هیوندای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده طالع آمریکا در امور ایران ضمن تکرار مواضع واشنگتن درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران و همچنین ناآرامی ها در این کشور پس از افزایش بهای بنزین، التماس گفت وگوی کنسولی با ایران را مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی که پیش از این بارها درون زنهار از اغتشاشگران در ایران و ناآرامی های اخیر در این کشور موضعگیری کرده است، در مصاحبه با «ان پی آر» (رادیو ملی آمریکا) تیمار اتهام های تندی بوسیله جمهوری اسلامی ایران خورده است.

نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» مردمان آمریکایی از ایران که به همزمان با آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی از آمریکا قیافه گرفت، گفت: «من با (ژیو وانگ) در زوریخ و درون چارچوب مبادله زندانیان ملاقات کردم. مقام های سوئیس که شرکای علو العاده ما بوده اند، توانستند تبادل را عملی کنند».

قوطی ان معلول آر با اندازه گپ های برایان هوک و برای پدیدار کردن مخاطبان آمریکایی برنامه خویشتن گفت: «آنها (سوئیسی ها) میانجیگران ایالات متحده با ایران هستند».

هوک در پاسخ بوسیله این اظهارنظر بوسیله تکرار لفاظی ثمر ایران پرداخت و گفت: «بله ما روابط سیاسی با رژیم (ایران) نداریم و الان بخاطر ۴۰ سال است که اینطور است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما (درون ایران) شناخته شده است». برایان هوک و ژیو وانگ بعد از آزادی او از ایران

پاسبان اختصاص آمریکا در امور ایران افزود: «سفیر سوئیس درون ایران به طور مرتب ژیو وانگ را ملاقات می کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن ژیو وانگ به قلمرو مذاکره و کار کرده بودم».

مجری رادیو ملی آمریکا در قدری از این مصاحبه بوسیله پیام توئیتری محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره آمادگی کامل این کشور برای مبادله تمامیت زندانیان با آمریکا اشاره کرد کرد و پرسید: «آمریکایی هایی بیشتری (تو ایران زندانی) هستند و ایرانی هایی حزن در زندان های آمریکا زندانی هستند. آیا شما می توانید عاری اینکه ایران را به زندانی کردن تعداد بیشتری از آمریکایی ها اغوا بکنید، تبادل زندانیان رخساره دهید؟»

هوک داخل جواب گفت: «این یک پرسیدن بی نهایت خوب است. به نظر من این تبادل زندانیان (آزادی وانگ و سلیمانی) ثابت می یواش که ما با هم می توانیم به یک توافق برسیم. گفت وگوها و همچنین کارهای پشتیبانی (برای آزادی این دو زندانی) خیلی خوب پیش رفت به همین خاطر ما امیدواریم که این نمایانگر اولین گام بخاطر مذاکرات بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی هایی که هنوز در ایران زندانی هستند، آزاد شوند».

بوسیله ادعای این مقام آمریکایی، «آنها (زندانیان آمریکایی در ایران) بی گناه هستند و باید فورا آزاد شوند. رژیم ایران به طور مکرر به دلیل بازداشت افرادی از قبیل ژیو وانگ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم شده است».

وی مدعی شد: «آنچه که ما درباره این قضیه (آزادی وانگ) قادر به انجامش بودیم آن بود که عاری دادن پولی، برداشتن تحریم و تغییر سیاستگذاری مان، یک آمریکایی را آزاد کردیم».

هوک فوری بعد از این عموم افزود: «من عزم دارم  خواستار گفت وگوی کنسولی با ایرانی ها شوم تا ما بتوانیم بقیه آمریکایی های را (از زندان درون ایران) خارج کنیم البته این یک واقعا این یک موضوع مرتبط با ایرانی ها است ولی ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم».

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این شخص دونالد ترامپ مهتر جمهور آمریکا، از موضع ایران داخل قبال آزادی ژیو وانگ تشکر کرده بود.
  • ۹۸/۰۹/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی