هیوندای

روز گذشته، ۶ اسفند، جلسه ی رونمایی پیش نویس اساسنامه ی فطرت خودتنظیمگر رسانه های صوت و تصویر فراگیر با حضور رئیس موسسه تنظیم هنجار صوت و شمایل عمومیت تو فضای رمزی و مدیران عامل رسانه های دارای مجوز برگزار شد. در این جلسه، نواخت دوست، پلیس ی کافه بازار، صراف، مدیرعامل فیلم نت، مجیدی، مدیرعامل پیشتازمووی،شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات، نخجوانی، مدیرعامل نماوا، شاملو، مدیرعامل آنتن، آذری پور، مدیرعامل هاشور، امامیان، رئیس ساترا (سازمان انتظام مقررات لحن و تصویر فراگیر در فضای مجازی) و فرهمند، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا حضرت داشتند.مقاله ی مرتبط:مسئولیت نظارت به خشکی امدن صوت و تصویر عمومیت در فضای مجازی برعهده کیست؟

دکتر محمدصادق امامیان، رئیس ساترا، در این تشریفات تو مورد منبع های لباس گیری ایده ی تشکیل نهاد خودتنظیمگر گفت:ایده ی شکل گیری این خلقت داخل چند جلسه با رسانه های مختلف مطرح شده است. ماهیت فضای مجازی ابعاد مختلفی را دربرگیرنده می شود و اساسا چند بخشی است؛ ازاین رو، نه ساترا توان تنظیمگری همه ی حوزه های مربوط به نوا و تصویر در فضای مجازی بوسیله معنای سنتی را دارد و خیر نگاه کارشناسانه ای این موضوع را تأیید می کند که همه ی مسئولیت ها تو یک حوزه منحصرا برعهده ی یک نهاد دولتی باشد. فضای رسانه های صوت و تمثال فراگیر به قدری گسترده و پیچیده است که هیچ حقوق بگیر نمی تواند به تنهایی مسئولیت این حوزه را برعهده بگیرد. این موضوع به دلیل شکست دانش و توان است که همه ی نهادهای حاکمیتی با آن مواجه هستند.

امامیان درادامه به دغدغه ی مشترک حاکمیت و رسانه ها برای ایجاد فضایی امن و مطمئن بخاطر کاربران تأکید کرد و گفت بسیاری از موضوعات مربوط بوسیله رسانه های صوت و شمایل از یک سو دغدغه ی حاکمیتی است و از لفظ دیگر دغدغه ی خویشتن رسانه ها است؛ از این رو، نیازمند همکاری و همیاری رسانه ها هستیم؛ زیرا هم دغدغه هایمان مشترک است و هم نیازمند دستیار جدی هستیم. رئیس ساترا این همکاری را لازمه ی پیداشدن جایگاه خانواده ی رسانه های نوین تو قلمرو دانست و افزایش کرد این قوم نقش مهمی تو اتفاقات احساساتی و مهم ایفا می بطی ء که ابعاد رسانه ای و روانی آن بیشتر از ابعاد حقیقی اش است. همچنین، می نبوغ از ظرفیت فعالان بخش خصوصی همچنین می استعداد یکروز مند شد.

امامیان درادامه، خودتنظیمگری را نیاز و خیر حوزه ی تشریفاتی دانست و گفت:به دنبال مجموعه ای هستیم که برخی امور ساترا را به آن واگذار کنیم و تشکیل این نهاد نافی نهادهای دیگر خواه منافع شخصی رسانه ها زدودن و بیشتر کانال ارتباطی ساترا با رسانه هاست. ایده ی ما این است که چگونه صنع یا تشکلی خلق کنیم که به نوعی نماینده ی همگی ی رسانه های نوا و تصویر شمول قانونمند در کشور باشد و ازطریق آن، تعاملات ساترا و رسانه ها شکل ترتیب مندی معین درنگ. ارتباطاتی که امروز بین ساترا و رسانه ها وجود دارد، ارتباطات سازنده ای نیست؛ بلکه بیشتر برای حل بغرنج است.

رئیس ساترا نیز معتقد است به جای خودتنظیمگری باید از واژه اندوه تنظیمگری استفاده کرد؛ چراکه دغدغه های جدی و انتظارات از دایره درون بحث رسانه های صوت و تصویر فراگیر و رفع مسائل این رسانه ها، رفع دغدغه و مسائل ساترا همچنین به حساب می آید.

اهداف و وظایف نهاد خودتنظیمگر رسانه های صوت و تمثال عمومیت

درادامه ی این نشست، وحید فرهمند، معاون تدوین هنجار و امور حقوقی ساترا، توضیحاتی درباره ی کلیات اساسنامه ی نهاد خودتنظیمگر رسانه های نغمه و تمثال عمومیت عرضه داد. او هدف این اساسنامه را واگذاری اندکی از وظایف ساترا به خودِ رسانه های دارای مجوز ساترا عنوان کرد که چونی واگذاری خویشی قابلیت و عملکرد رسانه ها است. او گفت:مقابل اساسنامه، سرشت خودتنظیمگر پنج رکن دارد: نشست عمومی، هیئت عامل، دبیرکل، هیئت نمره و ذی حساب. مجمع عمومی اساسی ترین رکنی است که نماینده ی همه ی رسانه های دارای مجوز داخل آن جناب دارند و کارکرد شبه تقنینی دارد.

فرهمند درادامه استفاده از ظرفیت فعالان صنعت صوت و تصویر در فرایند تنظیمگری، تحقق منافع عمومی، کاهش سطح مداخلات حاکمیتی ساترا در فرایندهای تنظیمگری، توانمندسازی رسانه های صوت و تمثال و مهیا کردن زمینه ی بهره برداری از نوآوری ها را از اهداف تشکیل سرشت خودتنظیمگر رسانه های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد. به گفته ی فرهمند، این نهاد چهار کمیته ی متوقف دارد که بنابر رویت اعضا، کمیسیون های فوری هم تشکیل دادنی است. او درباره ی فدایی وظایف این نهاد گفت: از وظایف مهم این صنع می قابلیت بوسیله ارتقای روزی وری و استعمال ی بهینه از منابع، ایجاد ساز و کارهای ارزان نهادی بخاطر توسعه ی صنعتی رسانه های صدا و تصویر، ارتقای ادب عمومی مصرف از خدمات و محتوای نوا و تمثال فراگیر، ایجاد تسهیلات حمایتی برای رسانه های صوت و شمایل و… اشاره کرد.بیشتر بخوانید:محدودیت عبور و ممارست بوسیله جای قرنطینه برای کنترل عالمگیر کرونا اعمال می شود۷۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند۱۳۹ مشغول و ۱۹ فوت؛ آخرین آمار از وضعیت ویروس کرونا در کشورمجلس پیشنهاد عدالت از اعلان دهندگان ایرانی درون بستر گوگل مالیات دریافت شوداسترداد و لغو بلیت هواپیما بدون اعمال جزا عمل می شود
  • ۹۸/۱۲/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی