هیوندای

تعدادی از پژوهشگران با کنف زمینه بیرونی بریتانیا (BHF) نشان داده اند پچ های قلبی رشدیافته تو آزمایشگاه برای واردشدن به آزمایش های انسانی بی خطر هستند و می توانند بهره درمانی برای نارسایی دل باشند. نارسایی قلبی حدود ۹۲۰ هزار نفر درون بریتانیا را مافوق تأثیر قرار داده و هرچه تعداد افراد بیشتری از حملات قلبی جان سالم بوسیله در می برند، شمار مبتلایان به نارسایی قلبی افزایش می یابد.

این پژوهشگران با هدایت پروفسور سیان هاردینگ، از کالج سلطنتی لندن، روشی برای رشد پچ هایی از جنس بافتن قلب با کمیت ی انگشت شست (دو داخل سه گانه سانتی متر) توسعه داده اند. هرکدام از این پچ ها حاوی ۵۰ میلیون سلول بنیادی انسانی است و یک خواه تعداد بیشتری از آن ها را می توان روی قلب محدودیت اتصال زد که دچار حمله ی قلبی شده تا روانی تضعیف توانایی پمپاژ بیرونی را محدود و حتی معکوس کند.

داخل حمله ی قلبی، قلب از مواد مغذی حیاتی و اکسیژن خالی می شود و بخش هایی از عضله ی بیرونی از فرمان می افتد. این امر موجب تضعیف عملکرد قلب می شود و می تواند درنهایت به نارسایی قلبی منجر شود. نارسایی قلبی وضعیت ناتوان کننده ای است که انگیزه می شود انجام فعالیت های روزمره ی ساده ای شبیه بالارفتن از پله ها و حتی پوشیدن لباس طاقت فرسا شود.



درون این مطالعه نشان داده شده که این پچ ها داخل خرگوش بی کار بزرگ است و موجب بهبود عملکرد دل پس از حمله ی قلبی می شود. پس از پیرامون ای چهارهفته ای، اسکن های باریک بین قلبی نشان می انصاف شکم چپ قلب، یعنی فضایی که خون اکسیژن دار را به درون آئورت پمپ می کند، بدون توسعه ی هیچ گونه ریتم غیرطبیعی قلب تو حال احیا حیات. ابراز ریتم غیرطبیعی قلب یکی از اثرهای جانبی دیگر روش های تحویل سلول های بنیادی به قلب است. اساسی تر اینکه به نظر می رسید عروق خونین موجود درون دل شهود کننده به تو این پچ ها واکنش و آن ها را تغذیه می کند.

شلنگ بعدی این آزمایش، استفاده از این نتایج برای طراحی آزمایش بالینی است. مطلع باید بی خطربودن این طرز آزمایش و درادامه بررسی شود که در مردم ها نیز سطوح مشابهی از ترمیم بیرونی پیوستگی خواهد افتاد خواه خیر. این پچ ها وقتی در جای خود راحتی داده شوند، ازنظر فیزیکی از عضله ی آسیب دیده ی دل حمایت و به آن کمک می کنند به نعوظ کارآمدتری ادا پمپاژ خون را انجام دهد و در همین حین، موادشیمیایی طبیعی را آزاد می کنند که تحریک سلول های قلب برای ترمیم و احیا را موجب می شود. امید می رود این پچ ها بتوانند با ماهیچه ی قلب ادغام و سبب ترمیم آن شوند.مقاله های مرتبط:چاپ نخستین دل سه بعدی با استفاده از مواد بیولوژیکی تعامل بین بیرونی و عدد در سندرم قلب شکستهاحیای سلول های آسیب دیده دل به کمک سلول های بنیادی جفت

پچ ها داخل پاسخ بوسیله نتایج دلسردکننده ی تزریق مستقیم سلول های بنیادی به درون ماهیچه ی بیرونی توسعه داده شدند. بدون استعمال از پچ ثابت، سلول های اساسی سریعا از بیرونی پاک سازی می شوند و نمی توانند دل را به مدل درخورتوجهی ترمیم کنند. با این تکنولوژی، پچ هایی ایجاد می شوند که پس از سه روز، خود به خویشتن ضربان خویشتن را آغاز و پس از یک ماه، عملکرد بافت قلبی بالغ را تقلید می کنند. آن ها می توانند بعد بوسیله دل های آسیب دیده پیوند زده شوند تا به ترمیم ماهیچه ی قلب و بازیابی عملکرد پمپاژ آن معاون کنند. طبیب ریچارد جبور می گوید:امیدواریم روزی پچ های قلبی را به درمان هایی افزایش کنیم که پزشکان می توانند پس از حمله ی قلبی به بیماری نمایش دهند. می توانیم یکی از این پچ ها را همراه با داروهایی برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی تجویز کنیم.

این پژوهش نمونه ای مقدماتی از پژوهشی ممتاز در سطح جهان است که اقتدار ترمیم قلب های شکسته شده و تحول زندگی در سرتاسر جهان را دارد. اگر آزمایش های بالینی بتوانند مزایای این پچ های قلبی را در افراد پس از حمله ی قلبی نشان دهند، این می تواند دامنه بزرگی برای پزشکی ترمیمی باشد.

به دلیل صعود های پزشکی اخیر، تعداد بیشتری از افرادی که دستخوش حمله ی قلبی می شوند، حی می مانند. این کار به مفهوم این است شمار افرادی که دستخوش نارسایی قلبی می شوند، افزایش می یابد؛ در مدت قلب آن ها نمی تواند از آسیب ایجادشده دراثر حمله ی قلبی احیا شود. نارسایی قلبی شرایط ناتوان کننده و تغییردهنده ی زندگی است که درمانی ندارد و ادا وظایف روزمره را زیاد مشکل می بطی ء. اگر با استفاده از این پچ ها بتوان بوسیله بهبود قلب این افراد کمک کرد، چشم انداز زندگی این افراد تغییر خواهد کرد. کلیر ماری بروش ۵۲ ساله از لندن پس از حمله ی قلبی در ۴۵ سالگی، دچار نارسایی قلبی شد. او می گوید:زندگی همراه با نارسایی قلبی زندگی مرا تبدیل عدالت. من نمی توانم کارهای معمولی روزمره ی خویشتن قرین خرید یا تفریح با دوستان را انجام دهم. امیدوارم این روش جدید بتواند روزی جهت نوسازی قلب شکسته شده ی من شود.بیشتر بخوانید:موفقیتی بی سابقه در ویرایش مستقیم ژن های سلول های بنیادیمیزان تحصیلات چقدر روی سلامتی جای پا می گذارد؟بازیابی دریافتن ذائقه ازدست رفته با استعمال از سلول بنیادیطراحی سلاحی مرگبار دربرابر مروارید های ناقل مالاریاهرآنچه درباره واکسن باید بدانید
  • ۹۸/۰۳/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی