هیوندای

اولاد جدید سوزوکی جیمنی پس از ۲۰ سال درون سال ۲۰۱۹ عرضه شد. در ساخت این شاسی اهتزاز کوچک برخلاف کراس اور های امروزی، روی توانایی های آفرود تمرکز شده است. شاسی نردبانی بوسیله همراه اکسل های خشک، جیمنی را بوسیله خودرویی مناسب و اقتصادی بخاطر آفرود تبدیل کرده است.

این خودرو سوزوکی از پیشرانه ی بنزینی نفس کشیدن غریزی با ظرفیت ۱/۵ لیتر و ۱۰۰ اسب بخار قدرت یکروز می برد. گشتاور ۱۳۰ نیوتن متری جیمنی چندان بسیار نیست؛ اما استفاده از صندوق دنده ی سنگین کمکی افزون کنار پیمانه کم خودرو، تو عبور از حروف های آفرود کمک می درنگ. جعبه دنده ی پنج سرعته دستی به صورت استاندارد و مقیاس ی چهارسرعته خودکار به رخساره سفارشی ارائه می شود.



سوزوکی جیمنی از قفل دیفرانسیل بهره نمی سرما که خال ی ضعف این خودرو آفرود است؛ ولی به جایش، سامانه ی خودکار توزیع گشتاور در جیمنی با کمک ستاندن از نیروی ترمز، از هرز گردی چرخ ها در مواقع لازم جلوگیری می کند و علت انتقال مؤثر گشتاور به اکسل می شود. بخاطر مشخص شدن توانایی های جیمنی، این آفرودر کوچک با شاسی بلند توانمند تویوتا لندکروزر درون عبور از مسیر سنگی مقایسه شده است. خودرو تویوتا تک آزمایش، میزان کوتاه لندکروزر اتاق J150 است که تو بازار بریتانیا با معروفیت تجاری لندکروزر یوتیلیتی (Utility) سه در و در بعضی بازار ها ازجمله ایران با معروفیت پرادو شناخته می شود.

سوزوکی جیمنیتویوتا لندکروزر یوتیلیتی سه گانه درپیشرانه۱،۴۶۲ سی سی چهارسیلندر بنزینی۲،۷۵۵ سی سی چهارسیلندر دیزلقدرت موتور۱۰۰ اسب بخار در ۶،۰۰۰ دور به خشکی امدن دقیقه۱۷۷ اسب تبخیر در ۳،۴۰۰ دور بر دقیقهگشتاور موتور۱۲۸ نیوتن متر در ۴،۰۰۰ دوربر دقیقه۴۲۰ نیوتن متر داخل ۱،۴۰۰ دور بر دقیقهجعبه دندهپنج سرعته دستیشش سرعته دستیوزن خودرو۱،۱۳۵ کیلوگرم۲،۰۵۵ کیلوگرمصفر تا صد کیلومتر بر ساعت۱۳ ثانیه۱۲/۱ ثانیهحداکثر سرعت۱۴۵ کیلومتر بر ساعت۱۷۴ کیلومتر بر ساعتقیمت در بازار بریتانیا۱۶ هزار پوند۳۴ هزاره پوند

سوزوکی جیمنی را می قابلیت ریختگی ترین آفرودر دنیا دانست که با داشتن بدنه و شاسی مستقل، درعین حال صبر و امکانات رفاهی سزاوار سرزنش قبولی بخاطر استفاده ی جاده ای دارد. یکی از مزایای کوچک وجود داشتن جیمنی تو مسیر های باریک نمایان می شود بوسیله طوری که مانور دادن با آن اسایش است. اگرچه استیل وجود داشتن جیمنی در عبور از آب نکته ای منفی است؛ افزون به خشکی امدن آن، ظرفیت یدک کشی اش تنها ۱،۳۰۰ کیلوگرم و قطع وزن خودش است.



از سوی دیگر، شاسی بلند های لندکروزر تویوتا از قوی ترین آفرودر های جهان هستند. لندکروزر یوتیلیتی با بدنه و شاسی مستقل، اکسل زنده در عقب، مجری کنگره ی وزین کمکی و قفل دیفرانسیل مرکزی حرف هایی بخاطر گفتن دارد. البته از قفل جداگانه دیفرانسیل عقب و جلو در این خودرو خبری نیست و این آپشن ها داخل مقیاس های اعلی تویوتا لندکروزر نمایش می شود. نسخه ی استفاده شده حاضر به مجری دنده ی دستی است؛ اما جعبه دنده خودکار نیز برای این محصول ارائه می شود که در بالارفتن از دست خط های سنگی دقت و ظرافیت بیشتری را برای راننده فراهم می درنگ و نیز برای رانندگی های تمام مایه تسلی تر است.



دماغه ی لندکروزر درمقایسه با سوزوکی جیمنی دراز تر است؛ اما ارتفاع بیشترش زاویه ی ورود را گشایش می بخشد. زاویه ی ضعف بوسیله لطف بور ی محوری کم و زاویه خروجش همچنین بخاطر گذر از موانع کاملا کم ارزش است. گفتنی است ظرفیت یدک کشی لندکروزر یوتیلیتی سه درون ۲/۵ تن و دوبرابر ظرفیت جیمنی است. بوسیله لطف قفل دیفرانسیل مرکزی، شاسی بلند تویوتا به نیکوکاری ازپس صخره های سنگی برآمد و تو طی کردن مسیر، مشکلی حاصل نشد.

مقاله های مرتبط:جیپ گلادیاتور دربرابر جیپ رانگلر؛ کدامیک خودروی آفرود بهتری است؟بهترین خودروهای شاسی بلند آفرود سال ۲۰۱۹



گشتاور سوزوکی جیمنی داخل مقایسه با لندکروزر یوتیلیتی سه در زیاد کم است و نیز در دور موتور بالاتری حاصل می شود. درنتیجه، طی گذر از موانع احتیاج به کلاچ گرفتن بیشتر می شود؛ البته وزنش تقریبا نصف تویوتا است و این موضوع را اندکی تکرار می کند. عملکرد سامانه ی توزیع گشتاور هنگام هرز گردی چرخ ها شایان تعریف است؛ اما مشکل نبود قفل دیفرانسیل در عبور از خوش نویسی های سخت تر کاملا عاطفه می شود و گاها امتداد اعطا کردن را غیرممکن می سازد. درواقع؛ هنگام صخره نوردی با سوزوکی جیمنی باید در انتخاب حروف دقت بیشتری هزینه کرد تا خودرو بوسیله دام نیفتد.

مسیری که برای تست تفویض شد، تنها آفرودرهای واقعی ازجمله جیپ رانگلر ازپسش برمی آیند و هر شاسی بلندی کم ارزش عبور از آن تراشیدن. نتیجه ای که از این مقایسه می توان گرفت این است که ارزان ترین مقیاس تویوتا لندکروزر با زیاده چرب یا شیرین معادل دوبرابر جیمنی، توانایی هایش دوبرابر آفرودر کوچک سوزوکی نیست. درواقع؛ سوزوکی جیمنی با قیمت مناسب، توانایی هایش درخورتوجه است.



لینک دانلود   ۳۶۰p / ۴۸۰p / ۷۲۰pبیشتر بخوانید:همه چیز درباره مبدل گشتاور و عملکرد آنرندرهایی جالب از تحول خودروهای شاسی بلند به سدان۱۰ فناوری که دنیای خودرو را تغییر داددلایل لرز فرمان خلال ترمزگیریپنج موتورسیکلت با پیشرانه ۶ سیلندر
  • ۹۹/۰۴/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی