هیوندای

دسترسی بوسیله شبکه ی جهانی اینترنت درون ایران از روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ کمیت شد. از آن روز کاربران عزب امکان استعمال از سرویس های آنلاینی را داشتند که سرورهای خود را در تو سرزمین راه اندازی کرده اند. شرایط کنونی که اصطلاحا اینترانت خوانده می شود، دسترسی بوسیله سرو های بین المللی را برای کاربران و فعالان دنیای فناوری دشوار کرده و بسیاری از تصرف وکارها همچنین زیر تأثیر قرار داده است؛ کسب وکارهای نوپایی که داخل رخدادهای گوناگون از آن ها به نشانی ناجی اقتصاد داخل عصر کنونی یاد می شود و نقش مهمی در ماتم مالی و حتی ارزآوری دارند.مقاله های مرتبط:نظرسنجی: قطعی اینترنت چه تأثیری داخل کسب و امر و زندگی شما داشته است؟وب سایت های ضروری در زمان اختلال اینترنت بین الملل خواه تحریم

استارتاپ ها، کسب وکارهایی با ایده های عموما ساختارشکن هستند که ایده های متاخر را برای نمایش ی محصول و سرویس بوسیله مشتریان، بوسیله صنعت و بازار معرفی می کنند. اغلب آن ها فعالیت خود را بر بستر فناوری اطلاعات بنا می کنند که از جنبه های گوناگون نیازمند همراهی به شبکه ی جهانی است. قطعا استفاده ی کسب وکارهای سابق الذکر از زیرساخت های تویی مزیت هایی همچون دور ماندن از تهدید بایکوت ها را به همراه دارد؛ اما به هرحال کامل شدن قطعی دسترسی به شبکه ی جهانی اینترنت، عملکرد فعالان استارتاپی را بیش ازپیش با چالش روبه رو می کند. امروزه سرویس های متعدد فعال در فضای فناوری اطلاعات، از زیرساخت ایرانی برای ارائه ی خدمات استعمال می کنند. چنین کسب وکارهایی داخل هفته ی گذشته درون دسترس کاربران داخلی قرار داشتند، ولی آن ها همچنین چالش های متعددی را تجربه کردند. تو این یادداشت زومیت، به وارسی جنبه های انواع مشکلات پیش آمده می پردازیم.ارتباط، شریان مهیب اکوسیستم استارتاپی

 فعالان فضای استارتاپی (کارمندان و بنیان گذاران استارتاپ ها و فریلنسرها و افراد دورکار) برای ارتکاب وظایف روزانه ی خود نیازمند ربط پرعضله پهلو بستر اینترنت هستند. فعالیت های متعدد همچون مدیریت پروژه، مدیریت وظایف، ارتباط درون سازمانی، ارتباط با خریدار و بسیاری محظور دیگر ارتباطی، امروز بوسیله یکدلی جهانی اینترنت موقوف است؛ درنتیجه، شدید چند روز گذشته، مشکلات بسیاری را برای فعالان بوسیله همراه داشت.



علی آجودانیان، زمینه گذار استارتاپ ویرگول که در حوزه ی خبرنگاری اجتماعی و نشر محتوا فعالیت می کند، چالش های فنی را به نشانی یکی از بزرگ ترین مشکلات جدی اینترنت تو هفته ی اخیر برشمرد. وب سایت او داخل سرورهای داخلی میزبانی می شود، ولی به فکر کردن حاضر بودن دسترسی کاربران بوسیله موتورهای جست وجو و شبکه های اجتماعی بین المللی، داخل روزهای اخیر کاهش نزدیک بوسیله ۹۵ درصدی بازدیدکننده را تجربه کرد. درواقع عدم دسترسی کاربران به موتورهای جست وجو، باعث تعطیل شدن یکی از کانال های واقعی جذب کاربر ویرگول شده است. آجودانیان درباره ی چالش های متخصص تیمش می گوید:عدم دسترسی اعضای فنی بوسیله سرویس های وجه اشتراک مجله کد متشابه گیت لب و همچنین عدم توانایی در ارسال تغییرات زیرساختی به سرور اصلی، نیکوترین سازی و توسعه ی ویرگول را با دشوار مواجه کرد. بوسیله علاوه سهم عمده ای از کاربران ما از طریق جست وجو و شبکه های اجتماعی بوسیله پلتفرم همواره می شدند که سهم اضافی از آن ها را از دست دادیم.

امروزه اینترنت و سرویس های ارتباطی آن مانند پیام رسانی، ایمیل، تماس های صوتی و تصویری، تیکت های پشتیبانی و غیره، علاوه کنار کسب وکارهای مدرن، برای تصرف وکارهای سنتی نیز حیاتی محسوب می شود. درواقع امروز کمینه کسب وکاری را می توان یافت که بخاطر تماس با خریدار و سید یا ارتباط داخلی خود، از بستر اینترنت استفاده نکند. باتوجه بوسیله کمبودهای زیرساختی و امکاناتی اپلیکیشن های پیام رسان داخلی، لیس اتصال به سرویس های جهانی، چالش های بی شماری را برای فعالان به همراه داشت.امروزه تقریبا همگی ی تصرف وکارها به ارتباط بر بستر اینترنت جهانی نیازمند هستند

دیجیکالا از سرو های ایرانی بود که درون روزهای گذشته دچار شدید نشد و ظاهرا فعالیت های فروشگاهی خود را متشابه قبل ادامه عدالت. منتهی این استارتاپ قدیمی غم مانند بسیاری از گروه هایی که ظاهرا آنلاین بودند، چالش های اضافی را تجربه کرد. امیرحسن موسوی مدیر روابط اشتراکی دیجیکالا در گفت وگو با زومیت، چالش هایی همچون موکد کامل چندساعته ی اینترنت تو مرکز پردازش را انگیزه تأثیر در ارسال کالا پیش روی کرد. او مشکلات سیستم های پرداخت و بازگشت پول به مشتریان را رخداد چالش زای دیگر روزهای گذشته دانست که بوسیله عارض زنجیره ای منجر به ایجاد مشکلات دیگر شد. تیم های داخلی دیجیکالا همچنین برای ارتباط و دسترسی بوسیله اسناد و فایل های خود نیازمند ارتباط بین المللی هستند که قطعی اینترنت، عملکرد آن ها را همچنین مختل می کند.

درون گفتگو زومیت با محمد رهی، بنیانگذار زودشور و مدیر فنی داروخانه آنلاین نکات جالبی از دید ایشان منعکس شد. ایشان معتقد است که حصه یدکی از کسب و کار بوسیله واسطه گوگل رونق روشن می یواش و با لفظ "پیمانه اینترنت" بسیاری از کاربران قید این موضوع را زده و بوسیله سراغ نحو های سنتی رفته اند. این اتفاق باعث شده است تا بازدید وب سایت های مختلف بوسیله ناچیز از ۲۰ ملاقات ثبت شده در گوگل برسد. به همین نسبت بیع درخت سرو های خدماتی با کاهش شدیدی رو به رو بوده و به پندار تعطیلات و قطعی اینترنت با چالش جدی برای تامین حقوق مواجه شده اند. 

رهی می گوید:انسان اندیشه می کنند اینترنت معادل است و به دنبال رفع نیاز ها از شیوه سرویس های آنلاین نیستند!

داخل ادامه ایشان اشاره کرد:من حداقل ۵ روز ابتیاع کامل خود را از دست داده ام. آیا می توانم به کارمند خویشتن بگویم که این ماه به قطع ۲۵ روز حقوق صیقلی می کنم؟ آیا بوسیله صاحب ملک می توانم بگوییم که به معادل ۲۵ روز از من دربست بگیر؟ این ضرر و زیان را چه کسی راحتی است پاسخ دهد؟

از دیدن ایشان بسیاری از تصرف وکار ها در نقشه توسعه، سرمایه گذاری قابل توجهی در شبکه های مدنی و کلمات کلیدی درون گوگل داشته اند و حال با عدم شفافیت وضعیت تو آینده معلوم نیست این طور هزینه هایی باز می گردد خواه خیر ولی بوسیله طور قطع می توان گفت نفقه مجدد با چالش های جدیدی ما را رو بوسیله رو می نرم. در انتها محمد رهی اشاره کرد که ادامه این طور وضعیتی در آینده باعث بی اعتمادی مشتریان به تمامی سرویس های آنلاین خواهد بود.

کاهش درآمد تصرف وکارهای بین المللی

دنیای اینترنت، فرصت درآمدزایی بین المللی را در اختیار افراد و کسب وکارهای خیلی استراحت می دهد. فعالانی که در ارتباط با مشتریان خارجی، ارزآوری را برای اقتصاد ملک ارتکاب می دهند و به نوعی یک صادرات تمیز را بوسیله دوچرخه ی اقتصادی افزودن می کنند. تصرف وکارهای گوناگون اعم از شرکت ها و فریلنسرهایی که در حوزه های برنامه نویسی، طراحی، تولید محتوا، گردشگری و غیره، به مشتریان اجنبی خدمت رسانی می کنند، با معادل شدن یگانگی جهانی اینترنت، خسارت یدکی را رزین می شوند.

مشتریان بین المللی برای ستاندن موعظه های خود نیاز به ارتباط با کسب وکارهای ایرانی دارند. قطعی اینترنت، تبادل اطلاعات و پروژه ها را برای این تصرف وکارها بی نظم می بطی ء که درنتیجه، بی اعتمادی مشتریان را به همراه خواهد داشت. ازطرفی رقبای استارتاپ ها و فریلسنرهای ایرانی داخل فضای بین المللی، امکان عرضه ی سرو نوک تیز تر و بعضا ارزان تیز را داخل این شرایط روبرو می کنند که بازگشت بوسیله هم چشمی را حتی پس از وصل شدن اینترنت نیز بغرنج می کند.

کسب وکارهای گردشگری متعددی در میان استارتاپ های ایرانی هستند که خدماتی همچون ویزا، اقامت و تورهای اختصاصی را به مسافران خارجی نمایش می کنند. این استارتاپ ها نقش مهمی در صنعت گردشگری ایران ایفا می کنند که به عنوان یکی از بازوهای متحرک اقتصاد غیرنفتی شناخته می شود. رسول ذبیحی، هم بنیاد گذار استارتاپ تپ پرشیا و از فعالان فضای گردشگری می گوید قطعی اینترنت، باعث کاهش تعداد مشتریان آن ها در هفته ی اخیر شده است و بی اعتمادی بسیاری از گردشگران فراهم در ایران را همچنین بوسیله همراه داشت. او تو دنباله می گوید:در چند روز گذشته سه تور گردشگری ما با ارزش مجموع ۱۰ هزار دلار از لفظ مشتریان باطل شد. چنین رقمی یک ضرر جدی بخاطر استارتاپ محسوب می شود. به علاوه بسیاری از مشتریان حاضر تو ایران نیز به فکر کردن حاضر بودن دسترسی به اینترنت، عروج خود را کوتاه کردند.

عرفان صالحی، بی قراری بنیان گذار استارتاپ ترمه تراول است که خدمات مشابهی را به گردشگران ارائه می یواش. او نیز از زیان چند هزار دلاری در چند روز گذشته صحبت می کند که به پندار حاضر بودن ارتباط تیمش با مشتریان و لغو سفرها بوسیله خاطر عدم دسترسی مفت به اینترنت، ساختن شد.



معدن کاوری رمزارزها از حوزه های درآمد ارزی است که تو یک سال گذشته پس از فراز و فرودهای متعدد، امروز فعالان متعددی را در جانب خود مشاهده می یواش. این افراد پس از گذر از موانع فراوان قانونی و کسب مجوزهای لازم، درنهایت برای معدن کاوری سودده و پیوند بوسیله استخرهای استخراج، نیاز بوسیله مناسبت بین المللی دارند که با قطعی چند روز گذشته، عملا کسب وکار خویشتن را از مشت داده اند.بازاریابی دیجیتال، شاید وقتی دیگر

بازاریابی دیجیتال امروزه برای تمامی بسرنوشت شوم دچار کردن های اقتصاد داخل سرتاسر جهان، کانالی حیاتی برای جذب مشتری محسوب می شود. موتورهای ضربان وجو و شبکه های اجتماعی، بنیانی ترین کانال های بازاریابی دیجیتال هستند که تقریبا تمامی کسب وکارها برای جذب و تماس با خریدار بوسیله فقره می گیرند. اکید نزدیک به یک هفته ای اینترنت جهانی در ایران، به معنای عدم دسترسی به بزرگ ترین سواری جست وجوی گیتی و همچنین شبکه های اجتماعی پا بر جا همچون اینستاگرام و اپلیکیشن های پیام رسان همچون واتساپ حیات. کانال هایی که به عنوان راهکار اولیه ی کسب درآمد بسیاری از استارتاپ ها و حتی کسب وکارهای سنتی شناخته می شدند.کانال های جذب خریدار همچون گوگل و شبکه های اجتماعی، مسدود شده اند

جذب مشتری از طریق گوگل، یکی از مفیدترین و پرسودترین روش های درآمدزایی برای تصرف وکارها شناخته می شود. خریدار که از شیوه نبض وجو، یک محصول یا سرویس را فاحش کند، درواقع مشتری بالقوه است که به بالفعل تبدیل می شود. زمان حال و با حاضر بودن دسترسی کاربران معمولی به گوگل و همچنین ضعف موتورهای جست وجوی داخلی در ارائه ی نتایج مناسب، بسیاری از تصرف وکارها با کاهش مشتری روبه رو شده اند. درواقع کانال واقعی آن ها روز به روز خسته نم می شود و میلیون ها و میلیاردها تومان خرج برای کسب جایگاه های معزز جست وجو در گوگل، با ادامه پیدا کردن وضعیت کنونی، رو به نابودی می جوی.

شبکه های اجتماعی علاوه به خشکی امدن ابداع کانال های بازاریابی بخاطر کسب وکارهای گوناگون، عزب راه ابتیاع بسیاری از تصرف وکارهای خانگی نیز هستند. قطعا همه ی ما امتحان ی آشنایی با محصولات متعدد و حتی فروش از ورقه های اینستاگرامی را داشته ایم. اینک و با حد شدن تمامی نحو های رابطه با این شبکه ها، شاید بسیاری از تصرف وکارهای خانگی کام خود را بوسیله ادامه ی فعالیت از دست داده اند. تو نظرسنجی انجام شده داخل زومیت، بسیاری از کاربران به وابستگی اکید بوسیله شبکه های مدنی بخاطر کسب درآمد رمز داشتند که با وضعیت کنونی، حتی تصمیم بوسیله اسکان فعالیت گرفتند.

صیقلی های خیر چندان آنلاین

قطعی اینترنت در هفته ی گذشته، برخلاف رخدادهای پیشین، دسترسی به سرو های کثرت حیاتی داخلی و بانک داری اینترنتی را درهم نکرد. درواقع سرویس های پرداخت داخل بسیاری از موارد سرو دهی نسبتا مناسبی را به مشتریان نمایش کردند و گواه مشکل زیادی در شبکه ی بانکی نبودیم. ازطرفی، کسب وکارهای نوپا اغلب درآمد خود را از قاعده سرویس های صیقل اینترنتی تصرف می کنند که تماس با آن ها داخل برخی موارد دچار اختلال شد.

سرو های واسط پرداخت، از همکاری هایی هستند که در سال های اخیر و با کمال مطلوب بهبود فعالیت مالی استارتاپ ها تأسیس شدند. تعدادی از آن ها سرو های خود را کنار بستر شبکه ی ملی معلومات نمایش می کنند و درنتیجه قطعی روزهای اخیر ضربه ای بوسیله آن ها وارد نکرد. منتهی درخت سرو هایی که شرکت های هنگفت بخاطر اتصال به خدمات واسط پرداخت به حکم می گیرند، در فدایی موارد با چالش روبه رو شد که تا اینکه کاربران را مجبور به صیقلی های سنتی همچون کارت به کارت به حساب کسب وکار مورد دید می کرد.

با همتا یکی از سرویس های واسط صیقلی محسوب می شود که پلتفرم خود را روی سرورهای بیرون از ایران برپا کرده است. میلاد دنیا دار، مدیرعامل باهمتا از قطعی ناگهانی و بدون معارفه رسانی سرورهای خارجی احشام مند است که کسب وکار او را به یک باره تعطیل کرد. البته جهان دار و همکارانش توانستند با کاربرد از همراهی های واسط، سرویس خود را برای مشتریان فعال کنند، اما درنهایت وضعیت موجود خسارت زیادی به آن ها بیدار کرد. او درباره ی وضعیت کنونی پرداخت آنلاین می گوید:شدید اینترنت، کاهش ۹۰ درصدی تراکنش ها را در سرویس ما به همراه داشت. اگرچه سرویس های واسط پرداخت زمان حال به خوبی فعالیت می کنند، اما مشتریان ما که کسب وکارهای آنلاین هستند، عموما با اکید سرورهای اصلی خود و درنتیجه کاهش مشتری روبه رو شده اند. چنین تصرف وکارهایی با ادامه فاحش کردن شرایط، نسبت به آینده ی فضای فناوری مفروضات نومید می شوند و چه بسا گزینه های دیگری را برای فعالیت اقتصادی خود در نظر بگیرند.



بسیاری از کسب وکارهای آنلاین، علاوه بر از مشت اعطا کردن کاربران بوسیله پندار پیاده سازی زیرساخت خود درون سرورهای خارجی، زمان حال با چالش تسلسل سرویس ها همچنین روبه رو هستند. آن ها بستگی خود را با سرویس دهنده های بین المللی از دست داده اند و چه بسا نسخه های پشتیبان نیز از معلومات خود تو جوانمردی ندارند. ادامه برملا کردن وضعیت کنونی شاید به از دست رفتن معلومات (بخوانید حق العمل سال ها تلاش و ترقی) آن ها بینجامد.آینده مرموز فریلنسرها

فریلنسرها درون دنیای امروز بازوی قدرتمندی داخل ترقی ی اقتصادی محسوب می شوند. آن ها بدون محدودیت های جغرافیایی و زمانی، انواع سرویس ها را به کارفرماها ارائه می کنند که علاوه پهلو گردش مالی، شغل زایی را نیز در سرزمین بوسیله همراه دارد. این افراد بدون استخدام مدلل در شرکت یا سازمانی مشخص، درآمد خود را به صورت پروژه ای تصرف می کنند و درنتیجه برای کسب امنیت شغلی، بیش از بازیگران دیگر نیاز به زنهار روانی دارند. فریلنسرها را می توان فعالانی در دنیای فناوری دانست که بیش از همگی به زیرساخت های ارتباطی، خدماتی و جابه جایی پول وابسته هستند.فریلنسرها به پندار لیس توانایی در تحویل پروژه، با بی اعتمادی کارفرماها مواجه می شوند

فریلنسرهای ایرانی مانند همتایان بین المللی خود، انواع خدمات طراحی، برنامه نویسی، ترجمه، تولید محتوا، مدیریت شبکه های مدنی و غیره را به کارفرماهای داخلی و خارجی عرضه می کنند. تسهیم عمده ای از فریلنسرهای ایرانی تو خدمت کسب وکارهای داخلی هستند و مدخل دیگری همچنین با ارتباطات بین المللی، نقشی هرچند کوچک در ارزآوری دارند. یک فریلنسر برای بزمین نشستن به موفقیت، بیش از همه به تعهد کار کننده و تحویل پروژه در زمان جلوه گر نیازمند است. درواقع فریلنسرها هر پروژه را به نشانی بخشی جدی از رزومه ی کاری خود می بینند که درصورت لیس اقتدار درون ارائه ی صحیح، نقطه ی سیاهی را داخل کارنامه گیرایی ابداع می بطی ء.

از بین عدول کردن زیرساخت های متداول ارتباطی مثل ایمیل و اپلیکیشن های پیام رسان، باعث شد تا بسیاری از فریلنسرها در روزهای گذشته نتوانند پروژه های خود را در بازه ی زمانی مصوب تحویل دهند. ازطرفی کارفرماهای داخلی که تو مرزوبوم های بی نهایت کاری خود نیازمند مولود ی پروژ ه ی فریلنسرها بودند، در بلاتکلیفی ماندند. کارفرماهای اجنبی همچنین بوسیله احتمال زیاد بوسیله خیال وضعیت پیش آمده، نسبت به فریلنسرهای ایرانی بی اعتماد خواهند شد.



فریلنسرها عموما افرادی هستند که برای یادگیری مهارت ها و رفع اشکالات فنی خویشتن از شبکه ی جهانی اینترنت استعمال می کنند. لیس دسترسی به امکانات مذکور، آن ها را در توسعه ی مهارت های شخصی نیز ناتوان کرده است. به هرحال موکد اینترنت سبب از دست دادن فرصت های بی شماری برای این افراد نیز می شود. محمد کرمانی، بنیان گذار فضای کارگر اشتراکی آبی سفید، از مراکز خدمات دهنده به استارتاپ ها و فریلنسرها عقیده دارد باید شرایطی برای فعالیت تند مرطوب و بهتر این افراد، ایجاد شود. او درباره ی وضعیت کنونی فریلنسرها در فضای کار عمومی می گوید:تحویل پروژه و ارتباط با سید برای یک فریلنسر حیاتی است. برخی از دوستان ما برای تحویل پروژ ه در زمان مشخص حتی مجبور به سفر خارجی شدند. راهکارهای متعددی بخاطر ارائه ی مجوز سرویس اینترنتی بوسیله این افراد و استارتاپ ها حیات دارد که پیشنهاد می کنم توسط سازمان های تأثیرگذار، عمل شود.

قطعی چندروزه اینترنت داخل ایران و دسترسی محدود برخی از کسب وکارها، چالش های متعددی را در اکوسیستم استارتاپی ایران خلق کرد. شاید بزرگ ترین چالش را بتوان درون همان بی اعتمادی و کاهش امید فعالان نسبت به آینده ی کسب وکار خویشتن جست وجو کرد. فراموش نکنید که بسیاری از بازیگران امروز دنیای قناعت دیجیتال ایران، گزینه ی ماندن در وطن و اسلوب اندازی تصرف وکار نوپا را بوسیله مهاجرت رجحان داده اند. درصورت امتداد یافتن موج ناامیدی کنونی در میان آن ها، تبعات قطعی چندروزه ی اینترنت شاید بیش شدیدتر از از کاهش فروش و ارقام ریالی باشد.

موکد اینترنت چه تأثیری روی استارتاپ شما داشته است؟بیشتر بخوانید:سرویس های اینترنتی ایرانی در آزمون کارایی؛ آیا می نبوغ همه چیز را جایگزین کرد؟آمریکا، وزیر ارتباطات را تحریم کردوزیر ارتباطات خواستار افزایش مدت عزت ودیعه های اینترنت برای تکرار قطعی آن شداینترنت به زودی وصل می شود [به روزرسانی]آیا اتصال اینترنت شما مقاوم شده است؟
  • ۹۸/۰۹/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی