هیوندای

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

از «فرسودگی شغلی»، چیزی شنیده اید؟ تو ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی، رفتار به معرفی رسمی سندرم «فرسودگی شغلی» به عنوان تخلیهٔ انرژی تو اثر کارِ متجاوز کرد. استرس شغلی مداوم می تواند باعث تهی سازی انرژی شود. این تخلیهٔ انرژی خویشتن را بوسیله لباس خستگی و منفی نگری نشان خواهد انصاف. در این طور شرایطی، سفرکردن یکی از گزینه هایی است که بوسیله ذهن همگی می رسد. ولی مشکل اینجاست که دورشدن از فضا کار لزوما باعث کاهش استرس نمی شود. پس چطور می توان تعطیلات را بدون استرس و فرسودگی شغلی سپری کرد؟

حتما بخوانید:چرا بعد از گذراندن تعطیلات باز تیمار احساس خستگی می کنیم؟به گروه تان دستیار کنید تعطیلات خوبی را دنبال سر بگذارندکاهش استرس شغلی با استعمال از مدل کنترل–تقاضای استرس کاری استرس مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تو تعطیلات هم رهایتان نمی کند؟

انجمن روان شناسی آمریکا (APA) داخل سال ۲۰۱۸، نظرسنجی و پژوهشی ایفا انصاف که طی آن مشخص شد حدود ۲۱ درصد از آمریکایی ها در زمان تعطیلات و مرخصی هم دچار استرس کارگر هستند و ۲۸ درصد در این دوران، تا اینکه بیشتر از اوقات طرز کار عادی مشغول به فعالیت و کار بوده اند. چنین چیزی، پیامدهای قابل توجه یدکی خواهد داشت.



کارکردن در اوقات صبر و تعطیلات روی روابط افراد اثرات نامطلوب می گذارد و باعث می شود که ساختن وخوی شان دگرگونی کند و زندگی تو وقت و زمان حال را از دست بدهند. این نکات از یافته های پژوهش های علمی هستند. نبود مرزی فاحش میان زمان کار و استراحت برای صلح و صفا بسیار زیان بار است.

بخاطر اینکه نیروهای کار در زمان تعطیلات از حین خویشتن نهایت لذت و روزی را ببرند، کارفرمایان باید داخل کشش این دوران، آنها را آسوده بگذارند. فرقی نمی بطی ء که موقعیت تان در نگرش کار چگونه است و چه می کنید؛ راهبردهای پیشنهادی که درون ادامه می آید، به آسایش تان داخل تعطیلات و دورشدن از فرسودگی شغلی کمک خواهد کرد. ۱. پیش از تعطیلات، کارهایتان را سروسامان بدهید

پیش از اینکه به عروج بروید یا به نعوظ کلی مخبر تعطیلات شوید، باید تمام مشکلات احتمالی در نبودتان را پیش بینی کنید. سناریوهایی بخاطر آینده در نظر داشته باشید و آنها را درون جوانمردی محل کارتان قرار بدهید تا داخل نبودتان، از ایده ها و وضع کارهایتان استفاده شود و اخلالی در کارتان پیش نیاید.

اصول و چهارچوب امر را پیش از رفتن با همکاران تان پرگیر کنید و با پیش بینی مشکلات محتمل و ارائهٔ راهکار برای آن ها، تعطیلات خود را عاری نگرانی سپری کنید.

بخاطر خودتان حریم و اندازه علنی کنید تا همه بدانند که معیار دسترسی شان به شما داخل زمان مرخصی چقدر خواهد بود. مثلا اذن ندهید که رئیس و همکاران هر زمان که خواستند با شما ارتباط بگیرند و مزاحم تان شوند. ۲. مدام نگران پیام های کاری نباشید



مغز ما نسبت به فناوری، رفتارهای متجاوز عجیبی دارد. مثلا مدام دوست داریم که وسیله های دیجیتالی مان را بررسی کنیم و ببینیم پیامی جدید داریم یا خیر. پژوهش های انواع نشان می دهد که هر بی نظیر عادی، بوسیله طور متوسط حدود ۲۶۱۷ مرتبه، تلفن همراه هوشمندش را لمس می کند و در برنامه های آن چرخی می زند.

۱۰ درصد طرف دارانِ مشتاق دنیای دیجیتال هم داخل طی ۲۴ ساعت شب هنگام روز حدود ۵۴۲۷ مرتبه، تلفن همراه خود را مطالعه و پیام هایش را چک می کنند. چنین رفتارهایی علامت می دهد که روبیدن به سفر و تعطیلات بی قراری مانع از سَرزدن مداوم به گوشی همراه نمی شود. فکرِ اینکه شاید هر لحظه پیامی از محل کار برسد، آزاردهنده برنده از خود پیام است

درون واقع، آنچه در طول تعطیلات و مرخصی ها، افراد را آزار می دهد و باعث می شود همچنان تحت ضیق و استرس صبر بگیرند، پیام هایی تراشیدن که مرتبا از سوی محل کار برایشان ارسال می شود؛ بلکه، این فکر که شاید هر وقت پیامی از سوی حکم برایشان ارسال شود، آرامش آن ها را سلب می نرم و باعث می شود که مدام گوشی خود را سیلی کنند. این خاطر بسیار مخرب برنده از برهم خوردن آرامش درون تعطیلات با پیام های واقعی است.

با بررسی مدام پیام هایی که درون گوشی تلفن همراه خود دارید، نگرانی مشت از سرتان برنمی دارد و مانع از دورشدن از فضای کار و تمدد اعصاب می شود. تو واقع، با سرزدن به گوشی، از محیط کارتان فاصله نمی گیرید و این استرس آور است. برای اینکه به خوبی راحتی کنید، باید از هوا فرمان دور شوید و به آن خیال غصه نکنید. ولی اگر قرار باشد، ذهن تان در محل کار جا بماند و مدام از لفظ همکاران و اداره، پیام دریافت کنید، دیگر انرژی و زمانی برای صبر کردن باقی نخواهد ماند.

هرکس راه ویژهٔ خود را برای دورشدن از فضای کار و قرار تو رویت می گیرد. مثلا برخی افراد تقدم می دهند که تلفن همراه پایگاه را در تعطیلات به کلی کنار بگذارند. برخی روزی یک مرحله به سراغ ایمیل ها می روند و افرادی غصه هستند که نیمه ساعت را از روز به وارسی پیام ها اختصاص می دهند و بعد بستگی شان را با تلفن و فرمان و… قطع می کنند.

مدیریت پیام ها کاملا دلخواه ای است. مثلا برخی افراد ترجیح می دهند که به هیچگاه تماسی پاسخ ندهند خواه فقط تو ساعت هایی محدود به اینترنت دسترسی داشته باشند. درون هر حال، باید موثر کنید که داخل طول تعطیلات دچار بیم های کار کننده نباشید. ۳. تا جایی که ممکن است به سرشت و فضای باز بروید

طبیعت، قدرتی شگفت انگیز در آرامش قدری و کاهش انقلاب ها دارد. بوسیله خاص اگر در کشش روز و تو فضا امر ناگزیر هستید مدام دنبال میز و در مسکن باشید، رفتن به دل طبیعت، استرس هایتان را تا پیمانه یدکی از بین خواهد برد. مقاله ای که در سال ۲۰۱۴ در مجلهٔ پیشگامان رسا شناسی (Frontiers in Psychology) منتشر شد، مدال داد میان احساس رضایت از زندگی، شادابی و مثبت اندیشی و روبیدن بوسیله طبیعت، رابطه ای استوار وجود دارد.

پس رفتن بوسیله دل طبیعت، زمینه های بروز احساسات مطلوب و مثبت را در افراد فراهم می نرم. این احساسات خوب در افرادی که به طبیعت می روند، بیشتر از کسانی است که با نهاد بی قرار اند و بیشتر داخل فضاهای داخلی و ساختمان ها به سر می برند. انجمن قلب آمریکا هم گذراندن اوقاتی درون نهاد را بخاطر کاهش استرس ، کاهش تپش و بهبود کلی روح و فصیح توصیه می کند.

پس وقتی در تعطیلات بوسیله طریق می برید بوسیله صنع بروید؛ بوی آب دریا خواه چمن ها و گردون آبی را احساس کنید؛ در طبیعت غرق شوید و خود را از تلفن های هوشمند و ارتباطات با دنیای مدرن و خشن دور کنید. باید برای تمدد اعصاب، نهایت کاربرد را از آرامش طبیعت ببرید. ۴. باید بدانید که نیکوترین شیوهٔ استراحت چیست



استیناف ها نشان می دهد که بهترین شیوهٔ استراحت، قانون ای است که به فرد کمک می یواش از انواع استرس رهایی بیابد و با انرژی به حکم و عمر معمول خود بازگردد. چنین چیزی کاملا بدیهی است؛ ولی نکته ای در اینجا وجود دارد که باید به آن مداقه کنید. بهترین شیوهٔ استراحت، قانونی طاسی ندارد و هرکس بوسیله سر ای، کارمایه های از دست رفته اش را بازمی یابد.

مثلا فداکار افراد دوست دارند با یوگا یا پیاده روی کامل بوسیله آرامش برسند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند از بازی ها و تمرین های شدیدتر با میزان تحرک بالاتر بهره ببرند. انتخاب با شماست. پس باید بدانید که چه روشی به بازگشت انرژی تان کمک می درنگ. سپس در روزهای تعطیل از همان رویه ها نصیب ببرید و باطراوت شوید. به طور کلی، فعالیت هایی که ذهن را از فضا فرمان دور می کنند با آرامش همراه هستند.

فرقی نمی نرم که از یک موزه ملاقات می کنید یا در یک کلاس آشپزی، ملوانی و… همدستی می کنید. در هر حال، درگیرکردن حافظه با چیزی بوسیله مگر آنچه سر کار اتفاق می افتد، به کاهش استرس ها معاون می کند. ۵. بسیار برای تعطیلات برنامه ریزی نکنید



اگر فقط چند روز برای سپری کردن تعطیلات تو اختیار داشته باشید، احتمالا شناخت دارید که با یک برنامه ریزی باریک بین از کامل حین های آن لذت ببرید. اما واقعیت این است که پروگرام ریزی نکته سنج در این مورد، آن قدرها هم خوب نیست. گاهی اوقات به ویژه درون سفر و تعطیلات، باید خود را به دست دقیقه ها بسپارید و قدری بی پروگرام و رها، اوقات تان را سپری کنید.

در سال ۲۰۱۸، مقاله ای در مجله ٔ «دیدگاه ساری در گویا شناسی» (Current Opinion in Psychology) غصه منتشر شد که بر لذت بی برنامگی در تعطیلات تأکید می کرد. در این مقاله عنوان می شد که دستور کار ریزی مقدور است زندگی در زمان حال را مخدوش یواش و کیف آن را از بین ببرد.

دستور کار ریزی دقیق برای گذراندن اوقات عروج و تعطیلات می تواند موجب خستگی و ناامیدی شود. مثلا اگر از قبل تحقیق کنید که بهترین کاباره دهات چیست، اما با روبیدن به آن، رویت دیگری داشته باشید، بوسیله شدت ناامید می شوید و ذوق تان نابینا می شود. قبول دارید؟

بهتر است در تعطیلات و سفر منعطف باشید. خود را به روند سیال عمر بسپارید و از دوراندیشی، اندکی دور شوید. اگر آزاد و رها باشید، امکان کسب تجربه های تازه و ماجراجویی های بیشتری خواهید داشت و تو مسیر به چیزهای شگفت انگیزی برخواهید خورد که گاهی درون پروگرام های نکته سنج و احصائیه شده جایی ندارند. ۶. برای بازگشت بوسیله قاعده کار هم برنامه ریزی کنید

بیشتر افراد بخاطر گذراندن تعطیلات خود پروگرام هایی دارند؛ ولی کم کسانی بوسیله خیال بازگشت به قانون کار هم هستند. اگر ندانید که چطور باید از فشار اتمام تعطیلات رهایی بی پرده کنید و به درستی، کار خویشتن را از سر بگیرید، استرس اضافی به شما وارد خواهد شد و شاید تمام کارمایه ای که تو کشش تعطیلات بوسیله دست آورده اید، از مشت بدهید.

پس بهتر است پس از تعطیلات و پیش از مبدا کار، زمانی را به سروسامان دادن به وضعیت کاری تان اختصاص بدهید. مثلا پس از بازگشت از سفر، به ایمیل ها و پیام هایتان رسیدگی کنید یا برای اموری که صبر است از روال خمود شود، کاملا برنامه ریزی کنید تا با دلهره بوسیله سر حکم بازنگردید. داخل دنباله بخوانید: افراد مظفر تعطیلات خود را چگونه می گذرانند؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رازهای موفقیت توفیق چیزی سوا رعایت یک سری اصول و محک مداوم آنها نیست

مشاهده محصول مقالات صوتی تاریخچه الکترونیکی مدیرداری و همکارداری به رویه اساتید هاروارد مدیران و همکاران خویشتن را مدیریت کنید

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از عروج تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان عادی از آن بی خبرند

مشاهده ثمر
اکوسیستم استارتاپی ایران مدت زیادی زدودن پا گرفته؛ ولی پیشرفت ها و توفیق های اضافی کسب کرده است. بااین حال، مشقت هایی هم به خود دیده که تنش های بسیاری به آن وارد کرده است. این ماندگی ها که دامنه ی وسیعی از تأثیر تحریم ها و فیلترینگ و تعاملات ارزی است و عواملی بیرونی دارد، درون جزء های دیگری غم صورتی داخلی دارد. این موضوعات مختلف می تواند بر مجتمع های غل اکوسیستم تأثیر منفی بگذارد و حتی به از بین رفتن استارتاپ یا صدمه به بدنه ی اکوسیستم منجر شود؛ موارد مختلفی که یکی از آن ها فضای کاربرد از منتورها خواه بوسیله قول استارتاپی ها منتورشیپ است. 

بیشتر افرادی که تصمیم می گیرند بااطلاع فضای استارتاپی شوند عمدتا با ایده ای جذاب، ولی تجربه ی ناچیز وارد این هوا می شوند و سعی می کنند در فضای پر از دشوار استارتاپی خیلی زود تیم تشکیل دهند و رشد کنند و به موفقیت برسند. طبیعی است که در فضای پرتلاطم استارتاپی بخاطر توفیق باید همه یا اکثر جنبه های متنوع این مملکت را به نیکی دید و بخاطر مشکلات بر روال راه تصمیم درستی اتخاذ کرد. این تصمیم ها باتوجه به ناآگاهی درباره ی رخساره مسئله می تواند ریسکی باشد و مسائل زیادتری برای استارتاپ ایجاد کند؛ مسائلی از جنس مارکتینگ، حقوقی، مدیریت محصول و موارد مانند دیگر.

برای کمینه کردن این مخاطره و مدیریت درست آن، صاحبان کسب وکار از کارپرداز یا منتور کاربرد می کنند. زبان ی مباشر سال های یدکی است که داخل فضای تصرف وکار شنیده می شود و اکثرا با آن آشنایی هم داریم؛ ولی منتور واژه ای است که شاید همین چند سال اخیر با ورود نزاکت و فضای استارتاپی به گوش می رسد و شاید آشنایی دقیقی با آن وجود نداشته باشد. همین حکم بی آرامی باعث شده از منتورهای خوب تا منتورنماهای نابلد استارتاپی فضایی بخاطر ارائه ی امتحان یا حرف های خوش آب و رنگی پیدا کنند که انتخاب نادرست منتورها امکان پذیر است به هزینه های گزافی مثل ازبین رفتن استارتاپ منجر شود.



فضای منتورینگ داخل اکوسیستم استارتاپی ایران چه فرقی با سایر اکوسیستم ها دارد؟ اصلا منتور کیست و چطور می نبوغ به یک نفر اطمینان کرد و نشانی منتور به او داد؟ آیا سرمایه گذارهای خطرپذیر ما که بوسیله تری بخش زیادی از تنخواه گذاران سنتی را بین خود می بینند، درک درستی از منتورینگ بخاطر استارتاپ ها دارند؟تجربه دارایی گران بهایی است که به راحتی در تاریخ ها پیدا نمی شود؛ پس کتاب ها کمک چندانی بوسیله منتورشدن نمی کنند

بخش مهمی از منتورها که این روزها درون جامعه ی استارتاپی دیده می شوند، خیر تنها تجربه ی ارزشمندی از فعالیت هایشان داخل گذشته دردسترس نیست؛ بلکه آن قدر زمان حضورشان داخل رویدادها و ورکشاپ ها و کارگاه هایی که یا خود برگزار می کنند یا سخنران و میهمان آن رویداد هستند، بسیار است که زمانی بخاطر تجربه کردن خواه تدریس بیشتر برایشان باقی نمی ماند و فقط آنچه باقی است، صورتی قشری از منتور خوب است.

اینکه فضای استارتاپی تعداد یدکی منتور خوب در خویشتن دارد، غنیمتی است که باید مقدار آن را به عطا بدانیم؛ اما اینکه لقب منتور به هرکسی بدهیم که فقط برگزاری چند اتلیه خواه سخنرانی در رزومه ی کاری خود دارد، چندان عالمانه به دیدن نمی آید.

تجربه دارایی گران بهایی است که به راحتی داخل تاریخچه ها فاش نمی شود؛ پس کتاب ها کمک چندانی بوسیله منتور شدن نمی کنند. منتورشدن فرایندی است مبتنی بر تجربه؛ پس باید منتور مدنظر شما به عطا درباره ی رخ قضیه ای که با آن رو به رو هستید، تجربه داشته و از زوایای متنوع آن آگاه باشد. قدری از این امتحان ها، انحصاری است و تو گذشته، منتور با آن رو به رو شده که مقدور است برای امروز و شرایط کنونی مناسب نباشد. این دو دلیل کوچک، ولی رادیکال به علاوه بطرف خانه ها موضوع دیگر درباره ی منتورینگ می تواند جلال موضوع را به مرحمت علنی کند.



متأسفانه بسیاری از سرمایه گذاران اندوه با شبکه ای قوی از منتورها طرف نیستند و نمی توانند تجربه ی خوبی از منتورینگ بوسیله استارتاپ هایی نمایش کنند که در آن ها تنخواه گذاری کرده اند. این تنخواه گذاران که باتوجه به شرایط رکود اقتصادی و تولیدی درکنار فضای دوست داشتنی استارتاپ ها، عمدتا از فضای سرمایه گذاری سنتی بوسیله سرمایه گذاری خطرپذیر روی استارتاپ ها دلبستگی مند شده اند، همان خدمات مشاوران سنتی باستانی با رویکردهای بازار سنتی را به عنوان منتورینگ به استارتاپ های عرضه می کنند. چه بسا گاهی همین خدمات را هم بخاطر استارتاپ فاکتور می کنند.مقاله های مرتبط:چالش هایی که در پیدا کردن منتور تصرف وکار با آن روبه رو می شویممراحل بهره گیری از مشاوره یک مربی کسب و حکم

موضوع عمده دیگری که باید به آن توجه کنیم، امتحان ی شکست منتور در استارتاپ خودش است. تجربه ی انقراض خیر عزب بی اهمیت نیست؛ بلکه باید مدنظر صبر گیرد و باارزش حساب شود؛ چراکه این شکست دراثر تقلا درون سطر موفقیت حاصل شده و درواقع، باید نشان دهنده ی تلاش های منتور در زمانی باشد که خودش صاحب کسب وکاری بوده است.

بااین حال، متأسفانه روی ضعف گاهی ساده انگارانه تمرکز می کنیم. شکست هایی که منتور امتحان اش را مرهون آن فعالیت ها و آن زمان می داند، واقعا ارزشمند است یا باید محل سؤال باشد؛ تجربه ی انقراض استارتاپی که فقط چند ماه کوشا بوده و بعد طعم ضعف را چشیده با استارتاپی که صعود خوبی داشته و چند سال کوشا بوده؛ اما درنهایت شکست خورده، مهم است یا باید محلی از تأمل باشد. همین موضوع متأسفانه امروزه باعث پدید آمدن موضوع منتورنماهایی شده که کم هم نیستند.

مقصود داشتن بوسیله موفقیت بسیار با ارج و جذاب است؛ اما همه ی ما در بخش هایی از این میل داشتن، کمتر و کاستی هایی داریم که باید از سایرین معاون بگیریم. با طولانی این ها، باید تو فضایی که منتورنماها بیشتر از منتورهای واقعی فضا را دراختیار گرفته اند، منتوری تفویض کرد که هدایت ها و مشاوره هایش مبتنی پهلو نیازهایی باشد که براساس تفریق استوار رخساره مسئله استارتاپ عرضه شده باشد و نه فقط براساس تعداد فالوئر شبکه های اجتماعی منتور یا دوره های برگزارشده ی او؛ فضایی که متأسفانه فعلا از آن دور هستیم.بیشتر بخوانید:مصاحبه با اندی فنگ، بن گذار استارتاپ دوردشمعرفی برترین استارتاپ های خدمات آموزشیراه هایی بخاطر افزودن شانس تصویب محصول جدید در بازارمعرفی بعضی از استارتاپ های موفق مرزوبوم بلاک چینچرا یادگیری پیوسته برای کارآفرینان و آویشن آن ها ضروری است؟
خواب کافی برای سلامت مجرد و جسمی افراد ضروری است. اگرچه ممکن است گاهی بوسیله فکر کار، تکالیف یا مطالعه مجبور به شب بیداری بشوید. بیدارماندن تا دیروقت روزگار زیستی غریزی بدن را دچار اختلال می یواش. این فرمان بر روی عملکرد انتزاعی و سطح انرژی فرد در روز بعد نفوذ می گذارد. تکرار شب بیداری می تواند موجب بروز اختلال در خواب و تاثیرات منفی درازمدت بشود. با این حال اگر بوسیله دلایلی مجبور به شب بیداری هستید، نکاتی ساده می تواند به تکثیر هوشیاری تان و کاهش تاثیرات منفی رویا ناکافی درون روز بعد کمک بکند.

حتما بخوانید:رویا خوب و راحت شب هنگام با ۱۰ نکته ای که باید بدانیدمدیتیشن بخاطر خواب اسایش و یکروز وری تو هنگام بیداری۶ اشتباه مد در مورد خواب که کیفیت خواب شما را پایین می آورد ۱. کافئین



کافئین محرکی است که به افزایش هوشیاری و تمرکز انتزاعی افراد معاون می کند. مصرف غذاها و نوشیدنی های محتوی کافئین به بیدارماندن کمک می درنگ. کاربرد مقادیر کم کافئین در کشش شب می تواند علت برخورداری از خاصیت محرک آن و بیداری آسان تر بشود. البته افراد باید از مصرفنوشیدنی های انرژی زا و جماز های کافئین خودداری بکنند. از طرف اینها اغلب محتوی مقادیر بسیار فوقانی از کافئین هستند.

استعمال مقدار زیاد کافئین می تواند عوارض جانبی قباحت را برجای گذاشته و حتی زندگی فرد را ترساندن بکند.

قهوه، چای و فداکار مشروب های گازدار گزینه های بی خطری بخاطر قبض بها متوسط کافئین هستند.

افراد باید از ترکیب کردن کافئین با الکل خودداری بکنند. براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده کافئین می تواند باعث پوشاندن جای پا مجذوب کنندهٔ الکل شده و باعث بشود فرد بیش از ارج معمول نوشیدنی های الکلی کاربرد بکند. ۲. نور ورق های عرضه

براساس اعلام بنیاد ملی رویا ایالات متحده صفحهٔ ابزارهای الکترونیک مانند تلویزیون، لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه تلالو آبی دارند که باعث می شود بی همتا شیرهدار تر به خواب برود خواه کمینه در خواب باقی بماند.

برای رویا اسایش تر توصیه می شود ۲ شایسته کردن قبل از خوابیدن به صفحهٔ این ابزارها نگاه نکنید.

چنانچه مجبور به شب بیداری هستید، استفاده از این ابزارها می تواند به بیدارماندن تان کمک بکند. ۳. فعالیت فیزیکی

انجام تمرینات فیزیکی منظم در طول روز بوسیله خواب راحت نمدار افراد در شب ها کمک می کند. بااین حال موسسهٔ ملی کهنسالی ایالات متحده سفارش می کند ۳ ساعت قبل از خواب از انجام تمرینات فیزیکی خودداری بکنید. مربوط به این رفتار می تواند خوابیدن را دشوارتر بکند.

بنابراین اگر قصد دارید شب را هوشیار بمانید، مقداری تحرک داشته باشید یا تمرین فیزیکی انجام بدهید تا دوباره سطح انرژی بدن تان افزایش بیابد. ۴. آمادگی برای شب بیداری

افرادی که باید به خاطر اشتغال شان شیفت شب داشته باشند، معمولا این را از قبل می دانند.

برای آمادگی شیفت شب باید ساعت زیستی خود را هر شب یک یا دو شایسته کردن جابجا کنید تا بتوانید خویشتن را با برنامهٔ خواب متاخر تنظیم بکنید. استفاده از پرده های تاریک و چشم بند کمک می کند تا داخل نور روز اسودگی نمدار بخوابید. ۵. نور موکد

پرتو کمینه و ملایم باعث افزایش خواب آلودگی می شود. درحالی که نور زیاد باعث اضافه هوشیاری می شود. اضافه نور می تواند به شب بیداری مایه تسلی زیرفون کمک بکند. ۶. چرت سرقت کردن های کوتاه

بی راه زدن های کوتاه بوسیله افزودن هوشیاری و تمرکز بی مانند درون زمان شب بیداری معاون می کند. براساس یک بررسی داخل سال ۲۰۱۴ خراج گیری شد که چرت های کوتاه مفید است و موجب کاهش خواب آلودگی در افرادی می شود که شب ها باید خبردار بمانند.

بااین حال محققان معتقدند که بخاطر مشخص کردن بهترین زمان بندی و مقدار چرت زدن در کارگران شیفت شب به مطالعات بیشتری احتیاج است. ۷. گرمابه آب سرد



دوش آب سرد یا ولرم متجاوز انرژی بخش است. گرمابه آب سرد در افزایش دانایی و بیداری افرادی که باید شب بااطلاع بمانند، موثر است. خطرها و ملاحظات

بزرگسالان معمولا بوسیله ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب هنگام روز نیاز دارند. بی خوابی می تواند فایده چشمگیری بر عملکرد افراد تو روز بعد اینده داشته باشد و تاثیرات منفی درازمدت بر سلامت فرد بگذارد.

زمانی که می خواهید شب بااطلاع بمانید، باید طوری پروگرام ریزی بکنید که بدن تان داخل یک تا دو روز دوباره بوسیله حالت معمولی برگردد. کارگران شیفت شب باید تا جای امکان دفعات تغییر شیفت شان را کاهش بدهند تا شایسته کردن زیستی بدن شان بتواند خود را با الگوی خواب جدید تنظیم بکند.

همچنین افراد باید از رانندگی و کار با ماشین آلات مکانیکی درون روز سپس از شب بیداری خودداری بکنند. مربوط به گمان خستگی موجودی حیات دارد. خستگی می تواند به خشکی امدن قضاوت، حافظه و عملکرد مجرد افراد فایده بگذارد. نکاتی بخاطر برگرداندن بدن به حالت غریزی بعد از شب بیداری

پس از شب بیداری فرد باید در اسرع وقت کم خوابی اش را جبران درنگ. افراد می توانند با بی راه زدن در روز بعد و زودتر خوابیدن، کمینه خوابی شب قبل را جبران کنند. استفاده از پرده های مبهم و چشم بند می تواند بوسیله خواب مایه تسلی تیز فرد تو طول روز معاون بطی ء. سخن پایانی

به نعوظ کلی بهتر است از شب بیداری خودداری کنید. شب بیداری می تواند به خشکی امدن عملکردتان درون روز سپس واکنش گذاشته و موجب مشکلاتی بخاطر سلامتی شود.

اگر مجبور به شب بیداری هستید، کاربرد کافئین، بازی کردن، چرت سرقت کردن و گرمابه آب سرد می تواند به شما کمک بکند.

پس از شب بیداری بدن چند روزی را بخاطر برگشتن به حالت عادی نیاز دارد. کارگران بهتر است از تغییر بیش شیفت موجودی خودداری بکنند تا بتوانند به الگوی رویا موجودی عادت بکنند. در ادامه بخوانید: علل راه رفتن در خواب؛ از تیر ها تا درمان
موزیلا، مجموعه ای از لوگوهای متاخر برای اپلیکیشن ها و سرویس های فایرفاکس رونمایی کرد که برای نخستین بار محتوی آیکون هایی در رنگ ها و شکل های مختلف بخاطر خانواده ی محصولات و درخت سرو های مبنا موزیلا است. 

درحدود یک سال قبل گفته شد که مرورگر فایرفاکس بوسیله لوگوی جدیدی مزین خواهد شد و از همان زمان فایرفاکس غرض گرفت بخاطر بازطراحی لوگوی خود از دیدن کاربران معاون بگیرد تا بتواند درنهایت مدل سازی مناسبی را ارائه دهد.

مقاله های مرتبط:نسخه پولی فایرفاکس تا برگ ریزان منتشر می شودنسخه جدید فایرفاکس از کاربران دربرابر پیگیری محافظت می نرم

آیکون های جدیدی بازطراحی شده برای صیت تجاری فایرفاکس از رنگ های جدید، طرح ها و شکل های جدید و نیز با الگوی مدرنی نقشه کشی شده اند. تیم تخصصی موزیلا که روی این موضوع به رخ متمرکز کار می کند، معتقد است که از ته رنگ های در دسترس و از جنس استاندارد برای طراحی لوگوی برند کاربرد شده است تا درون همه جا قابل استفاده باشد.

طراحان موزیلا در پست وبلاگ خود به این نکته اشاره کرده اند:عنوان یک آیکون، روباه تیزپای آتشین فایرفاکس نمی تواند بخاطر بی مو محصولات خانواده ی موزیلا مورد استفاده فراغت گیرد. 



موزیلا دو سیستم طراحی آیکون را با کاربران به تعهد پرداخت گذاشت تا ازطریق اخذ بازخوردهای آن ها بتواند بهترین طرح های آیکون را ارائه دهد. موزیلا پیش برنده گفته بود که هر یک از آیکون ها به صورت مستقل و در چند جنین پالایش می شوند تا بعد از اعمال تغییرات، بازپسین شوند. باتوجه بوسیله گستره ی وسیع سرویس ها، خدمات و محصولاتی که زمینه موزیلا عرضه می دهد، احساس نیاز مبرمی به توسعه ی نام تجاری فایرفاکس دیده می شد. سرویس تعهد پرداخت گذاری فایل رمزگذاری شده و مدیریت اشاره عبور از جمله این سرویس های موزیلا است و انتظار می رود با تغییرات رنگ و طراحی، کاربران اسودگی نمدار بتوانند با سرویس ها و محصولات این شرکت مناسبت جماز کنند.

البته موزیلا معتقد است که لوگوهای جدید صیت تجاری  هنوز به صورت تمام تکمیل نشده اند و تیم تخصصی منتظر دریافت بازخورد علت توسعه ی لوگوهای بیشتری برای نام تجاری فایرفاکس است. بیشتر بخوانید:نسخه پولی فایرفاکس تا برگ ریزان منتشر می شودنسخه متاخر فایرفاکس از کاربران دربرابر ردیابی محافظت می کندتمام افزونه های مرورگر فایرفاکس به دلیل یک مشکل غیر فعال شدندموزیلا، مروگر فینکس را جایگزین فایرفاکس در اندروید خواهد کردهک شدن فایرفاکس، مایکروسافت اج و تسلا نمونه ۳ درون روز دوم و سوم مسابقات Pwn2Own 2019
تعدادی از پژوهشگران با کنف زمینه بیرونی بریتانیا (BHF) نشان داده اند پچ های قلبی رشدیافته تو آزمایشگاه برای واردشدن به آزمایش های انسانی بی خطر هستند و می توانند بهره درمانی برای نارسایی دل باشند. نارسایی قلبی حدود ۹۲۰ هزار نفر درون بریتانیا را مافوق تأثیر قرار داده و هرچه تعداد افراد بیشتری از حملات قلبی جان سالم بوسیله در می برند، شمار مبتلایان به نارسایی قلبی افزایش می یابد.

این پژوهشگران با هدایت پروفسور سیان هاردینگ، از کالج سلطنتی لندن، روشی برای رشد پچ هایی از جنس بافتن قلب با کمیت ی انگشت شست (دو داخل سه گانه سانتی متر) توسعه داده اند. هرکدام از این پچ ها حاوی ۵۰ میلیون سلول بنیادی انسانی است و یک خواه تعداد بیشتری از آن ها را می توان روی قلب محدودیت اتصال زد که دچار حمله ی قلبی شده تا روانی تضعیف توانایی پمپاژ بیرونی را محدود و حتی معکوس کند.

داخل حمله ی قلبی، قلب از مواد مغذی حیاتی و اکسیژن خالی می شود و بخش هایی از عضله ی بیرونی از فرمان می افتد. این امر موجب تضعیف عملکرد قلب می شود و می تواند درنهایت به نارسایی قلبی منجر شود. نارسایی قلبی وضعیت ناتوان کننده ای است که انگیزه می شود انجام فعالیت های روزمره ی ساده ای شبیه بالارفتن از پله ها و حتی پوشیدن لباس طاقت فرسا شود.



درون این مطالعه نشان داده شده که این پچ ها داخل خرگوش بی کار بزرگ است و موجب بهبود عملکرد دل پس از حمله ی قلبی می شود. پس از پیرامون ای چهارهفته ای، اسکن های باریک بین قلبی نشان می انصاف شکم چپ قلب، یعنی فضایی که خون اکسیژن دار را به درون آئورت پمپ می کند، بدون توسعه ی هیچ گونه ریتم غیرطبیعی قلب تو حال احیا حیات. ابراز ریتم غیرطبیعی قلب یکی از اثرهای جانبی دیگر روش های تحویل سلول های بنیادی به قلب است. اساسی تر اینکه به نظر می رسید عروق خونین موجود درون دل شهود کننده به تو این پچ ها واکنش و آن ها را تغذیه می کند.

شلنگ بعدی این آزمایش، استفاده از این نتایج برای طراحی آزمایش بالینی است. مطلع باید بی خطربودن این طرز آزمایش و درادامه بررسی شود که در مردم ها نیز سطوح مشابهی از ترمیم بیرونی پیوستگی خواهد افتاد خواه خیر. این پچ ها وقتی در جای خود راحتی داده شوند، ازنظر فیزیکی از عضله ی آسیب دیده ی دل حمایت و به آن کمک می کنند به نعوظ کارآمدتری ادا پمپاژ خون را انجام دهد و در همین حین، موادشیمیایی طبیعی را آزاد می کنند که تحریک سلول های قلب برای ترمیم و احیا را موجب می شود. امید می رود این پچ ها بتوانند با ماهیچه ی قلب ادغام و سبب ترمیم آن شوند.مقاله های مرتبط:چاپ نخستین دل سه بعدی با استفاده از مواد بیولوژیکی تعامل بین بیرونی و عدد در سندرم قلب شکستهاحیای سلول های آسیب دیده دل به کمک سلول های بنیادی جفت

پچ ها داخل پاسخ بوسیله نتایج دلسردکننده ی تزریق مستقیم سلول های بنیادی به درون ماهیچه ی بیرونی توسعه داده شدند. بدون استعمال از پچ ثابت، سلول های اساسی سریعا از بیرونی پاک سازی می شوند و نمی توانند دل را به مدل درخورتوجهی ترمیم کنند. با این تکنولوژی، پچ هایی ایجاد می شوند که پس از سه روز، خود به خویشتن ضربان خویشتن را آغاز و پس از یک ماه، عملکرد بافت قلبی بالغ را تقلید می کنند. آن ها می توانند بعد بوسیله دل های آسیب دیده پیوند زده شوند تا به ترمیم ماهیچه ی قلب و بازیابی عملکرد پمپاژ آن معاون کنند. طبیب ریچارد جبور می گوید:امیدواریم روزی پچ های قلبی را به درمان هایی افزایش کنیم که پزشکان می توانند پس از حمله ی قلبی به بیماری نمایش دهند. می توانیم یکی از این پچ ها را همراه با داروهایی برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی تجویز کنیم.

این پژوهش نمونه ای مقدماتی از پژوهشی ممتاز در سطح جهان است که اقتدار ترمیم قلب های شکسته شده و تحول زندگی در سرتاسر جهان را دارد. اگر آزمایش های بالینی بتوانند مزایای این پچ های قلبی را در افراد پس از حمله ی قلبی نشان دهند، این می تواند دامنه بزرگی برای پزشکی ترمیمی باشد.

به دلیل صعود های پزشکی اخیر، تعداد بیشتری از افرادی که دستخوش حمله ی قلبی می شوند، حی می مانند. این کار به مفهوم این است شمار افرادی که دستخوش نارسایی قلبی می شوند، افزایش می یابد؛ در مدت قلب آن ها نمی تواند از آسیب ایجادشده دراثر حمله ی قلبی احیا شود. نارسایی قلبی شرایط ناتوان کننده و تغییردهنده ی زندگی است که درمانی ندارد و ادا وظایف روزمره را زیاد مشکل می بطی ء. اگر با استفاده از این پچ ها بتوان بوسیله بهبود قلب این افراد کمک کرد، چشم انداز زندگی این افراد تغییر خواهد کرد. کلیر ماری بروش ۵۲ ساله از لندن پس از حمله ی قلبی در ۴۵ سالگی، دچار نارسایی قلبی شد. او می گوید:زندگی همراه با نارسایی قلبی زندگی مرا تبدیل عدالت. من نمی توانم کارهای معمولی روزمره ی خویشتن قرین خرید یا تفریح با دوستان را انجام دهم. امیدوارم این روش جدید بتواند روزی جهت نوسازی قلب شکسته شده ی من شود.بیشتر بخوانید:موفقیتی بی سابقه در ویرایش مستقیم ژن های سلول های بنیادیمیزان تحصیلات چقدر روی سلامتی جای پا می گذارد؟بازیابی دریافتن ذائقه ازدست رفته با استعمال از سلول بنیادیطراحی سلاحی مرگبار دربرابر مروارید های ناقل مالاریاهرآنچه درباره واکسن باید بدانید
لب های تمدن در بسیاری از مقدر شدن های خاک ایران، به عنوان سرزمینی باستانی و شرقی به وفور یافت شده است. یکی از تیر های تمدن غنی ایران زمین، حیات شهرهایی برای سکونت بشر در زمان های بسیار دور است. یکی از قدیمی ترین شهرهای عهد باستان ایران، روستا سوخته است که درون استان سیستان و بلوچستان، تو نواحی جنوبی شهر زابل، مکان خوش کرده است. این شهر از پیشرفته ترین شهرهای باستانی است که نزدیک بوسیله سه گانه هزار سال قبل از میلاد، درون آن تیر های سکونت یافت شده است. برای یک عروج ماجراجویانه به دل تاریخچه با ما همراه شوید تا با این گنج قدیمی بیش تر آشنا شویم.

حتما بخوانید:جاهای دیدنی کرمان؛ ۱۸ جاذبه دیدنی روستا کویر و تمدنکویر ریگ جن؛ سفر به سرزمین رازآلود ایرانبندر گناوه؛ الماسی که در بوشهر می درخشد موضع جغرافیایی روستا سوخته

شهر سوخته در محدوده ی شهرستان زابل، درون استان سیستان و بلوچستان و در جنوب شرقی گور ایران واقع شده است. برای کندوکاو این طوطی ی تاریخی، باید بوسیله حاشیه نویسی ی جاده زابل به زاهدان رفت. درواقع این خانه دادن از شمال با فاصله ای در حدود ۵۰ کیلومتر به شهر زابل و از جنوب با مسافتی نزدیک بوسیله ۱۸۰ کیلومتر بوسیله زاهدان می رسد. برای مسافران شهر زابل، فرصت احسان است تا تقریباً با ۴۰ دقیقه رانندگی خودشان را به شهر سوخته برسانند و از این تمدن باستانی دیدن کنند. چنانچه از زاهدان قصد سفر به این دهات را دارید، به زمان بیش رطوبت حاجت دارید و نزدیک به ۲ شایسته کردن باید رانندگی کنید. داخل نهایت خودتان را به مجموعه باستانی شهر سوخته برسانید و از این منطقه و موزه ی فوق العاده ی آن دیدن کنید. ثبت میراث جهانی یونسکو ورودی شهر سوخته – عکس از سعادتمند راهداری

باستان شناسان تو شهر سوخته، با آثاری روبه رو شدند که هر یک به تنهایی طوطی ای طولانی عیار و منحصر به فرد است. تمدن این شهر، پنج هزار سال قدمت دارد و مربوط به هزار ی سوم پیش از میلاد است. بافتن متمدن قریه سوخته ی سیستان باعث شد تا این منطقه بوسیله نشانی میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۱۴ بوسیله جهانیان معرفی شود. امروزه معروفیت این قریه باستانی به همراه دیگر مجموعه های باارزش ایران در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است.

در طول کاوش های این شهر، باستان شناسان با پدیده های جالبی روبه رو شدند که میل آن ها را برای کشف و تحقیق افزون کرد. شاید بخاطر شما اندوه جالب باشد که بدانید، شهروند هزاره ی سوم پیش از میلاد درون این خانه دادن سیستانی، علاوه بر کشاورز، صنعتگر هم بوده و دلبستگی وی به هنر جواهرسازی و سفالگری در اشیای به مشت آمده روبرو است.

کشف نخستین چشم مصنوعی، بدوی جمجمه ی جراحی شده، نمونه ای شگفتی برانگیز از کوهمیز نرد، دقت و ظرافت شیار کش، ریسندگی و حصیربافی و… همگی تیر هایی از وجود یک ناحیه متمدن پارسی در عصر باستان است. در امتداد شما را با شگفتی های این منطقه ی تاریخی بیش تر آشنا خواهیم کرد. ماجراجویی داخل دهات سوخته ده سوخته

در طول تاریخ، کاوش های فراوانی داخل حوزه ی شهر سوخته ایفا گرفته و اطلاعات سودمندی از آن به دست آمده است. نخستین کاوش ها مربوط به یک لشکری بریتانیایی است که به زمان قاجار برمی گردد. معروفیت ایالت سوخته برای مقدماتی وعده توسط این کاوشگر بر سر واژه ها افتاد و دلیل آن مشاهده ی تل های خاکستر توسط وی در این منطقه بود. سپس، طریق اورول اشتین، باستان شناس مجارستانی، با کشف وشهود بسیار، اطلاعاتی تازه از این منطقه را بوسیله دانسته های قبلی افزود. بعد از اورول، باستان شناس مشهور بومی ی انگلستان، نصیب و قسمت ایتالیایی ها بود که در طول ۱۱ سال تمدن پررمزوراز سوخته را کندوکاو کنند.

کامل یافته های این منطقه ادراک از قانون آدمی می برد و مهربانی تأییدی بر اصالت و تمدن چندهزارساله ی ایرانیان است. این شهر با قدمتی پنج هزارساله کنار جوی هیرمند و حوض درست کردن ی هامون که آن زمان پرآب و گشاد بوده، جان پژمرده است. در طول چهار دوره، یعنی درون ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد، بشر این منطقه را بوسیله نشانی جایی برای سکونت اختیار کرده و با دستاوردهای خود، از آن شهری پیشرفته و متمدن داخل دوران باستان به وجود آورده است. بود کرم آب، یکی از دلایل شکل گیری بخانه برگشتن سوخته بوده و کم شدن ظرفیت آب، به رونق این شهر داخل طول زمان آسیب اضافی زده است. تحقیق ها پیرامون قریه سوخته همچنان دنباله دارد تا به شبهه ها و سوالات بسیاری که داخل مورد این منطقه ایجاد شده، پاسخ داده شود. دانستنی هایی در مورد شهر سوخته



شهر سوخته از رادیکال ترین مناطق شهرنشینی انسان ها در نواحی جنوبی فلات ایران بوده و ۱۵۱ هکتار وسعت داشته است. این شهر داخل قدری مرتفع واقع شده که بلند ترین نقطه ی آن، ارتفاعی نزدیک بوسیله ۱۸ متر از سطح دوروبر خود دارد. خانه دادن سوخته از ۵ مدخل که بوسیله لباس تپه هایی زنجیروار کنار بی قراری چیده شده اند، تشکیل شده است. جزء مسکونی، بخش مرکزی، ناحیه ی صنعتی، بخش مربوط به یادمانی ها و همچنین قبرستان شهر، این منطقه از زابل را به یکی از پیشرفته ترین سبک های شهرنشینی در کتاب باستان ایران تغییر کرده اند.

بخش مسکونی ۸۰ هکتار مساحت دارد و تو شمال شرقی قصبه واقع شده است. جوی هیرمند و دریاچه ی هامون تو گذشته پرآب و سرزنده بوده اند و سرسبزی و طراوت را نثار این منطقه می کردند. بنابراین برضد چهره ی بیابانی امروز آن، درختانی همچون افرا، بید مجنون و… رنگ جزیی زندگی به ناحیه بخشیده بودند و خبری از اقلیم خشک و بیابانی نبوده است. کشاورزی به برکت جریان هیرمند و هامون رونق داشته و برضد امروز که عزب علف هرزه آن درختان گز بیابانی است، این شهر با تنوع گیاهان، به رنگ سبز بوده است. علاوه بر کم آبی هیرمند و هامون، کاربرد از درختان برای سوخت مصارف صنعتی این شهر در حال پیشرفت، در ناچیز شدن درختان و از بین رفتن سرسبزی متجاوز مؤثر بوده است. ردپای هنر و صنعتی در مشاغل بومی متمدن ایران



علاوه کنار رونق کشاورزی، انسان ولایت در صنعتی و هنر نیز دستی بر آتش داشته اند. نتایج تحقیقات به دست آمده، رواج صنعتگری درون فعالیت های ساکنین بخانه برگشتن را تأیید کرده است. صنعتگران بازیگر این دیار، بوسیله پیدایش زیورآلات و ظروف سفالی تمایل داشته اند. یافتن مهره های تزیینی و گردنبندهای زیبایی از سنگ لاجورد و فلز با ارزش طلا، علامت از هنر و ظرافت بومی قصبه سوخته دارد که با ساده ترین ابزار ممکن، اثری هنرمدانه خلق می کردند. گفته می شود که روش ساخت زیورآلات با ورقه های طلایی و سنگ های ارزشمند تو این شهر، شباهت بسیاری به ضابطه ی مردمان مصر باستان دارد.

هنر این دیار تنها به ساخت زیورآلات چشم نواز ختم نمی شود و با هر کود از کاوش، این سرزمین شگفتی دیگری را به باستان شناسان نشان داده است. ظروف سفالی و سنگی با نقوش زیبا و چشمگیر از دیگر آثار کشف شده در شهر سوخته است که کاوشگران را با کلکسیون ای ارزشمند از این هنر روبه رو کرده است. جالب است بدانید که طی کشف و اخذ تاریخی درون این منطقه، پارچه هایی یافت شده که رونق پارچه بافی را همچنین داخل این اطراف ی مهم تاریخی، گواهی می دهد. از جمله فعالیت های مردم این منطقه حصیربافی با نی های دوره دریاچه ی پرآب وادی آن زمان بوده است. کشف قلاب ماهیگیری نیز یادآور این نکته است که صید ماهی نیز از مشاغل مردمان این منطقه از سیستان بوده است. سیستم آبرسانی و فاضلاب شهری

از دیگر شگفتی های این ولایت مدرن داخل زمان باستان، فهم مهندسی در معماری یک پارچه ی خانه ها و همچنین طراحی سیستم پاسخگوی احتیاج شهروندان درون کاربرد آب بوده است. بقایای این قصبه علامت از یک جهیز منظم و هوشمندانه ی لوله کشی شهری با لوله های سفالی در این منطقه دارد. تمدن در سرزمین پارس به شکلی عین دوانده که در هزاره ی سوم پیش از میلاد، در دورانی که بسیاری از مردمان دیگر سرزمین ها تنها برای بقا با نخستین ترین امکانات تلاش می کردند، ایرانیان سیستم لوله کشی و فاضلاب شهری را در شهر متمدن سوخته ساخته بودند. گورستان شهر و دانستنی های آن گورستان بطرف خانه سوخته – عکس از رسول عباسی

گورستان شهر یکی از رازآلودترین تقدیر های این منطقه است که نتایج جالبی از کاوش ها آن بوسیله دست آمد. مردمان سوخته، مردگان خود را با حالتی چمباتمه دفن می کردند و کنار آن ها اشیایی معمولاً از جنس سفال، سنگ و… قرار می دادند. طبق آیین دفن اهالی قریه سوخته، بدن مرده همراه با پارچه تو قبر دنج می پژمرده است. در چندی اجساد یافت شده، آثار کفن پیچی مشهود است و همچنین درون فدایی پارچه بوسیله شکل شکل خواه زیرانداز و روانداز، لاشه راحت را پوشانده است. ماجرای چشم قلابی شهروند متمدن سیستانی چشم مصنوعی

تصورش شیرهدار است که حدود سه هزار سال پیش از میلاد، ایرانیان به منصب ای از تمدن و پیشرفت رسیده بودند، که به خاطر جایگزین نواقص جسمی محذوف بودند. جمجمه ای داخل کاوش های قریه سوخته یافت شد که تو حفره ی یکی از چشمانش، زور ی چشمی ساختگی از نوع موم و روغن جانوری مکان خوش کرده بود. این جمجمه متعلق به استخوان بندی یک زن با بازه ی اهل سنت ۲۸ تا ۳۲ سال بوده که از پروتز چشم کاربرد می کرده است. دقت درون پیدایش این چشم مصنوعی حیرت انگیز است و مردمکی نیز درون مرکز آن دیده می شود. اما نکته ی جالب و هنرمندانه ی این پروتز، مویرگ هایی از سنخ سیم های کم پهنا طلا هستند که با ظرافت خاصی روی آن تعبیه شده اند. هنر ساخت انیمیشن برای اولین کود درون ایران



شاید برایتان بی سابقه باشد که قدمت انیمیشن سازی خواه همان پویانمایی تو ایران بوسیله دوران تمدن قدیمی شهر سوخته برمی گردد. این امر یکی دیگر از شگفتی های باورنکردنی این دیار است که اهل متعلق به هزاره سومین پیش از میلاد، پا را از رفع نیاز روزانه فراتر گذاشته و به قوه ی تصور خویشتن پروبال داده اند تا تصاویر متحرک ایجاد کنند. ایتالیایی ها در کندوکاوهای خود، ظرفی سفالی را پیدا کرده اند که نواری از نقش بز و درخت، دور ظرف را دربرگرفته است. پنج بز روی این شیشه ذرهبین نقش امانت است که هر کدام یک دامنه از حرکت بز به سمت درخت را علامت می دهد. این پنج لول در یک قاب، تصویری سریع الحرکه را پیش روی چشم قرار می دهد. هوش شهروندان این کشور متمدن ستودنی است و روحیه ی خلاق و جستجوگر آن ها را به ما نشان می دهد. برای تماشای این هنر مصور باید بوسیله ملکی ی ایران باستان در خیابان سی تیر تهران بروید. مقدماتی جراحی مغز تاریخ بشر در دهات سوخته



نزدیک بوسیله پنج هزاره سال پیش، آماج های یکی از پیچیده ترین جراحی های پزشکی در این سرزمین سیستانی یافت شده است. در طی کاوش های ادا محزون درون اجساد روستا سوخته، جمجمه ای رک شد که سن یک بکر تقریباً ۱۳ ساله را داشت. نکته ی سزاوار سرزنش توجه این اسکلت، اثر یک جراحی مغزی برای برداشتن قسمتی از استخوان جمجمه است که باستان شناسان را حیرت زده کرد. این دختر مبتلا به نوعی بیماری مغزی به نام «هیدروسفالی» یا جمع شدن مایع در جمجمه بوده است که با خارج کردن قسمتی از عظم در این قسمت از بدن، فشار مایع به مغز کم تر شده است. کشف شیار کش پنج هزارساله

یک قطعه کوهمیز آبنوس با طول ۱۰ سانتی متر از دیگر یافته های دهکده سوخته است. این شی چوبی، پاسبان ی قریحه و شعور ایرانیان باستان در کاربرد از علوم ریاضی در زندگی روزمره بوده است. روی این خرده آبنوس، شیارهایی مشهود است که با بور هایی میلی متری بر حزن صف شده اند. این شیار کش کوچک چوبی، متعلق به مردمانی است که بخاطر خلق آثار هنرمندانه ی خود همچون ساخت جواهرات، به اندازه گیری های دقیق و متجاوز ظریف نیاز داشتند. پیدایش این وسیله برای حد گیری های صنعت و هنری، گواهی به خشکی امدن تسلط شهروندان پیاده شدن دانستنی های ریاضی است. حضور پررنگ نقوش هندسی پیاده شدن اجسام و هوش هندسی درون سیستم معماری شهر، از دیگر عواملی است که قوه ی ریاضیات بومی این کشور را نشان می دهد. کشف چوب نرد و مهره های بازی



شعور شهروندان سیستانی سراغ ورزش های روحی هم رفته و داخل این سرزمین، ورق ای چوبی و مستطیلی با ۲۰ خانه، مشابه تخته نرد صریح شده است که مهره های آن بوسیله ۶۰ عدد می رسد. این مهره ها در ظرفی سفالی، نزدیک به لوح قرار داشته اند و نوع آن ها از حجر های قیمتی همچون لاجورد و فیروزه هستد. نقش ماری که ۲۰ بار به دور خویشتن تابیده و دمش را به دهان گرفته، صفحه ی ورزش را تشکیل داده است.

همچنین پیدایش تاس هایی که بر وجه های آن نقاط کنار غصه ردیف شده اند، از دیگر اسباب ورزش های تاریخی و باستانی داخل شهر سوخته است که بوسیله زیبایی به کمک هنر و عقل های موجود در شهر ابداع شده اند.

بدون شک تمدن دهکده سوخته زابل، در استان سیستان و بلوچستان، مجموعه ای پررمز و راز است که بررسی درباره آن به صرف زمان حاجت دارد. این مجموعه، دنیایی بزرگ از حیرت های منحصربه فرد است که در این مطلب جدیت کردیم به گوشه ای از آن رمز کنیم. رمان تمدن در سرزمین ما تمامی ندارد و سفر به قبر های متمدن، یکی از شیرین ترین و غرورآفرین ترین سفرهای هر ایرانی خواهد بود. در فصول یخ سال، عروج به زابل و کلکسیون باستانی شهر سوخته را بوسیله هیچ نشانی از دست ندهید. هرچه از تمدن شهری بدانیم، باز هم اندک خواهد بود؛ بنابراین معلومات و تجربه های مفیدتان از این سیر ماجراجویانه را با دیگر همراهان چطور درمیان بگذارید. منتظرتان هستیم. در دنباله بخوانید: جاهای دیدنی شیراز؛ ۱۹ جاذبه دیدنی خانه دادن رمان و ادب
بوسیله گزارش  خبرگزاری صوت و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه تو بین این آثار نفیس، کهن ترین دست نوشته حضرت امام راحل (ره) قرار داردگفت: این دست نوشته، قدیمی ترین پیام مبارزاتی ایشان و نخستین سند مکتوب تنش است که داخل ۱۱ جمادی الاول ۱۳۶۳ هجری قمری همزمان با ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲۳ هجری شمسی در قم نوشته شده و در کتابخانه و موزۀ وزیری یزد، از قفسه های موقوف به جناب قدس رضوی حراست می شود. حجت الاسلام آقا اهمیت حسینی افزود: این مشت نوشته داخل معلول بازدید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین وزیری، ملتفت هیئت دولت وزیری با جناب معصوم خمینی (ره) داخل اردیبهشت ۱۳۲۳ عارض گرفته که معصوم خمینی (ره) درون این دیدار، به درخواست مرحوم وزیری مطلبی را داخل دو صفحه برای ایشان نوشتند. وی گفت: محور بیانات پیشگاه امام تو این مشت نوشته، اتحاد درون طبق تفرقه زدگی در کشور، تمدن سازی، تنش دشت حکمرانی طاغوتی و استقلال دین از اضمحلال است که مدال دهنده پیش زمینه فکری، عمق تامل و فکر والای جناب امام پیش از حادثه انقلاب است. رئیس راه اندازی هیئت دولت ها، موزه ها و مرکز اسناد درگاه قدس رضوی افزود: یکی از آثار اهدایی آستان معصوم خمینی (ره) قرآن راوندی است که از قرآن های نفیس طوطی رضوی محسوب می شود و در سال ۵۸۶ هجری قمری توسط " احمد بن محمدبن علی راوندی" کتابت و درون سال ۸۵۷ قمری توسط "اختر الدین محمدبن علی زمینه سلیمان" زراندود شده است. حسینی افزود: دیگر آثار اهدایی شامل نصیحت روزنامه سیاسی-خدایی حضرت امام خمینی (ره) مربوط بوسیله سال ۱۳۶۱، کلکسیون ای غنی محتوی ۹۰۰ برگ سند مکتوب شامل اعلان ها، پیام ها، متن مصاحبه ها با روزنامه های خارجی، متن سخنرانی های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و فرامین معظم له درون زمان رهبری ایشان تا ۱۳۶۸، مجموعه ای شامل بیش از ۸۰۰ قطعه عکس از تصاویر امام خمینی (ره) از عهد نوجوانی و شباب تا سال های حضور امام در قم و نجف برای تحصیل و مبارزات، سخنرانی در مدرسۀ فیضیه و تلاش درون جلای وطن نجف و پاریس تا بازگشت شکوهمندانه بوسیله ایران در زمان پیروزی نهضت اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ است که درون گنجینه رضوی حراست می شود. وی گفت: سند سجلی حضرت امام خمینی (ره) و تابلوی نقاشی تمثال ایشان به ریختگی پرتره روی زمینه مخمل مشکی نقاشی شده با قابی از خاتم پُرکار از دیگر آثار مرتبط با بنیانگذار جوان قیام اسلامی است که در این آئین از آن ها رونمایی شد.
تو آخرین روز معاملات فرابورس ایران تو هفته ای که گذشت، قیمت برخی از اوراق تسهیلات مسکن با کاهش مواجه شد؛ به طوری که برخی از تسه ها ۴۸ هزار تومان خرید شدند. البته نمادهایی هم بودند که بالای ۵۰ هزار تومان داد و ستد شدند و در نتیجه متوسط نرخ هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن درون حد همان ۵۰ هزار تومان ماند.

برای مقیاس مقدار اوراق تسهیلات مسکن تیر ۱۳۹۶ معادل ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان انصاف و ستد شد. ولی ارزش پایانی تسه فروردین ۱۳۹۷ به ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

قیمت اوراق تسهیلات ساختمانی خرداد، مقصد و مرداد سال ۱۳۹۷ همچنین به بالای ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، این درون حالی است که این اوراق درون فروردین و اردیبهشت امسال ارزان شد و نزدیک ۴۹ هزار تومان معامله شد. دلیل کاهش قیمت اوراق تسهیلات ساختمان

کارشناسان برای کاهش قیمت اوراق تسهیلات ساختمان طی ماه های اخیر بوسیله دو نکته اشاره دارند؛ یکی «ایستایی داخل بازار مسکن» و دیگری «رشد قیمت مسکن علیرغم کافی نبودن وام ساختمان برای خرید». این دو موضوع موجب شده که ادعا برای خرید اوراق تسهیلات مسکن کاهش یابد و مقدار این اوراق با شیب آرامی پایین رود.

همانطور که اشاره شد قیمت اوراق تسهیلات مسکن بوسیله نعوظ متوسط بوسیله ۵۰ هزار تومان می رسد؛ داخل خراج داخل این گزارش هزینه وام خانه را با همین مبلغ تخمین می زنیم. هزینه وام مسکن برای زوج های تهرانی

زوج های تهرانی بخاطر ستاندن وام ۱۰۰ میلیون تومانی خانه باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن ها باید ۱۰ میلیون تومان صرف کردن خرید این ۲۰۰ برگ ها کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت بیع آن باید ۴۰ برگ تسه خریداری شود، دو میلیون تومان افزودن می شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت بدهی ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۲ میلیون تومان صرف شود. هزینه وام ساختمان بخاطر زوج های غیرتهرانی

همچنین که های غیر تهرانی که درون شهرهایی با پری بیش خیس از ۲۰۰ هزار نفر انباشتگی عمر می کنند، می توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان بدهی بگیرند که بخاطر گرفتن این سکه باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند و با این حساب باید هشت میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون تومان بخاطر خرید اوراق قرضه جعاله در مجموع بخاطر دریافت بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

علاوه کنار این، زیتون های بی حرکت درون سایر شهرهای با پری عرشه ۲۰۰ هزار نفر می توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید جگر میلیون تومان بابت خرید اوراق بپردازند. هم این طور برای ستاندن ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت قرضه جعاله نیز باید دو میلیون تومان پرداخت کنند که در مجموع برای بدهی ۸۰ میلیون تومانی هشت میلیون تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود. هزینه وام مسکن بخاطر مجردهای تهرانی

مجردهای تهرانی نیز می توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و جاهل زوج هایی که در مراکز استان های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج های بی حرکت داخل سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام قبض کنند که به نظم هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ تجهیزات بهادار اوراق تسهیلات بناء را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این شمار مجردهای تهرانی باید بخاطر خرید این اوراق شش میلیون تومان، افراد بی جنبش تو مراکز استان بالای ۲۰۰ هزاره نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون تومان صیقل کنند. البته در عارض تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت ابتیاع در فرا بورس ایران را دارد و ارج اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت عزت اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه برازنده تمدید است. این اوراق با توجه به این که چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، نرخ متفاوتی دارد.

تو صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استعمال نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

ریشه: ایسنا
ابتدا فقط صیت متهم مطرح بود و عزل مطلع یک سریال ولی حالا فراوان ها صحبت از این می کنند که عوامل این سریال و چندین فیلم سینمایی و سریال دیگر که متهم مذکور درون آنها سرمایه گذاری کرده باید پول ها را بوسیله بیت المال برگردانند. اینگونه است که سرزده نام ده ها ستاره و چندین محصول سینمایی و سریال به میان کشیده می شود و قضاوت درباره اینکه آیا بازیگران و عوامل اندوه باید مشمول بازپرداخت پول ها بشوند خواه نه دشوار می شود.

نباید از یاد برد که بوسیله رغم تاکید گروهی بر مسترد داشتن دستمزدها، دسته دیگری هم معتقدند بجهت عوامل مقابل قانون پیمان نامه بسته و دستمزد گرفته اند و در قبال آن فقره انجام داده اند ارتباطی بوسیله این پرونده ها ندارند و این دست افزار ها تنها حاشیه سازی برای آلوده کردن دامن تعداد بیشتری از فعالان سینمایی قلمرو به ماجرای پول های مشکوک است. همشهری بوسیله همین دستاویز با سیدضیا هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران و جواد طوسی، منتقد و کارشناس حقوقی گفت وگو کرده که گزارش آن پیش روی شماست. بدیع واردهای پولدار در میدان سینما 

«این سرمایه گذارهایی که هر از تعدادی سروکله شان معلوم می شود و معمولا بوسیله شکل غیرحرفه ای شروع می کنند به هزینه کردن های بی احصائیه و کتاب را همه مشت اندرکاران سینما خوب می شناسند. ممکن است همه جزئیات تصرف درآمد این افراد را ندانند اما خوب می دانند که این پول ها بالاخره ناصواب است و قبل از هر چیز، یک گرانی بی موجب روی دست اهالی سینما می گذارد.» حرف های اولیه سیدضیا هاشمی را با سؤال درباره اینکه آیا مثلا بازیگران سریالی شبیه شهرزاد باید دستمزدهایشان را بازگردانند وحدت می زنیم. پاسخ او جالب است: «آن پول هایی که عملا فقط ریخت و پاش شده،

سکه هایی که توزیع شده و جشن تولدهایی که گرفته شده پدیدار می کند که این پول ها گوهر شفافی ندارند و فقط وضعیت تولید را در سینما خراب کرده اند. الان هم کسی از نظر عرفی بدهکار نیست و موضوع بر عادت این است که اگر مثلا بازیگری خودش حس می نرم که دستمزدی افزودن محزون و پولی بیشتر از عرف قراردادها دریافت کرده فکری به حال خودش بکند. درون واقع بحث بیشتر اخلاقی است تا قانونی وگرنه هیچ بازیگری مجرم نیست.» آینده نگری، مقهور پول شد 



رئیس جامعه صنفی تمهید کنندگان سینمای ایران معتقد است: در جزئی از جمله شروع سریال شهرزاد و داخل بسیاری تولیدات دیگر مفرط از عوامل کوچک ترین اطلاعی از منابع مالی سرمایه گذاران نداشتند اما به مرور مشت ها رو شد و اهالی صنوف مختلف سینما این فرصت را یافتند که داخل تک این پول ها بیشتر خیز وجو کنند. حالا بماند که بعضی از اندوه صنف های ما دنبال در دکه این پولدارهای تازه بااطلاع می نشینند تا پول بگیرند اما بالاخره همگی چیز روشن خواهد شد. اندکی از اهالی سینما نوک دماغ شان را دیدند و آینده نگری را پهلو گذاشتند و حالا شرایطی پیش آمده که همه سینما از دخول این پول ها متضرر شده است.

سلبریتی ها بیشتر از بقیه باید حواسشان را جمع کنند چون الان روش بوسیله گونه ای است که عدم درگاه یکی از همین سلبریتی ها در جشنواره فلان سرمایه گذار انگیزه تادیب او با عدم صیقلی بخشی از رقم قراردادش می شود. این هشدارها موکد است، الان بازیگری که متانت دارد متضرر می شود. سلف مبادله کردن محصول فرهنگی 

پاسخ هاشمی به این سؤال که تعداد این سرمایه گذاران تازه کار با پول های نامشروع تو حرکت دورانی تولید محصولات فرهنگی اعم از فیلم و سریال چند نفر است را بخوانید: «اینطور نیست که شبکه سریال سازی و تولید فیلم ما آلوده بوسیله این طور پول هایی باشد. درمجموع ۳ تا ۴نفر از این سرمایه گذارها هستند که هر سال یار مدال می دهند و اصولا هم کارشان باجناق خری تولیدات چه فیلم یا سریال است. آنها اصلا مسبوق عرصه تولید نمی شوند بمنظور فهمی از آن ندارند و بسیاری از تدارک کننده ها حزن حواسشان هست و می دانند ورود سرمایه این افراد و گشاده دستی های آنها در نهایت هزینه های تولید را بلندی خواهد سرما.  

اتفاقات پیرامون سرمایه گذار شهرزاد جهت شد که تدارک کننده ها و دیگر عوامل سینما هوشیارتر عمل کنند و ما هم تو تلاشیم که دست این سرمایه گذارهای مشکوک را رو کنیم.» او تو جواب این پیشنهاد که بهتر زدودن صنف تمهید کنندگان جلسات مشورتی و معارفه رسانی با دیگر صنوف سینمایی درباره این مسائل برگزار کند غم می گوید: «راستش ما تقلا کردیم این مشاوره را به همکاران خود بدهیم اما عده ای گفتند سید ضیا هاشمی چون دستش به این پول ها نمی رسد می گوید این پول ها بو می دهد اما ما از پا نمی نشینیم و همکاران خود را در جریان رفتارهای سرمایه گذارهای مشکوکی که فقط هم می خواهند با بزرگان سینما حشر و نشر کنند می گذاریم.» اهمیت امتیاز مرجع قضایی



جـواد طوسی منتقد باسابقه سینما، بازپرس بازنشسته و وکیل دادگستری است. موضوع پس دریافت کارمزد بازیگران محصولاتی را که سیدهادی رضوی تامین کننده منابع مالی موجودی بوده با او مطرح می کنیم و او به نکات مهمی رمز می درنگ. وی می گوید: «مطلع باید بررسی شود که منشأ مبالغ قرارداد از همان پول هایی بوده که موافق دستور دادگاه باید به بیت المال مسترد شود یا نه. نکته دیگر اینکه هرکس طرف قرارداد این شخص حقیقی بوده باید پول را مسترد کند یا نه، که حاجت به امتیاز مرجع قضایی دارد. همچنین نباید فراموش کرد که به ظن زیاد بازیگران از ماهیت وجودی این اتفاقات بی اطلاع بوده اند و سوءنیتی نداشته اند و چنانچه مرجع قضایی تشخیص دهد که محدوده اتهام محتوی وجوهی که صرف هزینه ها و دستمزدها شده تیمار هست آن حین باید درباره این موضوعات دست افزار زد.»
مسیری که تیم نمدار در سری دوم مشق LG Global Challenger طی کرد تا به جایزه بازپسین برسد، چندان آسان نبود. داخل مقدمه ۳۰ آویشن برگزیده به ارائه طرح های خود و هدفشان از سیر پرداخته بودند و داوران این مسابقه که از دانشگاه های برتر قلمرو جلب شده بودند، امکان پذیری و جذابیت طرح ها را معاینه کردند. چرا که دانشجویان درون این رویداد باید از طرح تحقیقاتی خود بخاطر سیر تکاملی به کشور انتخابی، باتوجه به موضوع و طرح دفاع می کردند تا علاوه بر مزایای تحقیقاتی، اقبال خود را برای برنده شدن جایزه نقدی کمیت ۱۲ هزاره دلار امتحان کنند. برای انتخاب ۳۰ تیم برتر، معیار به صورت ۷۰ درصد معاینه طرح تحقیقاتی ارسالی و ۳۰ درصد مصاحبه تعیین شد. ۵ تیم برتر، مدت زمان دو هفته را به ترانه فعالیت های تحقیقاتی در راه اندازی های دولتی، آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، شرکت ها و نهادهای اجتماعی کشور انتخابی سپری کردند.

این فتنه هیجان انگیز، مدت زیادی است که در کشور کره اجرا می شود. پروژه LG Global Challenger اولیه و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی بوسیله خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در پرگیر کارشناسی و کارشناسی مبصر است. این سیر تکاملی تحقیقاتی برای ابتدایی وهله تو سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که بوسیله عنوان محبوب ترین دستور کار سیر تکاملی تحقیقاتی به بیرون از ملک درون میان دانشجویان دانشگاه های کره مورد استقبال همگان فراغت گرفت. حالا این فتنه بیم انگیز عزب در دو ملک ایران و کره برگزار می شود و ایران غیر از کره، عزب کشوری است که دانشجویان خود را با کنف ال جی بخاطر پروژه های تحقیقاتی اعزام می کند.

آویشن Epas، به عنوان برنده این دوره از مسابقه تپش انگیز ال چلنجر ایران هم بخاطر حل مشکل بازیافت پسماندهای الکترونیکی، کشور هلند را به عنوان آماج تحقیقاتی خویشتن گزینش کردند. هدف این گروه این است که قدمی داخل راستای جمع آوری و بازیافت این نوع از خاشاک بردارند. تو این طرح، نظر به خشکی امدن این است که سیستمی نقشه کشی شود تا گوشی های بیرون از مصرف انسان جمع آوری و پس از وارسی کامل, تعمیر خواه بازیافت شوند. درون امتداد همراه باشید تا داخل قالب گزاش ویدیویی، آنچه در پرگیر دوم اغماض را با حزن مرور کنیم:

تماشا در یوتیوب

آیا شما با LG Global Challenger آشنایی دارید؟ بیشتر بخوانید:ال جی با تراش هوش مصنوعی داخل پی هوشمندکردن خانه ها استوان پلاس 7 پرو درون برابر رقبازیان عملیاتی ال جی در سه گانه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ال جی تولید گوشی را در کره ایستا می کندخداحافظی سامسونگ و ال جی از میدان ایران تکذیب شد