هیوندای

به گزارش روزنامه نگار همشهری آنلاین، در سینماهای فضای باز با اتومبیل که به سینماهای Drive-in شناخته می شوند، آدم می توانند درون سواری هایشان و با حفظ بور از دیگران، فیلم ها را دون سقف سپهر و روی صفحه عرضه مبصر تماشا کنند. 

چیزی شبیه به سینما درایو-این، درون نیومکزیکوی امریکا، سال ۱۹۱۵ راه اندازی شد که حدود یک سال بیشتر دوام نیاورد، ولی در دهه ۱۹۲۰ وجود که این نوع تماشای فیلم، به یکی از تفریحات تابستانی محبوب بدل شد. در سال ۱۹۳۲ اولین جهیز نمایش در فضای باز با اتومبیل داخل نیوجرسی بدعت شد و بعد از ۱۹۴۵، با افزایش صاحبان موتور و اتساع شهرک ها، رونق یافت. تماشاگرها جذب فضای خصوصی ای شدند که تو این شکل از امتحان سینما تو اختیارشان بود. کمتر کم مراکز تفریحی دیگری غصه به این سینماها ضمیمه شدند و حتی متل هایی که می شد در اتاق هایشان از روی تخت، فیلم را در سینما-درایو تماشا کرد.  

در اواخر دهه ۱۹۵۰، ایالات متحده امریکا بیش از ۴۰۰۰ سینمای Drive-in داشت. این عدد در کشش دهه های بعدی، کمتر کم کاهش نمودار کرد و به حدود ۳۰۰ سینما رسید. امروز که شیوعکروناو طرح فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از ۵۵۴۸ سینمای امریکا را تعطیل کرده و تفریحات جمعی بسیاری از دسترس خارج شده است، انسان حاضرند چند ساعتی رانندگی کنند، تا خویشتن را به یکی از این محوطه های ارشد ارائه فیلم برسانند. 

هر چند امروز با داشتن تلویزیون های بزرگ و گاه سینمای خانگی، می توان فیلم ها را در خانه و تو فضای مخصوص تماشا کرد، ولی در مسکن ماندن تمام روز، انسان را برای رانندگی و فیلم دیدن در اتومبیل درون پیاده شدن بقیه اتومبیل ها مشتاق کرده است.  تماشای فیلم در سینما-درایو درون امریکا

فن شناسی تلویزیون رنگی، امکان تماشای فیلم تو مایه های پخش ویدیو و روز بوسیله روز پیشرفته پر حرارت شدن سیستم های ارائه خانگی، موجب شد که سینماهای فضای باز با موتور خواه سینما-سامان دیگر کسب و مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش سودآور برای صاحبانشان نباشند. فضاهای گشاد پارک سواری ها برای تماشای دورهمی فیلم، بوسیله بازارهای مشت دوم فروشی، پارک، مرکز خرید، سالن سرپوشیده برای نمایشگاه، کنیسه و ... تبدیل شدند و همان چند سینما-سامان باقیمانده هم، دوامشان را بوسیله علاقه عده ای از مردم بوسیله تفریحات نوستالژیک بدهکار بودند. 

در اروپا، آلمان از کشورهای پیشرو درون زمینه اسلوب اندازی سینما-ماشین در روزهای همگی گیری کرونا است. صاحب یک سینما درایو در آلمان به نام اتوکینو Autokino داخل شهر اسن، می گوید از ماه مارس که مردم آلمان ملزم به ماندن داخل مسکن شده اند، فارغ از اینکه چه فیلمی روی پرده بوده، همه بلیت هایش را فروخته است. فرانک پسیاک به هالیوود ریپوتر می گوید: بنیادی زدودن چه فیلمی نشان می دهیم. انسان فقط می خواهند از خانه هایشان خارج بیایند و فیلم ببینند. همگی بلیت های عرضه برای هر شب، معمولا چند هفته جلوتر فروخته شده اند. 

تو دهات دوسلدورف آلمان، یک پارکینگ و فضای باز پشت یک بایکربار (بارهای مخصوص موتورسواران) بوسیله سینما درایو تبدیل شده اند. یک فضای باز و صفحه نمایشی به ناموس کافی بزرگ، عمده چیزهایی است که یک سینما درایو می خواهد و رویه اندازی آن بوسیله لحظه و وسیله مبهم ای حاجت ندارد. مدیر یکی از این سینما درایوها می گوید: تو مقدمه مقامات سراسیمه بودند که کلکسیون ما سلامتی شهروندان را تهدید کند، ولی ما مشکلی ایجاد نمی کنیم. به مردم گفته ایم که در اتومبیل هایشان بمانند و سوا برای کاربرد از سرویس های بهداشتی از آن بیرون نشوند. همگی کارهای دیگر بی آرامی عاری دخالت دست انجام می شود.

از جمله تمهیدات بهداشتی که تو سینما-درایوها در دیدن گرفته شده، می توان به خرید الکترونیکی بلیت، کنترل بارکد بلیت ها از روی گوشی موبایل و از دنبال تیغ ماشین، ضدعفونی کردن بیشتر درخت سرو های بهداشتی، تعطیل کردن غرفه ابتیاع خوراکی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. جان واتسکه، مدیر یک سینما-درایو در اوکالای فلوریدا، به گاردینمی گوید: از زمان مسری بیماری، تمهیدات تازه ای در دید گرفتیم. از جمله اینکه ظرفیت سنما را از ۴۶۰ به ۲۵۰ موتور کاهش داده ایم تا فاصله رعایت شود. کارمندان ماسک و دستکش می پوشند، هر سه روزگار دمای بدنشان قطع گیری می شود و سفارشات غذا بی قراری آنلاین است. چنانچه اندیشه می کردم صلح و صفا مردم و کارمندانم تهدید می شود، این فقره را نمی کردم.

مطابق گزارش اتحادیه صاحبان سینما-درایو امریکا، درون هفته گذشته ۲۵ سینما-درایو متاخر در این کشور راه اندازی شده و آن ها امیدوارند این تعداد در هفته های آینده، بیشتر شود. 

جاش فرانک، صاحب یک سینما-درایو و دو سالن ارائه درون تگزاس به گاردین می گوید که احتمالا در هفته های آینده، این سنخ سینماها سودا چشمگیری خواهند داشت. او متقی است تا مدت طولانی رونق سینماهای درایو ادامه می یابد، چرا که ساده ترین روش بخاطر بیرون آمدن و فیلم دید است. او می گوید بلیت های ارائه فیلمش همین الان تیمار داخل شرف چند دقیقه فروخته می شود. 

در کارولینای جنوبی، یک سینما-درایو، علاوه کنار نمایش فیلم سپس از اذن حفظ فاصله اجتماعی، خدمات مسجد-درایو را غصه ارائه می دهد. آن ها در همان نگرش سینما، درون اتومبیل ها، مراسم مذهبی روزهای یکشنبه را برگزار می کنند.

احتمالا داخل دنیای جدید، صاحبان درایوها نه تنها فقره ارائه فیلم ایفا می دهند، بلکه فضای برگزاری مراسم فارغ التحصیلی، خدمات کلیسایی، پروگرام های زنده و چیزهایی از این قبیل را هم مهیا می کنند.

با این حیات فرماندار نیویورک در کنفرانس خبری اخیرش لگن خود با بازگشایی سینماهای درایو تو نیویورک را اعلام کرده است: «مسئله امنیت اجتماعی کجاست؟ شما با همان آدم ها (که صبر است از هم فاصله بگیرید) در فضای بسته یک موتور نشسته اید.» در نیویورک، عرشه سیاست رسمی دولت این سینماها همچنان تعطیل هستند. بث ویلسون، صاحب یک سینما درایو در نیویورک معتقد است به محض بازگشایی، احتمالا تماشاچی فروش چشمگیری خواهند بود. هر چند در نبود سالن های سینما، سینماهای درایو به فیلم های روز دسترسی ندارند و ناچارند فیلم های کلاسیک یا فیلم های سال های گذشته را نمایش دهند.

در تهران، روز جمعه، خروج، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا قرار است بوسیله شکل drive-in در مباشرت برج میلاد به نمایش دربیاید. در ایران، اولین تجربه سینما درایو-این، بوسیله سال ۱۳۳۹ داخل تپه های تهران پارس برمی گردد که ۲۸۴ موتور گنجایش داشت و فیلم هایش را سینما مولن-روژ مطمئن می کرد. پس ازآن از آن تو سال ۱۳۴۸ درایوین سینمای ونک، دومین امتحان داخل این بنیاد حیات. نمایش فیلم حاتمی کیا در روز جمعه، نخستین تجربه شبیه به سینما -درایو پس از پیروزی انقلاب خواهد حیات. با تعطیل شدن سینماها در همه گیری کرونا، نمایش آنلاین و یا کاربرد از عادات باستانی تماشای فیلم با ماشین، احتمالا راهی برای کنار آمدن با وضعیت جدید است.

 
  • ۹۹/۰۲/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی