هیوندای

مرکز پژوهش های مجلس تو بررسی مصوبات مجتمع تلفیق لایحه ی بودجه ی سال ۹۹ سرزمین با موضوع «مدیریت باندهای بسامدی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز» پیشنهاد داده است تا وزارت ارتباطات و فناوری داده ها و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با باهم اتحاد کردن یکدیگر نسبت به تخصیص مکرر و برگزاری مزایده ی دربست ی باندهای فرکانسی تجاری ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز اقدام کنند.

البته این موضوع مدت ها است که باعث نفاق بین وزارت ارتباطات و صداوسیما شده است. صداوسیما می گوید صاحب بسامد ۷۰۰ و ۸۰۰ است؛ اما وزارت ارتباطات این موضوع را پسند ندارد. رئیس رگولاتوری گفته است مدیریت این باند فرکانسی باید در اختیار رگولاتوری باشد و متعلق به سازمان صداوسیما نیست؛ همچنین مطابق قانون، باند فرکانسی متعلق به هیچگاه بهره برداری نیست و جزو انفال بوسیله حساب می آید و برحسب وظایف وزارت ارتباطات، تو اختیار بهره برداران مختلف صبر می گیرد. او همچنین گفته است این باندهای فرکانسی باید دفع شود و براساس روند فن شناسی روز دنیا، داخل ناحیه ما همچنین بخاطر توسعه ی تلفن همراه در مناطق محروم استفاده شود. بنابراین شاید این پیشنهاد مرکز استیناف های مجلس بتواند اختلاف میان صداوسیما و وزرات ارتباطات را حل نرم.

تو بخش ابتدا ی طرح نوشته شده است با گذار فناوری پخش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از آنالوگ به دیجیتال، سرنوشت یدکی از باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بلاستفاده مانده است؛ با توجه به کاربردهای این باند فرکانسی در ارتقای امان و ایستادگی ارتباطات نیروهای امنیتی، انتظامی و امدادی، قیمت بالای اقتصادی آن برای اپراتورهای مخابراتی و نقش آن در صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش خرج ی واردات برگ مخابراتی، نیاز است که این باندهای فرکانسی مجدد تخصیص داده شوند و جزء های تجاری آن از شیوه مزایده بوسیله اپراتورهای مخابراتی ارائه شود. از آنجا که ایستگاه های فرستنده ی رادیویی اپراتورهای تلفن همراه با استفاده از این باندهای بسامدی می توانند مساحتی تا چهار مقابل میزان فعلی را پوشش دهند، استفاده از این باندهای فرکانسی در اکثر کشورهای دنیا داخل دستور فقره صبر محزون است تا هزینه ی پوشش مناطق روستایی و شهری در کشورها کاهش محسوس نرم.

در امتداد نوشته شده است طبق محاسبات انجام شده، در ایران و در شرایط محدودیت منابع ارزی، حاضر بودن استفاده از این باندهای فرکانسی موجب اضافه هزینه ی پوشش مناطق مختلف قلمرو حدودا بوسیله نمونه ۴ مقابل خواهد شد. از سوی دیگر با افزودن نصب تلویزیون های هوشمند و عرف مشاهده ی کانال های تلویزیونی با استفاده از تلفن هوشمند، استفاده ی اقشار جامعه از تلویزیون، نیازمند افزودن پهنای باند و کاهش نفقه ی دسترسی خواهد بود. امتحان ی جهانی نیز نشان می دهد گذر فرکانسی از پخش تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال، دسترسی بسیاری از مناطق محروم به شبکه های تلویزیونی را با مشکل مواجه کرده است.

در امتداد ی طرح مرکز پژوهش های مجلس و در قسمت پیشنهاد نوشته شده است؛

درون اجرای مواد (۳)، (۶۷)، (۶۸) و (۶۹) ضابطه برنامه ی ششم توسعه ی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دایره صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تحدید مجدد و برگزاری مزایده ی اجاره ی باندهای فرکانسی تجاری ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز اقدام کرده و درآمد حاصله را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۰۶ واریز کند. مازاد درآمد حاصله نسبت به سقف مندرج در ردیف مذکور، بوسیله نسبت مساوی به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ویژه فاحش می نرم تا پس از معاوضه ی موافقت روزنامه با سازمان برنامه و بودجه ی کشور برای تأمین هزینه های تملک دارایی های سرمایه ای موسسه صدا سیما و تأمین منابع مورد حاجت سبب کمک نفقه ی سودا گیرنده ی دیجیتال داخل مناطق محروم و توسعه ی ارتباطات روستایی توسط وزارت ارتباطات هزینه شود.بیشتر بخوانید:حجم بلیت های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید۳۸۵ مورد به شمار مبتلایان وقوف شده به کرونا در کشور افزوده شدنامه اعتراض آمیز اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی به رئیس باشگاه درباره یک مصوبه جنجالیاقلام بهداشتی تا پایان هفته به میزان کافی تولید و توزیع می شودبیمارستان سیار داخل قم راه اندازی می شود
  • ۹۸/۱۲/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی