هیوندای

جهیز جا یابی جهانی (GPS) می تواند شما را درون معابر یک قریه یا راه های یک کشور تربیت کند، مسیریابی درون جاده های فرعی و زمینی با سامانه GPS بوسیله سادگی بزرگراه های جگر بانده است. اما GPS سامانه بی نقصی نیست. این سامانه مسیریابی نمی تواند شما را در یک لاین مشخص نگاه دارد، فاصله شما با خودرو های مجاور را کنترل یواش یا شما را به جانب مسیر خروجی هدایت کند. تمامی موارد فوق برهان هایی هستند که شرکت جان دیر (John Deere) منظور دارد یک سامانه مکان یابی بهتر بسازد. این شریک شدن یکی از صنایع سنگین آمریکا و بزرگ ترین تولیدکننده ماشین آلات کشت در جهان است.مقاله های مرتبط:سیستم جی جای پا اس (GPS) چگونه کار می کند؟خسارت شاگرد از خاموشی سراسری سیستم GPS در جهان چقدر خواهد بود؟

سامانه جا یابی GPS در دهه ۱۹۷۰ میلادی مدل سازی شده است. آنچه امروزه GPS دراختیار ما می گذارد واقعا سزاوار سرزنش توجه است؛ یک شبکه شگفتی آور متشکل از ۲۴ ماهواره که بوسیله طور تقریبی بوسیله مدت ۲۷ سال داخل حال اجرا مواجب هستند و با چرخش در فضای منجمد دورتادور کره زمین، بی وقفه داخل حال مشاهده و ارائه کمک عاری هیچ چشم داشتی هستند. این فن شناسی مدل سازی شده وجود تا جایگزین اطلس های کاغذی شود که به ندرت دقتی تو اندازه اینچ ارائه می دهند؛ اما امروزه خودروهای خودران به داده هایی بیش از اینکه در کدام اتوبان در حال تردد هستید نیاز دارند؛ متشابه موقعیت کنجکاو در هر حین درحالی که با سرعت ۷۵ مایل به خشکی امدن روزگار در حال حرکت هستید. از سوی دیگر پهپادها و تراکتورهای خودران تو حال ساختن انقلاب در صنعت زراعت ملقب به کشت باریک بین هستند و برای جستجوگر شدن، نیاز بوسیله موقعیت یابی باریک بین دارند.

محققان بخاطر اضافه کردن این سطح از دقت و به روزرسانی کل سیستم، مدتی است در حال امر روی نسخه جدید ماهواره ها با نام «GPS دوده سوم» علت جایگزینی با ناوگان موجود هستند. هفته گذشته هنگامی که اسپیس ایکس ماهواره چهارم این مجموعه را در بستر پرستاره خود داخل هوا راحتی داد، این پروژه یک شلنگ به جلو لول کرد. باهم اتحاد کردن لاکهید مارتین (Lockheed Martin) کتاب مختصر تلاش های انجام شده سبب بوسیله روزرسانی سامانه GPS را تو سال ۲۰۱۲ منتشر کرد که نشان دهنده مسیر طولانی این پروژه تا تکمیل داشت. بنابراین می توان گفت با پرتاب هفته گذشته، تازه درون ابتدای این فرایند هستیم. برطبق برآوردها، کل مراحل پروژه داخل سال ۲۰۲۳ با خرج ی کل ۶ میلیارد دلار تکمیل خواهد شد.

آیا صنایع حصه خصوصی می توانند فرایند به روزرسانی GPS را بهتر اجرا دهند؟ تو ادامه این موضوع که جایگزین سامانه GPS چه چیزی می تواند باشد، بوسیله صورت کامل معاینه می شود.چطور شرکت جان دیر یک سامانه GPS بهتر ساخت

پیش از آنکه بوسیله نقص های سامانه فعلی GPS اشاره کنیم، اجازه بدهید که یادآوری کنیم سامانه موقعیت یابی جهانی GPS یک سیستم خارق العاده است. درون حقیقت سخت است که جاه طلبی و جسارت موجود داخل پس این مجموعه ماهواره را نادیده بگیریم. چالش های ارسال یک آنتن دقیق به ارزش صدها میلیون دلار با ظاهری شبیه یک ون فروش بستنی را در نظر بگیرید. برای اتمام چشم انداز پیچیدگی موضوع درون حافظه خود، مداقه کنید که ارتش آنتن سابق الذکر را با موشکی که داخل هر نفس بسیار از ۱۲۰۰ کیلوگرم اکسیژن می سوزاند با سرعت یک ماخ (۱۲۳۴ کیلومتر بر ساعت) به هوا پرتاب می کند و پس ازآن به آرامی در مدار ۲۱۰۰۰ کیلومتری زمین محکم می کند. بوسیله این نکته مداقه کنید که قطر کره زمین تنها ۱۲۷۰۰ کیلومتر است.

حال برای درک پیچیدگی های این پروژه، محاسبات و الگوریتم هایی را تصور کنید که بخاطر نگه داشتن این ماهواره درون مدار دقیق آن مورد حاجت است؛ به راه ای که هرگز بوسیله سایر ماهواره ها اصابت نکند، همواره سیگنال های مربوطه را مخابره کند، باتری ها هرگز خراب نشوند و با گذشت ماه ها و سال ها همگام سازی اولیه ساعت درونی آن به محنت دچار خطا شود. سامانه موجود یک دستاورد عظیم است؛ اما کافی نیست.







از رویت تئوری، سامانه GPS دقتی در حد یک متر ارائه می دهد، اما در واقعیت این عدد چیزی در حدود ۵ متر است؛ مقداری که بخاطر مسیریابی کافی است ولی به سختی می استعداد آن را کنجکاو نامید. برای مثال، اگر دو عدد گوجه فرنگی و چند خیار در محوطه ساختمان خود کاشته باشید، به سادگی می توانید محصولات کوچک خود را بدون نگرانی از موضع آبیاری یادگیری دهید. ولی اگر سطح دون کشاورزی شما صدها هکتار باشد، کوچک ترین منکر تو داده های موقعیت یابی می تواند شما را نابود درنگ.

به گفته ی ال سویج (Al Savage) مدیر شبکه استارفایر شرکت جان دیر: «روزگار آن سپری شده است که کشاورز تمام روز را در مزرعه فقره کند و بعد از آخر امر نزد فرزندان خود داخل ساختمان بازگردد. آنچه کشاورزان امروزه می خواهند فراتر از فرآیندهای سهل زراعت است. دقت درون کمیت کاشت ردیفی محصولات، سمپاشی دقیق و... مواردی هستند که کشاورز را درون حفظ محصولات خود مدد می دهند.»

بنابر اعلام ناسا، زمانی که یک کشاورز با دستیار یک تراکتور، ماشین بذرپاش، گاوآهن یا سایر تجهیزات کشاورزی را روی زمین خود می کشد، ردیف های ایجادشده در حدود ۱۰ درصد همپوشانی خواهند داشت. این بدان معنی خواهد بود که قسمت قابل توجهی از مزرعه دوبرابر مقدار مورد نیاز بذر، کود و سموم دفع آفات لازم را گرفتن خواهد کرد و ادا امور، بیش از زمان مورد نیاز طول خواهد کشید. تراکتورهای امروزی، منیع مانند سامان شما از سامانه موقعیت یابی دیجیتال کاربرد می کنند، اما نیازمند سطح کاملا متفاوتی از دقت هستند. به همین دلیل، شرکت جان دیر با کمک سازمان های فضایی یک سامانه بهتر باریک است.









بوسیله گفته Savage «صیت این تکنولوژی GPS تفاضلی است.» سبب کسب معلومات موضع دانه بندی تک حاجت کشاورزان مدرن، شرکت دیر یک کلکسیون سایت خاکی تو بکلی جهان ایجاد کرده است که داده های موقعیت یابی ثانویه را جمع آوری کند. حجم عظیمی از داده توسط این سامانه به مشارکت منتقل و تو دو دیتاسنتر حقیقی نگه داری می شوند. این داده ها بوسیله مجموعه ای از ماهواره های زمین مدلل که توسط باهم اتحاد کردن Inmarsat اداره می شود (شرکت جان دیر پهنای باند آن ها را اجاره کرده است) ارسال می شود؛ سپس مجددا به گیرنده های سامانه استارفایر شرکت دیر مستقر روی تراکتورها بازمی گرددو طول مسیر رفت و برگشت این سیگنال ها از قطر زور زمین بیشتر است؛ اما در مدت زمان یک طبقه نفس کشیدن این درگذشت انجام می شود.

آنگونه که Savage تشریح می دهد: «شما در مورد ۱۲ الی ۱۳ هزار مایل و درون برخی مواقع ۲۰ هزار مایل صحبت می کنید و طولانی این فرایند در ۵ لحظه انجام می شود، بنابراین قادر خواهید بود ظرفیت داده منتقل شده و سرعت آن را مجسم سازی کنید.» مدتی که کشش می کشد تا سیگنال ها از ماهواره های GPS بوسیله زمین برسند درکنار خطاهای هرچند ناچیز ساعت سیستم در مدار و نویز سیگنال های ناشی از ذرات با مرحله الکتریکی تو اتمسفر، از دقت داده های سامانه GPS موجود می کاهد. با خیساندن داده های ماهواره ای و شبکه زمینی، انبازی جان دیر قادر است موضع یابی را با دقت بالاتری عمل دهد.

به گفته Savage: «هنگامی که سمپاشی می کنید، نیاز دارید به رخ ویژه ای دقیق باشید. بنابراین امکان صرفه جویی در مصرف علف کش ها، قارچ کش ها، سموم تهی سازی آفات و اسپری ها خواهید داشت.»نقش فناوری 5G تو مسیریابی

چنانچه سایت های تکنولوژی را متعاقب کنید، از حجم زیاد اعلام درون مورد فناوری 5G آگاه هستید. مجموعه ای از مزایا برای شبکه تند سلولی متاخر وجود دارد که مهم ترین آن سرعت است. باهم اتحاد کردن کوالکام نمایشی از بیشینه سرعت بارگذاری با سرعت حدود ۴٫۵ گیگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت ارجاع تو حدود ۱٫۴ گیگابیت پیاده شدن حین ارائه داده است. این سرعت انگیزه قبض دو شایسته کردن فیلم در ۱۷ وقت کافی است؛ در مقایسه با حدود ۶ دقیقه زمان مورد احتیاج داخل صورت استفاده از اتصال 4G. بوسیله بیان دیگر، تلفن های 5G جدید حدود ۱۰۰۰ بار سریع تر از گوشی تلفن حال فراهم شما خواهند بود.

اما فناوری 5G چیزی فراتر از تلفن همراه خواهد بود. کوالکام اقناع شده است که فناوری 5G بستری برای تعامل خودروهای آینده و پوشش استفاده از آن، در آینده شامل همه ما خواهد بود. برای دستیابی بوسیله این هدف، خراش های کوالکام مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش فراتر از ارسال سریع تیز داده ارتکاب می دهند. آن ها از نوعی ارتباط با معروفیت CV2X (ارتباط بی سیم خودرو به هر چیزی) پشتیبانی می کنند که ارتباط مستقیم بین خودروها و سایر اشیای هوشمند موجود در زیرساخت های شهری را نمایش می دهد.

بخش کوچکی از برنامه های صنعت خودرو شریک کوالکام، شامل ایجاد یک جهیز هدایت و ناوبری جهت حذف شاق خطای ۱ تا ۵ متر GPS است. برای ارتکاب این برنامه، شرکت به مجموعه پتنت های خویشتن اتکا کرده است; این برنامه شامل ترکیب داده های موجود از ماهواره های سامانه جهانی موضع یابی (شامل GPS، سامانه گالیله اتحادیه اروپا، گلوناس روسیه و سایر سامانه های موجود) با داده های تکنولوژی متاخر موقعیت یابی کنجکاو بهبود یافته پیاده شدن زمینه بینایی (VEPP) است. ماهیت برنامه کوالکام کنار کاربرد از تصاویر دوربین های ویدئویی موجب پدیدار کردن موضع دقیق یک خودرو قرص است.

به گفته ناکول دوگال، دستیار ارشد مدیر دشت انبازی کوالکام: «هزینه انجام این روش ستاره شناس ازاله. جهت ایفا این کار شما بوسیله یک دوربین نمونه قرین آنچه امروزه دراختیار دارید خواهید داشت... همه آنچه نیاز خواهید داشت زمان حال دردسترس است.»



مقایسه مداقه موضع یابی تکنولوژی VEPP شرکت کوالکام و داده سامانه DGPS 

ولی اینجا یک موضوع وجود دارد: تکنولوژی CV2X برای سالیان کامل رؤیای همکاری های فن شناسی بوده است و اگرچه مزایایی ارائه می دهد، چالش هایی نیز با خود به همراه دارد. بخاطر نمونه، موضوع یافتن پهنای باند: راه اندازی های انتظام هنجار پهنای باند مصنوع در محدوده 5.9Ghz را برای ارتباط خودرو با خودرو رزرو کرده اند؛ ولی تکاپو های نظارتی جهت پیش برد پروژه به انتزاعی واقعی پیشرفتی نداشته است. آنگونه که آجیت پای، رئیس حلقه ارتباطات فدرال (FCC) ماه گذشته نوشت، «باند 5.9Ghz برای مدت کامل داخل شوق نصیب برداری بوده است. آدم آمریکا به مدت دو دهه بخاطر استفاده از این باند میانی مهم خواستار بوده اند و زمان میل به سر رسیده است.»

با وجود ادعای پای، آمریکایی ها التماس موکد بخاطر این فن شناسی ندارند; تعداد کمی از مردم داخل هنگام شبانه روز درون مورد اختصاص باند فرکانسی فکر می کنند. اما حرکت ماه گذشته FCC در وفاق با مدرن کردن باند 5.9Ghz خبر نیکی برای CV2X است. البته هنوز نحو تمام پیش روی فناوری 5G داخل خودروها بود دارد.از نظر تئوری، سامانه GPS دقتی درون پیمانه یک متر ارائه می دهد؛ ولی تو واقعیت این مغز تو حدود ۵ متر است

دشوار جریان صعود کند عملیاتی شدن فناوری 5G را باید به مورد بالا افزود. با یک بررسی اولیه می توان خبردار شد که ابتدایی مودم 5G درون سال ۲۰۲۲ بخاطر خوروها عرضه خواهد شد و مدل های پیشرفته تا سال ۲۰۲۵ آماده نخواهند شد. نیز زیرساخت های خیابان ها جهت ارتباط با این مودم ها موجب ایجاد قابلیت خودران در سطح استعمال تجاری تا سال ۲۰۲۵ آماده نخواهند شد. تو همین حال، بوسیله گفته Savage، سامانه استارفایر همکاری جان دیر اکنون قادر به استفاده از 5G ،GPS، گلوناس روسیه، QZSS ژاپن، IRNN و سایر سامانه های موضع یابی است. بنابراین هنگامیکه 5G بوسیله صورت گشاد مورد کاربرد قرار گیرد، به لبالب کردن شکاف های موجود کمک خواهد کرد.

به گفته Savage: «معتقد هستم 5G زمانی که به کشاورزان مناطق خوش نشین در نقاط دوردست اروپا و هلند برسد، واقعا کمک رسان خواهد حیات. همچنین هر جا تل های اضافی بود داشته باشد، زمین ناهموار باشد یا حرکت وسیله نقلیه مانع از دریافت سیگنال ماهواره ها شود، 5G راهگشا خواهد بود.»

یک نکته در اینجا نیازمند توجه است: GPS دودمان سوم، 5G و استارفایر لزوما تکنولوژی های رقیب یکدیگر نیستند. هیچ شرکت یا فن شناسی قادر نیست کنار این حوزه احاطه تمام داشته باشد و دیگران را از دور رقابت خارج کند و نیازی هم به این امر  ندارد. رمز به این موضوع مهم است که 5G، دقت سامانه استارفایر شرکت جان دیر را ارتقا خواهد داد، نه اینکه جایگزین آن شود. به همین صورت GPS خاندان سومین و 5G درکنار یکدیگر (و نه در رقابت با دیگری) خودروهای خودران را در سطر صحیح راهنمایی خواهند کرد. هر یک از این تکنولوژی ها مسیرهایی متفاوت هستند که بوسیله یک نشانه منجر می شوند: موقعیت یابی بهتر بخاطر همه و همه چیز، عاری توجه به کاربرد آن.

تا آن زمان، هر دو دستتان را روی حکم نگه دارید و از دریاچه ها دوری کنید. یک سامانه GPS جدید درون راه است؛ اما بخاطر رسیدن بوسیله آن، باید با سرعت موانع را برطرف و به سمت این فن شناسی لول کنیم.بیشتر بخوانید:ایلان ماسک درون فهرست ثروتمندترین افراد جهان از بیل گیتس پیشی گرفتپخش حی رونمایی آنلاین از جدیدترین محصولات هوآوی در ایران (چهارشنبه ۵ آذر، روزگار ۲۰)چرا کاربرد از پلتفرم Unreal Engine در صنعت خودرو رواج خواهد یافت؟هواوی خلاق ترین انبازی در مرزوبوم ی فناوری بی سیم استانتقاد گوگل، فیسبوک و توییتر از سر جدید پاکستان برای سانسور محتوای دیجیتالی
  • ۹۹/۰۹/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی