها صدها هزار سال داخل اروپا و آسیا زندگی کردند. با این حال، پری این عموزاده های باستانی ما همیشه کمینه حیات. فرض می شود که طاس جمعیت نئاندرتال ها تو یک بازه ی زمانی چند هزار نفر بوده و داخل اوج پرجمعیتی نیز به احصائیه ۵ هزار تا ۷ هزاره نفری رسیده است. تصور بنیانی کنار این است که از حدود ۴۰ هزار سال قبل که سوابق فسیلی نئاندرتال ها به وضع غیرمنتظره ای ناپدید شد، این خویشاوندان نزدیک ما آدم ها به صورت دسته جمعی جان خود را از دست داده باشند. این دوره هم زمان با ورود انسان های مدرن به اروپا و آسیا است. درنتیجه، بسیاری از انسان شناسان تقصیر شکست نئاندرتال ها را همیشه هوشیار انسان های مدرن دانسته اند. البته این فرمان لزوما بدین معنا محو که مردم های مدرن دست به قتل اختصاصی نئاندرتال ها خورده باشند، بلکه شاید آدم ها باهوش تر بودند یا اینکه از سلطه عددی و سلاح های پیشرفته تری برای مظفر شدن پهلو نئاندرتال ها برخوردار بودند.

اما کریست وایسن و همکارانش جمعیت نئاندرتال ها را براساس سوابق DNA شبیه سازی کرده و ارج مرگ و میر و زاد و ولد در این آدم های باستانی را تخمین زدند. پژوهشگران این متشابه سازی های جمعیتی را بخاطر گروه هایی با جمعیت های مختلف از ۵۰ نفر تا ۵۰۰۰ نفر اجرا کردند و عوامل فرضی شبیه رقابت با مردم های مدرن را به طاسی به خشکی امدن گذاشتند. این شبیه سازی ها بوسیله پژوهشگران این امکان را داد تا ۳ فرایند بنیانی را که به عقیده سندیت نئاندرتال ها را آسیب پذیر کرده بود فاحش کنند. مقدماتی فرایند، همخونی یا در زاییاست که می تواند به پدید آمدن جهش های ژنی مضر منتهی شود. داخل حقیقت، همان طور که در آدم های مدرن نیز مشاهده می شود، در یک پری کوچک، اقبال فرد برای آمیزش با یکی از خویشاوندان نزدیک بیشتر است.

تک دوم پدیده ای بوسیله نام «جای پا آللی» بود. تو یک جمعیت کوچک، یافتن جفت کم ارزش همواره شاق است و سرانجام،اتفاقات ناگهانی. به عنوان مثال، ممکن است در یک سال بد، بها اجل و میر از کمیت معمول بسیار بالاتر رود. برای یک جمعیت کوچک و ریاضت کش شبیه نئاندرتال ها یک سال ردی واقعا می توانست زخم به بار بیاورد. وایسن و همکارانش نمونه سازی های خویشتن را بخاطر بازه ی زمانی ۱۰ هزار ساله ای اجرا کردند و دریافتند که همین ۳ عامل بخاطر شکست نئاندرتال ها کافی بوده اند.

با این حال، وایسن تأکید می بطی ء که یافته های او و همکارانش لزوما بدین معنا حلق که آدم های مدرن رقابتی با نئاندرتال ها نداشتند. اما این متشابه سازی نشان داد که دخیل کردن رقابت بخاطر توضیح انقراض نئاندرتال ها ضرورتی ندارد. وایسن می گوید، هنوز هم جای سؤال است که چرا نئاندرتال مدت قدری پس از ورود مردم ها به اروپا و سپس آسیا منقرض شدند، اما رقابت بر سر اراضی و منابع غذایی دلیل آن نبوده است.

درواقع، به عقیده وایسن، نئاندرتال ها جمعیت های اندکی داشتند و همین پری ناچیز همچنین در قسمت قسمت کردن های کوچک لطافت (بین ۱۵ تا ۵۰ نفری) در اروپا پراکنده شده بودند. مهاجرت مردم های مدرن به اروپا امکان پذیر است باعث قطع ربط نئاندرتال ها باهم شده و نهایتا بوسیله انزوا و تشدید همخونی، اثر آللی و تأثیرگذاری بیشتری سال های ردی روی این پری ها منجر شده باشد.بیشتر بخوانید:قسمت دانشمند چینی مسئول دستکاری ژنتیکی نوزادان هنوز نامعلوم استشیر گاو یا جایگزین های غیرلبنی؛ کدام یک بهتر است؟علاقه اهل عصر پارینه سنگی بوسیله اسب به پیش از اهلی شدن این حیوان بازمی گرددآیا سایر گونه های انسان قربانی ششمین شکست دسته جمعی شدند؟دانشمندان برای نخستین کود انسان را داخل حالت زیست تعویقی قرار دادند
امروزه به وسایل، تجهیزات مکانیکی و غالبا الکترونیکی که برای اجرا کارهای خاصی ابتکار شده اند، گجت گفته می شود. به بیان بهتر، گجت ها در زمان ابتکار خود درمقایسه با ابزارهای تکنولوژیک دیگر بخشی غیرعادی تر هستند و نبوغ خاصی در طراحی آن ها به کار رفته است.

زمانه مچی با توان های متجاوز مثل شمارش قدم ها و وارسی ضربان قلب و گردش خون و...، دوربین عکاسی یا فیلم برداری با فوکوس خودکار و تکنولوژی چهره، رنده و خردکن چندکاره که در آشپزخانه استعمال می کنید یا زودپز و قابلمه یا اتشگاه گاز که به صورت هوشمند کمتر یا بسیار می شوند و مدل کالری و حتی پخته شدن تمام محصولات داخل قابلمه را اعلام می نرم و آن را به ساعت هوشمند خود انتقال می دهند.



فروشگاه اینترنتی آترامارت همگام با بازار دیجیتال جهانی، این محصولات هوشمند را به صورت تخصصی در سایت خود معرفی کرده و برای خرید گذاشته است. ازجمله محصولات این فناوری داخل فروشگاه اینترنتی آترامارت می توان به روزگار های هوشمند اشاره کرد. 

آترامارت با ارتباط نزدیک با توزیع کنندگان اصلی کالاها در ایران، اجناس کاملا اصل و با قیمت رقابتی را برای مشتریان خویشتن فراهم آورده است. همچنین از هیچ تلاشی برای تکثیر رضایت و کیفیت فروش مشتریان خود دریغ نمی‏ درنگ و همواره می کوشد کاربران تو فرایند خرید، احساس اطمینان و خرسند داشته باشند.

آترامارت فروشگاهی است که با چند کلیک از هر مکان و داخل هر زمان می توانید کالای مدنظر خود را از بهینه و معتبرترین برندهای روز دنیا به راحتی انتخاب کنید و جلو در منزل تحویل بگیرید و پس از مشاهده ی رخت و اطمینان از صحت آن هزینه را صیقل کنید. همچنین، برای سهولت خرید مشتریان تو فروشگاه اینترنتی آترامارت، بیع اختصاص اقساطی ساعت هوشمند با شرایط زیاد آسان بخاطر بیع زمانه اقساطی خلق کردن شده است.



فروشگاه اینترنتی آترامارت تو نظر دارد داخل مهمانی ی دوروزه خویشتن اقدام شایسته کردن های هوشمند را به صورت نقدی و اقساطی و تا ۱۰۰،۰۰۰ تومان کاستن بفروشد. این عید با تخفیفی فوق العاده از سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ آغاز و ۶ آذر ۱۳۹۸ بوسیله پایان می رسد.بیشتر بخوانید:مرمت تلویزیون و یخچال توسط متخصصان آچارهنیتیو پیپر؛ خدمات ترجمه تضمینی مقالات دانشگاهیبرای بزرگترین حراج آمازون تا ۹۰٪ تنزل تو بلک فرایدی آماده اید؟تخفیف ۵۰ درصدی داخل حراجمعه فروشگاه اینترنتی خانومیایران لاک؛ قفل های بدون کلید بخاطر معلولان
دسترسی بوسیله شبکه ی جهانی اینترنت درون ایران از روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ کمیت شد. از آن روز کاربران عزب امکان استعمال از سرویس های آنلاینی را داشتند که سرورهای خود را در تو سرزمین راه اندازی کرده اند. شرایط کنونی که اصطلاحا اینترانت خوانده می شود، دسترسی بوسیله سرو های بین المللی را برای کاربران و فعالان دنیای فناوری دشوار کرده و بسیاری از تصرف وکارها همچنین زیر تأثیر قرار داده است؛ کسب وکارهای نوپایی که داخل رخدادهای گوناگون از آن ها به نشانی ناجی اقتصاد داخل عصر کنونی یاد می شود و نقش مهمی در ماتم مالی و حتی ارزآوری دارند.مقاله های مرتبط:نظرسنجی: قطعی اینترنت چه تأثیری داخل کسب و امر و زندگی شما داشته است؟وب سایت های ضروری در زمان اختلال اینترنت بین الملل خواه تحریم

استارتاپ ها، کسب وکارهایی با ایده های عموما ساختارشکن هستند که ایده های متاخر را برای نمایش ی محصول و سرویس بوسیله مشتریان، بوسیله صنعت و بازار معرفی می کنند. اغلب آن ها فعالیت خود را بر بستر فناوری اطلاعات بنا می کنند که از جنبه های گوناگون نیازمند همراهی به شبکه ی جهانی است. قطعا استفاده ی کسب وکارهای سابق الذکر از زیرساخت های تویی مزیت هایی همچون دور ماندن از تهدید بایکوت ها را به همراه دارد؛ اما به هرحال کامل شدن قطعی دسترسی به شبکه ی جهانی اینترنت، عملکرد فعالان استارتاپی را بیش ازپیش با چالش روبه رو می کند. امروزه سرویس های متعدد فعال در فضای فناوری اطلاعات، از زیرساخت ایرانی برای ارائه ی خدمات استعمال می کنند. چنین کسب وکارهایی داخل هفته ی گذشته درون دسترس کاربران داخلی قرار داشتند، ولی آن ها همچنین چالش های متعددی را تجربه کردند. تو این یادداشت زومیت، به وارسی جنبه های انواع مشکلات پیش آمده می پردازیم.ارتباط، شریان مهیب اکوسیستم استارتاپی

 فعالان فضای استارتاپی (کارمندان و بنیان گذاران استارتاپ ها و فریلنسرها و افراد دورکار) برای ارتکاب وظایف روزانه ی خود نیازمند ربط پرعضله پهلو بستر اینترنت هستند. فعالیت های متعدد همچون مدیریت پروژه، مدیریت وظایف، ارتباط درون سازمانی، ارتباط با خریدار و بسیاری محظور دیگر ارتباطی، امروز بوسیله یکدلی جهانی اینترنت موقوف است؛ درنتیجه، شدید چند روز گذشته، مشکلات بسیاری را برای فعالان بوسیله همراه داشت.



علی آجودانیان، زمینه گذار استارتاپ ویرگول که در حوزه ی خبرنگاری اجتماعی و نشر محتوا فعالیت می کند، چالش های فنی را به نشانی یکی از بزرگ ترین مشکلات جدی اینترنت تو هفته ی اخیر برشمرد. وب سایت او داخل سرورهای داخلی میزبانی می شود، ولی به فکر کردن حاضر بودن دسترسی کاربران بوسیله موتورهای جست وجو و شبکه های اجتماعی بین المللی، داخل روزهای اخیر کاهش نزدیک بوسیله ۹۵ درصدی بازدیدکننده را تجربه کرد. درواقع عدم دسترسی کاربران به موتورهای جست وجو، باعث تعطیل شدن یکی از کانال های واقعی جذب کاربر ویرگول شده است. آجودانیان درباره ی چالش های متخصص تیمش می گوید:عدم دسترسی اعضای فنی بوسیله سرویس های وجه اشتراک مجله کد متشابه گیت لب و همچنین عدم توانایی در ارسال تغییرات زیرساختی به سرور اصلی، نیکوترین سازی و توسعه ی ویرگول را با دشوار مواجه کرد. بوسیله علاوه سهم عمده ای از کاربران ما از طریق جست وجو و شبکه های اجتماعی بوسیله پلتفرم همواره می شدند که سهم اضافی از آن ها را از دست دادیم.

امروزه اینترنت و سرویس های ارتباطی آن مانند پیام رسانی، ایمیل، تماس های صوتی و تصویری، تیکت های پشتیبانی و غیره، علاوه کنار کسب وکارهای مدرن، برای تصرف وکارهای سنتی نیز حیاتی محسوب می شود. درواقع امروز کمینه کسب وکاری را می توان یافت که بخاطر تماس با خریدار و سید یا ارتباط داخلی خود، از بستر اینترنت استفاده نکند. باتوجه بوسیله کمبودهای زیرساختی و امکاناتی اپلیکیشن های پیام رسان داخلی، لیس اتصال به سرویس های جهانی، چالش های بی شماری را برای فعالان به همراه داشت.امروزه تقریبا همگی ی تصرف وکارها به ارتباط بر بستر اینترنت جهانی نیازمند هستند

دیجیکالا از سرو های ایرانی بود که درون روزهای گذشته دچار شدید نشد و ظاهرا فعالیت های فروشگاهی خود را متشابه قبل ادامه عدالت. منتهی این استارتاپ قدیمی غم مانند بسیاری از گروه هایی که ظاهرا آنلاین بودند، چالش های اضافی را تجربه کرد. امیرحسن موسوی مدیر روابط اشتراکی دیجیکالا در گفت وگو با زومیت، چالش هایی همچون موکد کامل چندساعته ی اینترنت تو مرکز پردازش را انگیزه تأثیر در ارسال کالا پیش روی کرد. او مشکلات سیستم های پرداخت و بازگشت پول به مشتریان را رخداد چالش زای دیگر روزهای گذشته دانست که بوسیله عارض زنجیره ای منجر به ایجاد مشکلات دیگر شد. تیم های داخلی دیجیکالا همچنین برای ارتباط و دسترسی بوسیله اسناد و فایل های خود نیازمند ارتباط بین المللی هستند که قطعی اینترنت، عملکرد آن ها را همچنین مختل می کند.

درون گفتگو زومیت با محمد رهی، بنیانگذار زودشور و مدیر فنی داروخانه آنلاین نکات جالبی از دید ایشان منعکس شد. ایشان معتقد است که حصه یدکی از کسب و کار بوسیله واسطه گوگل رونق روشن می یواش و با لفظ "پیمانه اینترنت" بسیاری از کاربران قید این موضوع را زده و بوسیله سراغ نحو های سنتی رفته اند. این اتفاق باعث شده است تا بازدید وب سایت های مختلف بوسیله ناچیز از ۲۰ ملاقات ثبت شده در گوگل برسد. به همین نسبت بیع درخت سرو های خدماتی با کاهش شدیدی رو به رو بوده و به پندار تعطیلات و قطعی اینترنت با چالش جدی برای تامین حقوق مواجه شده اند. 

رهی می گوید:انسان اندیشه می کنند اینترنت معادل است و به دنبال رفع نیاز ها از شیوه سرویس های آنلاین نیستند!

داخل ادامه ایشان اشاره کرد:من حداقل ۵ روز ابتیاع کامل خود را از دست داده ام. آیا می توانم به کارمند خویشتن بگویم که این ماه به قطع ۲۵ روز حقوق صیقلی می کنم؟ آیا بوسیله صاحب ملک می توانم بگوییم که به معادل ۲۵ روز از من دربست بگیر؟ این ضرر و زیان را چه کسی راحتی است پاسخ دهد؟

از دیدن ایشان بسیاری از تصرف وکار ها در نقشه توسعه، سرمایه گذاری قابل توجهی در شبکه های مدنی و کلمات کلیدی درون گوگل داشته اند و حال با عدم شفافیت وضعیت تو آینده معلوم نیست این طور هزینه هایی باز می گردد خواه خیر ولی بوسیله طور قطع می توان گفت نفقه مجدد با چالش های جدیدی ما را رو بوسیله رو می نرم. در انتها محمد رهی اشاره کرد که ادامه این طور وضعیتی در آینده باعث بی اعتمادی مشتریان به تمامی سرویس های آنلاین خواهد بود.

کاهش درآمد تصرف وکارهای بین المللی

دنیای اینترنت، فرصت درآمدزایی بین المللی را در اختیار افراد و کسب وکارهای خیلی استراحت می دهد. فعالانی که در ارتباط با مشتریان خارجی، ارزآوری را برای اقتصاد ملک ارتکاب می دهند و به نوعی یک صادرات تمیز را بوسیله دوچرخه ی اقتصادی افزودن می کنند. تصرف وکارهای گوناگون اعم از شرکت ها و فریلنسرهایی که در حوزه های برنامه نویسی، طراحی، تولید محتوا، گردشگری و غیره، به مشتریان اجنبی خدمت رسانی می کنند، با معادل شدن یگانگی جهانی اینترنت، خسارت یدکی را رزین می شوند.

مشتریان بین المللی برای ستاندن موعظه های خود نیاز به ارتباط با کسب وکارهای ایرانی دارند. قطعی اینترنت، تبادل اطلاعات و پروژه ها را برای این تصرف وکارها بی نظم می بطی ء که درنتیجه، بی اعتمادی مشتریان را به همراه خواهد داشت. ازطرفی رقبای استارتاپ ها و فریلسنرهای ایرانی داخل فضای بین المللی، امکان عرضه ی سرو نوک تیز تر و بعضا ارزان تیز را داخل این شرایط روبرو می کنند که بازگشت بوسیله هم چشمی را حتی پس از وصل شدن اینترنت نیز بغرنج می کند.

کسب وکارهای گردشگری متعددی در میان استارتاپ های ایرانی هستند که خدماتی همچون ویزا، اقامت و تورهای اختصاصی را به مسافران خارجی نمایش می کنند. این استارتاپ ها نقش مهمی در صنعت گردشگری ایران ایفا می کنند که به عنوان یکی از بازوهای متحرک اقتصاد غیرنفتی شناخته می شود. رسول ذبیحی، هم بنیاد گذار استارتاپ تپ پرشیا و از فعالان فضای گردشگری می گوید قطعی اینترنت، باعث کاهش تعداد مشتریان آن ها در هفته ی اخیر شده است و بی اعتمادی بسیاری از گردشگران فراهم در ایران را همچنین بوسیله همراه داشت. او تو دنباله می گوید:در چند روز گذشته سه تور گردشگری ما با ارزش مجموع ۱۰ هزار دلار از لفظ مشتریان باطل شد. چنین رقمی یک ضرر جدی بخاطر استارتاپ محسوب می شود. به علاوه بسیاری از مشتریان حاضر تو ایران نیز به فکر کردن حاضر بودن دسترسی به اینترنت، عروج خود را کوتاه کردند.

عرفان صالحی، بی قراری بنیان گذار استارتاپ ترمه تراول است که خدمات مشابهی را به گردشگران ارائه می یواش. او نیز از زیان چند هزار دلاری در چند روز گذشته صحبت می کند که به پندار حاضر بودن ارتباط تیمش با مشتریان و لغو سفرها بوسیله خاطر عدم دسترسی مفت به اینترنت، ساختن شد.



معدن کاوری رمزارزها از حوزه های درآمد ارزی است که تو یک سال گذشته پس از فراز و فرودهای متعدد، امروز فعالان متعددی را در جانب خود مشاهده می یواش. این افراد پس از گذر از موانع فراوان قانونی و کسب مجوزهای لازم، درنهایت برای معدن کاوری سودده و پیوند بوسیله استخرهای استخراج، نیاز بوسیله مناسبت بین المللی دارند که با قطعی چند روز گذشته، عملا کسب وکار خویشتن را از مشت داده اند.بازاریابی دیجیتال، شاید وقتی دیگر

بازاریابی دیجیتال امروزه برای تمامی بسرنوشت شوم دچار کردن های اقتصاد داخل سرتاسر جهان، کانالی حیاتی برای جذب مشتری محسوب می شود. موتورهای ضربان وجو و شبکه های اجتماعی، بنیانی ترین کانال های بازاریابی دیجیتال هستند که تقریبا تمامی کسب وکارها برای جذب و تماس با خریدار بوسیله فقره می گیرند. اکید نزدیک به یک هفته ای اینترنت جهانی در ایران، به معنای عدم دسترسی به بزرگ ترین سواری جست وجوی گیتی و همچنین شبکه های اجتماعی پا بر جا همچون اینستاگرام و اپلیکیشن های پیام رسان همچون واتساپ حیات. کانال هایی که به عنوان راهکار اولیه ی کسب درآمد بسیاری از استارتاپ ها و حتی کسب وکارهای سنتی شناخته می شدند.کانال های جذب خریدار همچون گوگل و شبکه های اجتماعی، مسدود شده اند

جذب مشتری از طریق گوگل، یکی از مفیدترین و پرسودترین روش های درآمدزایی برای تصرف وکارها شناخته می شود. خریدار که از شیوه نبض وجو، یک محصول یا سرویس را فاحش کند، درواقع مشتری بالقوه است که به بالفعل تبدیل می شود. زمان حال و با حاضر بودن دسترسی کاربران معمولی به گوگل و همچنین ضعف موتورهای جست وجوی داخلی در ارائه ی نتایج مناسب، بسیاری از تصرف وکارها با کاهش مشتری روبه رو شده اند. درواقع کانال واقعی آن ها روز به روز خسته نم می شود و میلیون ها و میلیاردها تومان خرج برای کسب جایگاه های معزز جست وجو در گوگل، با ادامه پیدا کردن وضعیت کنونی، رو به نابودی می جوی.

شبکه های اجتماعی علاوه به خشکی امدن ابداع کانال های بازاریابی بخاطر کسب وکارهای گوناگون، عزب راه ابتیاع بسیاری از تصرف وکارهای خانگی نیز هستند. قطعا همه ی ما امتحان ی آشنایی با محصولات متعدد و حتی فروش از ورقه های اینستاگرامی را داشته ایم. اینک و با حد شدن تمامی نحو های رابطه با این شبکه ها، شاید بسیاری از تصرف وکارهای خانگی کام خود را بوسیله ادامه ی فعالیت از دست داده اند. تو نظرسنجی انجام شده داخل زومیت، بسیاری از کاربران به وابستگی اکید بوسیله شبکه های مدنی بخاطر کسب درآمد رمز داشتند که با وضعیت کنونی، حتی تصمیم بوسیله اسکان فعالیت گرفتند.

صیقلی های خیر چندان آنلاین

قطعی اینترنت در هفته ی گذشته، برخلاف رخدادهای پیشین، دسترسی به سرو های کثرت حیاتی داخلی و بانک داری اینترنتی را درهم نکرد. درواقع سرویس های پرداخت داخل بسیاری از موارد سرو دهی نسبتا مناسبی را به مشتریان نمایش کردند و گواه مشکل زیادی در شبکه ی بانکی نبودیم. ازطرفی، کسب وکارهای نوپا اغلب درآمد خود را از قاعده سرویس های صیقل اینترنتی تصرف می کنند که تماس با آن ها داخل برخی موارد دچار اختلال شد.

سرو های واسط پرداخت، از همکاری هایی هستند که در سال های اخیر و با کمال مطلوب بهبود فعالیت مالی استارتاپ ها تأسیس شدند. تعدادی از آن ها سرو های خود را کنار بستر شبکه ی ملی معلومات نمایش می کنند و درنتیجه قطعی روزهای اخیر ضربه ای بوسیله آن ها وارد نکرد. منتهی درخت سرو هایی که شرکت های هنگفت بخاطر اتصال به خدمات واسط پرداخت به حکم می گیرند، در فدایی موارد با چالش روبه رو شد که تا اینکه کاربران را مجبور به صیقلی های سنتی همچون کارت به کارت به حساب کسب وکار مورد دید می کرد.

با همتا یکی از سرویس های واسط صیقلی محسوب می شود که پلتفرم خود را روی سرورهای بیرون از ایران برپا کرده است. میلاد دنیا دار، مدیرعامل باهمتا از قطعی ناگهانی و بدون معارفه رسانی سرورهای خارجی احشام مند است که کسب وکار او را به یک باره تعطیل کرد. البته جهان دار و همکارانش توانستند با کاربرد از همراهی های واسط، سرویس خود را برای مشتریان فعال کنند، اما درنهایت وضعیت موجود خسارت زیادی به آن ها بیدار کرد. او درباره ی وضعیت کنونی پرداخت آنلاین می گوید:شدید اینترنت، کاهش ۹۰ درصدی تراکنش ها را در سرویس ما به همراه داشت. اگرچه سرویس های واسط پرداخت زمان حال به خوبی فعالیت می کنند، اما مشتریان ما که کسب وکارهای آنلاین هستند، عموما با اکید سرورهای اصلی خود و درنتیجه کاهش مشتری روبه رو شده اند. چنین تصرف وکارهایی با ادامه فاحش کردن شرایط، نسبت به آینده ی فضای فناوری مفروضات نومید می شوند و چه بسا گزینه های دیگری را برای فعالیت اقتصادی خود در نظر بگیرند.



بسیاری از کسب وکارهای آنلاین، علاوه بر از مشت اعطا کردن کاربران بوسیله پندار پیاده سازی زیرساخت خود درون سرورهای خارجی، زمان حال با چالش تسلسل سرویس ها همچنین روبه رو هستند. آن ها بستگی خود را با سرویس دهنده های بین المللی از دست داده اند و چه بسا نسخه های پشتیبان نیز از معلومات خود تو جوانمردی ندارند. ادامه برملا کردن وضعیت کنونی شاید به از دست رفتن معلومات (بخوانید حق العمل سال ها تلاش و ترقی) آن ها بینجامد.آینده مرموز فریلنسرها

فریلنسرها درون دنیای امروز بازوی قدرتمندی داخل ترقی ی اقتصادی محسوب می شوند. آن ها بدون محدودیت های جغرافیایی و زمانی، انواع سرویس ها را به کارفرماها ارائه می کنند که علاوه پهلو گردش مالی، شغل زایی را نیز در سرزمین بوسیله همراه دارد. این افراد بدون استخدام مدلل در شرکت یا سازمانی مشخص، درآمد خود را به صورت پروژه ای تصرف می کنند و درنتیجه برای کسب امنیت شغلی، بیش از بازیگران دیگر نیاز به زنهار روانی دارند. فریلنسرها را می توان فعالانی در دنیای فناوری دانست که بیش از همگی به زیرساخت های ارتباطی، خدماتی و جابه جایی پول وابسته هستند.فریلنسرها به پندار لیس توانایی در تحویل پروژه، با بی اعتمادی کارفرماها مواجه می شوند

فریلنسرهای ایرانی مانند همتایان بین المللی خود، انواع خدمات طراحی، برنامه نویسی، ترجمه، تولید محتوا، مدیریت شبکه های مدنی و غیره را به کارفرماهای داخلی و خارجی عرضه می کنند. تسهیم عمده ای از فریلنسرهای ایرانی تو خدمت کسب وکارهای داخلی هستند و مدخل دیگری همچنین با ارتباطات بین المللی، نقشی هرچند کوچک در ارزآوری دارند. یک فریلنسر برای بزمین نشستن به موفقیت، بیش از همه به تعهد کار کننده و تحویل پروژه در زمان جلوه گر نیازمند است. درواقع فریلنسرها هر پروژه را به نشانی بخشی جدی از رزومه ی کاری خود می بینند که درصورت لیس اقتدار درون ارائه ی صحیح، نقطه ی سیاهی را داخل کارنامه گیرایی ابداع می بطی ء.

از بین عدول کردن زیرساخت های متداول ارتباطی مثل ایمیل و اپلیکیشن های پیام رسان، باعث شد تا بسیاری از فریلنسرها در روزهای گذشته نتوانند پروژه های خود را در بازه ی زمانی مصوب تحویل دهند. ازطرفی کارفرماهای داخلی که تو مرزوبوم های بی نهایت کاری خود نیازمند مولود ی پروژ ه ی فریلنسرها بودند، در بلاتکلیفی ماندند. کارفرماهای اجنبی همچنین بوسیله احتمال زیاد بوسیله خیال وضعیت پیش آمده، نسبت به فریلنسرهای ایرانی بی اعتماد خواهند شد.



فریلنسرها عموما افرادی هستند که برای یادگیری مهارت ها و رفع اشکالات فنی خویشتن از شبکه ی جهانی اینترنت استعمال می کنند. لیس دسترسی به امکانات مذکور، آن ها را در توسعه ی مهارت های شخصی نیز ناتوان کرده است. به هرحال موکد اینترنت سبب از دست دادن فرصت های بی شماری برای این افراد نیز می شود. محمد کرمانی، بنیان گذار فضای کارگر اشتراکی آبی سفید، از مراکز خدمات دهنده به استارتاپ ها و فریلنسرها عقیده دارد باید شرایطی برای فعالیت تند مرطوب و بهتر این افراد، ایجاد شود. او درباره ی وضعیت کنونی فریلنسرها در فضای کار عمومی می گوید:تحویل پروژه و ارتباط با سید برای یک فریلنسر حیاتی است. برخی از دوستان ما برای تحویل پروژ ه در زمان مشخص حتی مجبور به سفر خارجی شدند. راهکارهای متعددی بخاطر ارائه ی مجوز سرویس اینترنتی بوسیله این افراد و استارتاپ ها حیات دارد که پیشنهاد می کنم توسط سازمان های تأثیرگذار، عمل شود.

قطعی چندروزه اینترنت داخل ایران و دسترسی محدود برخی از کسب وکارها، چالش های متعددی را در اکوسیستم استارتاپی ایران خلق کرد. شاید بزرگ ترین چالش را بتوان درون همان بی اعتمادی و کاهش امید فعالان نسبت به آینده ی کسب وکار خویشتن جست وجو کرد. فراموش نکنید که بسیاری از بازیگران امروز دنیای قناعت دیجیتال ایران، گزینه ی ماندن در وطن و اسلوب اندازی تصرف وکار نوپا را بوسیله مهاجرت رجحان داده اند. درصورت امتداد یافتن موج ناامیدی کنونی در میان آن ها، تبعات قطعی چندروزه ی اینترنت شاید بیش شدیدتر از از کاهش فروش و ارقام ریالی باشد.

موکد اینترنت چه تأثیری روی استارتاپ شما داشته است؟بیشتر بخوانید:سرویس های اینترنتی ایرانی در آزمون کارایی؛ آیا می نبوغ همه چیز را جایگزین کرد؟آمریکا، وزیر ارتباطات را تحریم کردوزیر ارتباطات خواستار افزایش مدت عزت ودیعه های اینترنت برای تکرار قطعی آن شداینترنت به زودی وصل می شود [به روزرسانی]آیا اتصال اینترنت شما مقاوم شده است؟