هیوندای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بندیکت شانزدهم نخستین و تنها راهنما کاتولیک های گیتی در ۶۰۰ سال اخیر است که پیش از مرگ از مقام خویشتن کناره گیری کرد و جای خود را به پاپ فرانسیس رحم. یک مجله آلمانی مدعی شد پیتر سیوالد، سخن سنج آلمانی زندگینامه بندیکت ۹۳ ساله روز شنبه با او واتیکان دیدار کرده و خبر بلای ناگهانی اش را بوسیله رسانه ها داده است. هر چند سخنگوی واتیکان اطلاع دادن کرد اوضاع سلامتی بندیکت چندان خطرناک نیست و اسقف اعظم گئورگ گنسواین که سال ها دستیار مبصر بندیکت بود، هنوز تو این باره تقریر نظر نکرده است.

بر شالوده آنچه سیوالد گفته، صدای پاپ پیشین بوسیله عذاب شنیده می شود و از این رو خبرهای پیشین درباره انقراض جسمانی و بلای ناگهانی او درست به نظر می رسد. ابتلا بوسیله بیماری زونا چنان بندیکت را آزار می دهد که او مدتی است پروژه نگارش کتاب زندگینامه را کنار گذاشته و بوسیله سیوالد قول داده است اگر بهتر شود، پروژه را پیش می سرما. او ماه ژوئن امسال نخستین وهله پس از کناره گیری از مقام خویشتن داخل ۲۰۱۳ اقامتگاهش را در واتیکان زین کرد تا برای آخرین وهله به ملاقات برادر مبصر ترش گئورگ در قصبه باواریا برود.

گئورگ و جوزف راتسینگر (نام حقیقی بندیکت شانزدهم) با اندوه سه سال مغایرت سنی داشتند ولی هر دو در ۱۹۵۱ کشیش شدند. آقای گئورگ روز ابتدا ژوییه ۲۰۲۰ پس از ملاقات با برادر کوچک ترش جوزف در ۹۶ سالگی داخل زادگاهش آلمان از جهان رفت. بندیکت شانزدهم که تو ۲۰۰۵ بوسیله مقام رهبری کاتولیک های دنیا رسیده و جانشین ژان پل دوم شده بود، پس از فقط هشت سال غرض گرفت از مقام خود کناره بگیرد. هیچکس حتی نزدیک ترین دستیاران و یاران بندیکت بی قراری از ماجرا خبر نداشتند و همگی غافلگیر شدند.

هر چند او گفته بود به دلیل ناتوانی جسمی دیگر نمی خواهد پاپ و رهبر ۱.۳ میلیارد مسیحی کاتولیک باشد اما در آن زمان کلیسا با چند مجادله بزرگ از یکسره بحران گسترده اخلاقی، ماجراهای مالی و البته درز کردن اطلاعات و اسناد مهم و محرمانه دست به گریبان بود. درون برابر ۲۷ سال حکومت ژان پل دوم کنار کلیسای کاتولیک، هشت سال حضور بندیکت شانزدهم درون مقام پاپ بسیار کمینه به نظر می رسید. فدایی مقام های بزرگ کلیسای کاتولیک در سال های اخیر از اقدام های پاپ فرانسیس انتقاد کرده و بندیکت شانزدهم را پاپ حقیقی دانسته اند.
  • ۹۹/۰۵/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی