هیوندای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهترین سازی مصرف انرژی در مسکن ها اگرچه موضوع مهمی بوده اما بی قراری از لفظ سازندگان و حزن از طرف نهادهای مسئول، تک غفلت واقع شده است. با این حال آنطور که مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد، راحتی است شناسنامه کارمایه برای ساختمان ها تهیه شده و همچنین تسهیلاتی هم به سازندگانی که بهینه سازی مصرف انرژی را پاسداری می کنند داده شود.

مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این با ره گفت: دو پروگرام از سال گذشته درون زمینه نیکوترین سازی استفاده کارمایه در ساختمان ها در حال پشت شدن است، شروع اینکه شناسنامه انرژی بخاطر ساختمان ها تهیه شود که در نهایت این موضوع منتهی می شود بوسیله نمایش برچسب انرژی، چرا که ساختمان غصه به عنوان یک رخت متشابه تمام کالاهای تولیدی دیگر حاجت به برچسب انرژی دارد ولی تو حالی که در آمارها عنوان می شود که ۴۰ درصد آلودگی هوا مربوط بوسیله بناء هاست تاکنون تدوین ضوابط برچسب انرژی تو این اماکن مغفول باقی مانده است.

وی افزود: از همین رو قرار بر این شد که به سمت صدور برچسب کارمایه تو ساختمان ها حرکت شود که زیرساخت لازم برای آن شناسنامه انرژی ساختمان حیات بنابر این تمهید شناسنامه کارمایه بوسیله عنوان هدف سال ۱۳۹۹ دایره کل ساختمانی در دیدن محزون و به این قصد از سال گذشته زیرساختهایی حزن آماده شد. پیاده شدن این زمینه باید مبنای علمی آن تکمیل می شد که با مقبول مبحث ۱۹ هنجار ملی خانه ویرایش جدید، عملاً این موضوع انجام و به خشکی امدن شالوده آن بناء ها بوسیله سه گانه دسته تقسیم شد، در رده مبدا ساختمان هایی که حداقل ها را در مصرف بهینه کارمایه رعایت کرده، رده دوم خانه هایی که کمیت متوسط را احترام گذاردن و داخل نهایت خانه هایی که حداکثر مصرف بهترین از انرژی را رعایت می کنند قرار گرفت.

صالحی درباره پناه های شهرداری و بخت از خانه هایی که نیکوترین سازی مصرف انرژی را تعظیم می کنند، بیان کرد: از سال گذشته با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت متد و شهرسازی و نظام مهندسی خانه فقره مشترکی شروع شد که مبحث شناسنامه انرژی مسکن ها آغاز شود، این برنامه مراحل اختتام را هنگام می درنگ اما با وجود تصویب هنوز ابلاغ نشده است. زیرساخت ها برای این موضوع در حال تکمیل شدن بوده و پیش بینی این است که نیمه دوم امسال به مسکن ها شناسنامه انرژی داده شود.

از سوی دیگر با دستور از شورای بطرف خانه تهران استراحت شد در بودجه سالانه شهرداری، ۱۰ درصد تخفیف در عوارض برای بناء هایی که طراحی آن بوسیله نوعی باشد که بوسیله کمیت متوسط یا حداکثری بهینه سازی مصرف انرژی برسند، محاسبه شود. تو واقع به دنبال این هستیم که این موضوع در طریق مصوب مجلس بوسیله عنوان مطالبه شهرداری از دولت شمارش شود چرا که تو روال هم آمده اگر دستگاهی بتواند با اقدامات خویشتن نفع جویی در مصرف انرژی به بود آورد، دولت باید یارانه ای پرداخت کند از همین رو شهرداری این تخفیف را پیشاپیش به انسان می دهد و پس ازآن به دنبال این می رود که از بخت پس بگیرد.

مدیرکل معماری و مسکن معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که بهینه سازی استعمال کارمایه درون خانه ها چه میزان از نفع جویی را بوسیله وجود می آورد گفت: منظور قضا و قدر پهلو این است که به نوعی با بحث حامل های انرژی به سمت پا بر جا سازی مقدار ها برود، اکنون یارانه اضافی از سوی دولت برای گاز و برق صیقلی می شود و در این شرایط شاید بهینه سازی کاربرد انرژی ظهور آن چنانی نداشته باشد اما به رویت می رسد که سیاست کلان داخل نهایت بوسیله سمت نیکوترین سازی می جوی. بنابر این در شرایط فعلی شاید در بازه ۵ تا ۱۰ ساله هزینه های آن برگردد ولی چنانچه قیمت ها واقعی شود در بازه زمانی کوتاهی تأثیر خویشتن را خواهد گذاشت. از سوی دیگر اکنون حزن خانه هایی داریم که با بود اینکه هیچگاه الزامی تو مبحث بهینه سازی مصرف انرژی وجود ندارد، خودشان بخاطر برندسازی شخصی خویشتن استفاده بهینه از کارمایه را رعایت می کنند.
  • ۹۹/۰۴/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی